Boldogságóránk második hónapjában a gyerekek Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege c.történetén keresztül fedezhették fel az optimizmus szóban rejlő tartalmi lehetőségeket.
Kezdetben kicsit bátortalanul, bizonytalanul fogalmazták meg a gondolataikat,de a közös játékok megerősítették bennük az optimizmushoz kapcsolódó gondolataik kifejezését.
A Tükörjáték nagy sikert aratott, főleg amikor látták , hogy az én kezemben van a tükör és kezdem megfogalmazni saját véleményemet magamról.Bátorítást önbizalom erősítést nyújtottam ezzel a gyerekeknek. Differenciálás módszerével rávezető kérdésekkel támogattam önálló gondolataik megfogalmazását.
Tódi törpe Szebben látó mondókája vidám mozgással összekapcsolva fokozta a hangulatot.Mindenkit arra ösztönzött, hogy elkészítse saját varázsszemüvegét.
A boldogság létránk második fokára közösen helyeztük el az optimizmust jelét. Ezzel is erősítve azt a szemléletet, hogy egyre közelebb érünk a boldogsághoz.
Bagdi Bella dalait szívesen hallgatják a gyerekek, tevékenységeik közben háttérzeneként dúdolgatják azokat. Zenére történő közös táncolás , mozgás felszabadult örömet jelent számukra.
Az optimizmus gyakorlása
Vidáman, felszabadultan együtt játszottunk az udvaron. Szeretnénk, ha ez így is maradna és eltűnne a vírus még a gondolatunkból is.
Mi a feladatot kicsit tovább pörgettük, így textil festékkel, saját pólót festettünk. Sajnos voltak hiányzóink, így sikerült! Nagyon jó volt benne lenni, többen is mondták, hogy testnevelés órán ez lesz a pólójuk. Köszönjük, szuper feladat volt!
Mi a feladatot kicsit tovább pörgettük, így textil festékkel, saját pólót festettünk. Sajnos voltak hiányzóink, így sikerült! Nagyon jó volt benne lenni, többen is mondták, hogy testnevelés órán ez lesz a pólójuk. Köszönjük, szuper feladat volt!
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
A keresztrejtvényeket csoportmunkában készítettük, s arra törekedtünk, hogy a bennük előforduló szavak mindegyike pozitív töltésű legyen. A legjobban sikerülteket jó szívvel megosztjuk.
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Optimista levelek karanténban lévő tanárunknak
Szeptember 14-étől sajnos nem mehettem tanítani, s amint elérkezett október, az „optimizmus hava” ezt a feladatot találtam ki tanítványaim számára:
Feladat: Tanárod karanténban van, mert fia megfertőződött a koronavírussal. Ez azt jelenti, hogy nem léphet ki a lakásából, nem találkozhat senkivel, nem taníthat… már három hete. Hiányoznak neki szülei, barátai, tanítványai, időnként nagyon elkeseredik.
Segíts neki optimistán gondolkodni, írj egy bátorító levelet, ami segíti negatív gondolatait átformálni, hogy ebben a szorult helyzetben is lássa meg a jót! Adhatsz ötleteket, tanácsokat, leírhatod,Te hogyan birkóznál meg a helyzettel.
(Ügyelj a levél formai elemeire is!)
Nagyon jó érzés volt olvasni kedves soraikat, s remélem, Ők is ugyanolyan boldogok voltak, amikor írták, és válaszleveleimet olvasták.
Íme a bátorító levelek:
Kedves Mariann Néni!
Nagyon sajnálom, hogy karanténba került. Nagyon hiányzik az egész osztálynak. Remélem, azért jól van. Kívánom, hogy minél hamarabb vissza tudjon jönni az iskolába.
Szeretettel: Bálint
Tisztelt Mariann néni!
Rossz lehet, hogy nem léphet ki a lakásából, nem találkozhat senkivel. Viszont ebben a karanténos időszakban is lehet optimistán gondolkodni, jó dolgokat csinálni! Csak meg kell találni a módját annak, hogy jól érezze magát.
Beépíthet egy új szokást, egy napi rutint; olvashat könyveket, könyvsorozatokat; beszélhet telefonon családtagjaival, ismerőseivel; megnézhet egy filmet; több időt szánhat saját magára, a fiára, jobban megismerhetik egymást; kipróbálhatja egy új étel receptjét vagy a jógázást, meditációt, az otthoni tornát, hallgathat zenét.
Legyen türelmes, mert mint mindennek, egyszer ennek is vége lesz, és utána megcsinálhatja azokat a dolgokat, amiket eddig nem tudott, találkozhat újra szeretteivel!
Tisztelettel: Luca
Kedves Marianna néni!
Először is sok kitartást és jobbulást kívánok!
Karanténban több ideje van olyan dolgokra, amikre alapból nincs.
