Optimista vélemények…
Az optimizmus gyakorlása
Végzős osztályként jelenleg egy fő dolog foglalkoztatja őket, hogy végre végezzenek az iskolával. Kicsit megcsömörlöttek, amire még a jelenlegi járványhelyzet is rátesz. Feladatként a pozitív gondolkodást felölelő tesztet, valamint az „Elvárásaink” feladatot végezték el. Voltak számukra olyan kérdések, amiket nem tartottak szerencsésnek, és volt, amire nem igazán tudtak válaszolni. Inkább a lányok mélyültek el jobban a feladatokban, kérdéseik beszélgetés elindítói lettek.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Az Optimizmus téma feldolgozása alkalmából a gyerekek meghallgatták óvónéni egyik szép meséjét. A történet arról szólt, hogy két beteg kislány közül az egyik nagyon nehezen tudott meggyógyulni, és egyáltalán nem hitt abban, hogy ez neki is sikerülhet. Ám a vidámság tükör segített neki. A tükörben azonban, az anyukája révén azt a képet látta meg, hogy milyen volt amikor még vidám és egészséges volt.A kislány nagyon vágyott erre a korábbi arcra és mindent megtett azért, hogy ismét boldog legyen. A óvodások a mese meghallgatása után, maguk is szívesen készítettek vidámság(optimista) tükröt.
Az óra elején nem mindenki volt tisztában az optimizmus fogalmával, de akik ismerték a szó jelentését, azok ügyesen elmagyarázták a többieknek. Azután kértem, hogy meséljenek el néhány korábbi történetet, amikor is az optimizmus segítségével sikerült túljutni egy nehéz időszakon, majd néhány mondatot próbáltunk közösen többféleképpen, optimistán befejezni. Egyéni feladatnak a pólótervezést választottuk.
A Református EGYMI Kiskunhalasi Tagintézményének Süni csoportjával elkészítettük, hogy szerintünk milyen pólót viselne egy optimista ember. Ez mellett meghallgattuk a hónap dalát, valamint sokat beszélgettünk az optimizmusról is. Többször játszottunk tükörjátékot is, és a hónap meséjét is felolvastam, amit nagyon élveztek a csoport tanulói.
Batthyány Lajos Általános Iskola, Géza Fejedelem Tagiskolája, Úrhida
A 2. osztály napközis foglalkozásának keretében (boldogságóra program 2. hónapja) az optimizmusról beszélgettünk. Bevezetésképpen megkérdeztem tőlük, hogy mit is jelent optimistának lenni, amire ügyesen válaszoltak.
A történet elmesélése után felvettük a „varázsszemüvegünket” és a kiválasztott gyerekekről elmondtuk, hogy milyennek látjuk őt, hangsúlyozva a pozitív tulajdonságukat, képességüket. Beszélgettünk arról is, hgy kik azok a gyerekek az osztályból,akik képesek megnevettetni másokat. Majd beszéltünk arról is az „őrizz meg!” játékon keresztül, hogy kire miért van szükség, akár hosszú távon is! Végezetül elkészítettük a plakátunkat is, sólyomszemmel….közben meghallgattuk a témához kapcsolódó Pozitív gyerek vagyok című dalt is.
„Ha citromot kapsz az élettől, csinálj limonádét belőle!”