A jelenlegi technika lehetővé teszi azt, hogy így is tudnak beszélni barátaival,
tanítványaival, ami nagyon jó! Most rossz, de mennyivel jobb lesz, mikor újra találkozik velük, velünk, mindenkivel!
Ne foglalkozzon azzal, mi a rossz, hanem inkább gondoljon sok jóra, ami történt önnel. Minden rossz után valami jó fog következni!
Ilyenkor tudjon lassítani, és élvezni azt, hogy nem kell futni, és pihenhet, nincs korai kelés. Többet tud aludni. Kipróbálhat új, finom recepteket.
Reméljük, mielőbb újra köztünk lehet!
Üdvözlettel: Norbi
Kedves Mariann néni!
Nagyon megviseli az osztályt, hogy nem maga tanít minket. A helyettesítő tanárok sem rosszak, de magával sokkal jobban meg tudjuk tanulni az anyagot. Hiányoznak a maga órái és a sok közös pillanat, amit együtt éltünk át nap mint nap.
Nem tudom, hogy milyen lehet egész nap bezárva lenni, de sejtésem szerint borzalmas. Nekünk mindennapos dolog, hogy kimegyünk a szabadba, még akkor is, ha nem teljesen szeretnénk. Normális dolog emberekkel találkozni, és ha valaki huzamosabb időre el van zárva az emberektől, az rossz hatással lehet a szervezetére.
De mivel ez egy bátorító levél, ezért nem a rossz dolgokat fogom felsorolni, hanem a jó dolgokat. Maga megtanított arra, hogy a dolgoknak mindig a jó oldalát kell nézni. Minden rosszban van valami jó. Ebben a helyzetben például lehet egy jó pont az, hogy ha esetleg magában is benne van a vírus, akkor ezzel a karantén módszerrel nem adja át másoknak a vírust.
Attila bácsi mondta már, hogy maga nagyon nehezen viseli ezt a helyzetet. De ne aggódjon, az egész osztály maga mellett áll, és ahogy csak tudunk, próbálunk segíteni magának. Eddig mindig maga adta nekünk a pozitív erőt, viszont most rajtunk a sor, és ugyanezt vissza kell adnunk önnek. A legfontosabb dolog, hogy soha ne adja fel. Mindig küzdeni kell, és ha keményen dolgozunk, akkor megkaphatjuk azt, amit szeretnénk. Ezzel arra akarok célozni, hogy ne keseredjen el, hanem nézze a dolgokat a jó oldalról, és maradjon mindig pozitív!
Pár tanács, amivel elütheti az időt:
• Olvasson sok könyvet!
Amikor olvas, az agya egy olyan fázisba kerül át, ahol csak maga és a könyv van. Egy olyan világot fest le, amibe bele tudja képzelni magát. Mintha ön is egy szereplő lenne.
• Hallgasson zenét!
A zene a lélek legjobb gyógyszere. Lehet az relaxáló vagy épp hangos és durva zene, a lényeg, hogy maga élvezze hallgatni. Amikor szomorú vagy letört vagyok, akkor én is zenét szoktam hallgatni, és ez felvidít. A zene a megoldás mindenre.
• Nézze újra a kedvenc filmjeit/sorozatait!
Ha van egy műsor, amit nagyon szeret, és sokat nevetett rajta (vagy éppen elgondolkodtató hatással volt magára), akkor azt nézze meg újra, és próbálja most egy másik szemszögből nézni a történetet. Minél több oldalról nézünk egy történetet, annal jobban megérthetjük, hogy a készítők milyen üzenetet szerettek volna nekünk átadni.
• Gondoljon vissza a jó pillanatokra!
Az emlékek mindig velünk vannak, még ha egyes emlékekhez nem is férünk hozzá. A jó pillanatok mindig mosolyt csalnak az arcunkra (persze csak akkor, ha egy jó emlékre gondolunk vissza), és megnevettetnek minket. Újra átérezzük a boldogságot, amit akkor éreztünk.
Több jó tanács most nem jut eszembe, de remélem, valamennyit tudtam segíteni. Maradjon egészséges, és vigyázzon magára!
Legyen szép napja!
Üdvözlettel: Nóri
Mariann néni! Legelőször is, gondolom, unatkozik otthon, pár unaloműző dolgot írnék önnek.
1. Használja ki ezt a kis „szabadságot”, gondolok itt filmnézésére, ha szeretné, tudok önnek egy oldalt küldeni, ahonnan bármilyen filmet le tud tölteni.
2. Szerintem a legjobb pedig a sport, csinálja minden nap!
3. Társasjáték 🙂
A lényeg, hogy ez egy nehéz időszak, de át lehet vészelni, maradjon mindig optimista 😀
UI: A helyesírást és a megfogalmazást, legyen szíves, és ne nézze! :DDD
Üdv: Ákos
Kedves Mariann néni!
Hallottunk az ön esetéről és, hogy mekkora trauma érte, hogy nem mehet ki a házból.
Ha azon gondolkozik, hogy mikor jöhet ki a karanténból, akkor nehezebben fogja átvészelni ezt az időszakot, mintha azon járna az esze, hogy kik vannak odakint, akik várják. Talán így könnyebb és gyorsabb lehet a várakozó időszak.
Mi itt állunk ön mellett, és segítünk átvészelni.
Egy kedves tanítványa: Flóra
Kedves Mariann néni!
Nagyon hiányzik már az osztálynak, de mi itt állunk ön mellett. Soha ne feledkezzen meg a pozitív gondolkodásról, mert minden rosszban van valami jó.
További szép vasárnapot kívánok önnek, kitartás!
Ági
Kedves Mariann néni!
El se tudom képzelni, milyen lehet ennyi ideje karanténban lenni, de minden rosszban van valami jó.
Remélem, most van olyan dolgokra is ideje, amelyekre máskor nincs.(Pl: Egy könyv, amit régen el akart olvasni, de sosem jutott rá valahogy ideje.)
Az iskolában minden rendben van, de maga nélkül a magyarórák sem az igaziak. Nagyon várjuk vissza.
Ui.: Tessék meghallgatni a Delta zenekar Ragyog a világ című számát, egy kis pozitív energiát küldök vele.
Kira
Kedves Mariann néni!
Gondoljon arra, hogy mennyi szabadideje lett! Ne úgy gondoljon jelenlegi helyzetére, mint egy rossz dologra, hanem nézze a dolgok a pozitív oldalát! Ez nem karantén, hanem egy hosszabb őszi szünet. Próbáljon meg minél kreatívabb lenni, és találjon ki új dolgokat, hogy elüsse az idejét! Csak pozitívan, kitartást már nem fog sokáig tartani ez az időszak!
Sok szeretettel: Mirkó
Kedves Mariann néni!
Sok szeretettel gondolunk Önre, és hiányzik nekünk. Várjuk sok szeretettel vissza, és sok erőt kívánunk Önnek a további napokra.
Kristóf
Kedves Mariann néni!
Remélem, minél hamarabb tud jönni, és nem lesz még egyszer karanténban.
Üdvözlettel: Barni
A gyerekek mindig nagyon várják a boldogság órákat. Ebben a hónapban az optimizmusról beszélgettünk. Most igazán nagy szükség van rá, hogy az ember optimistán álljon a dolgokhoz, az élethez, a mindennapokhoz. Az osztályom is érzi a mai, vírusos változó világ mindennapjait és annak problémáit. Mondatokat fejeztünk be , persze optimistán, aztán smilekat rajzoltunk. Jobb boldognak és bizakodónak lenni, mint szomorúnak és állandó feszültségben élőnek. Az optimista ember sugárzik, átadja a pozitív erőt a társainak, mi is ilyenek szeretnénk lenni.
Bocskai István református Általános Iskola
Opti Miska dalát nem volt könnyű feladat megalkotni, de sok gondolkodás, együtt nevetés során csak sikerült. 🙂
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Újabb témához, az optimizmus gyakorlásához érkeztünk gézengúzos ovisaimmal. A boldogságórák témái közül talán mondhatom azt, hogy a csoportnak ez a kedvence. A téma feldolgozását egy kis relaxációval kezdtem, napimádással, majd folytattuk a hónap versikéjével és meséjével. Természetesen megint előkerült kis plüss mackónk, hiszen őnélküle mi nem boldogságórázunk, ha ő előkerül, a gyerekek tudják, hogy boldogságórázni fogunk. Többször is hallgattuk a pozitív gyerek vagyok című havi dalt, a gyerekek nagyon imádják! Játszottuk a tükörjátékot, mindenki elmondta magáról, hogy szerinte ő miben jó vagy ügyes. Nagyon kreatív dolgokat mondtak. Hasonlóan kreatív dolgokat említettek a felhő mosoly videóban, ugyanis ezt ezt a feladatot választotta a csoport közösen. Önbizalmuk erősödött és minden egyes boldogságórával a közösségi együttműködés érzése is erősödik, ezt most kifejezetten láttam. Előkerült a bábparaván, a bábok és az optimizmus témához tartozó bábjátékot 2 ovisom segítségével adtam elő nekik. A bábmese végeztével majdnem mindenki szerette volna a mesét újra elbábozni, így sikerült ezután a szabadjátékukban is feldolgozni a témát. Mindig meglepnek, öröm velük együtt tevékenykedni! 🙂
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Sokat beszélgettünk a gyerekekkel az optimizmusról. Mindenki elmondta egy kedvenc történetét, amikor nem adta fel, nem csüggedt el, hanem pozitívan állt hozzá. Le is rajzolták. Elénekeltük Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát, amire sokszor rázendítenek azóta is, ha egy kicsit nehezebb feladatot kapnak. Nagyon élvezem!