Egy hétig esett, sajnos nem mehettünk az udvarra játszani. Bizakodóak vagyunk, a teremben őszi levelekből alkotunk, hogy hangulatunk jobb legyen. Sokat beszélgetünk az őszről, a szomorkás időről és reménykedve várjuk a napsütést, mert optimisták vagyunk.
Az optimizmus gyakorlása
Az Optimizmus hónapjában Boldog Dóra ajándékokkal érkezett hozzánk. Hozott mindenkinek egy öntapadós optimista jelképet, melyet mindenki a ruhájára tehetett. Elhozta az értékeink varázstükrét, s hozzá egy versikét(saját „költemény”). „Van nekem egy varázstükröm, ha én abba belenézek, meglátom a bennem lévő rengeteg sok értéket. Tükröm-tükröm, mondd meg nékem, mi a legnagyobb ÉRTÉKEM? ” A tükörbe nézve mindenki megfogalmazhatta saját pozitív tulajdonságait, természetesen segített Boldog Dóra annak, aki egyedül még nem tudta kifejezni. Táncoltunk Bagdy Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalára,s húztunk egy – egy lapot az erőssegeink kártyából, meg is beszéltük mit jelent. Több napon keresztül foglalkoztunk a témával, a tükör adta a rá épített projekt ötletét. Így az önismeret, testképismeret, szimmetria lehetőségeit is körül jártuk. Természetesen mindenki elkészíthette saját „varázstükrét” is, hogy bármikor belenézhessen. Az ÉLŐ tükörrel is megismerkedtünk, EGYMÁS szemében is felfedeztük
MAGUNKAT.
Az Optimizmus hónapjában Boldog Dóra ajándékokkal érkezett hozzánk. Hozott mindenkinek egy öntapadós optimista jelképet, melyet mindenki a ruhájára tehetett. Elhozta az értékeink varázstükrét, s hozzá egy versikét(saját „költemény”). „Van nekem egy varázstükröm, ha én abba belenézek, meglátom a bennem lévő rengeteg sok értéket. Tükröm-tükröm, mondd meg nékem, mi a legnagyobb ÉRTÉKEM? ” A tükörbe nézve mindenki megfogalmazhatta saját pozitív tulajdonságait, természetesen segített Boldog Dóra annak, aki egyedül még nem tudta kifejezni. Táncoltunk Bagdy Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalára,s húztunk egy – egy lapot az erőssegeink kártyából, meg is beszéltük mit jelent. Több napon keresztül foglalkoztunk a témával, a tükör adta a rá épített projekt ötletét. Így az önismeret, testképismeret, szimmetria lehetőségeit is körül jártuk. Természetesen mindenki elkészíthette saját „varázstükrét” is, hogy bármikor belenézhessen. Az ÉLŐ tükörrel is megismerkedtünk, EGYMÁS szemében is felfedeztük
MAGUNKAT.
Az Optimizmus hónapjában Boldog Dóra ajándékokkal érkezett hozzánk. Hozott mindenkinek egy öntapadós optimista jelképet, melyet mindenki a ruhájára tehetett. Elhozta az értékeink varázstükrét, s hozzá egy versikét(saját „költemény”). „Van nekem egy varázstükröm, ha én abba belenézek, meglátom a bennem lévő rengeteg sok értéket. Tükröm-tükröm, mondd meg nékem, mi a legnagyobb ÉRTÉKEM? ” A tükörbe nézve mindenki megfogalmazhatta saját pozitív tulajdonságait, természetesen segített Boldog Dóra annak, aki egyedül még nem tudta kifejezni. Táncoltunk Bagdy Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalára,s húztunk egy – egy lapot az erőssegeink kártyából, meg is beszéltük mit jelent. Több napon keresztül foglalkoztunk a témával, a tükör adta a rá épített projekt ötletét. Így az önismeret, testképismeret, szimmetria lehetőségeit is körül jártuk. Természetesen mindenki elkészíthette saját „varázstükrét” is, hogy bármikor belenézhessen. Az ÉLŐ tükörrel is megismerkedtünk, EGYMÁS szemében is felfedeztük
MAGUNKAT.
Kiscsoportosaimnak a Tódi Törpe történetét meséltem el, bábokkal illusztrálva. Szívesen hallgatták, a süni már a tanév eleje óta rendszeresen jelen van az életünkben, így közelebb érzik magukhoz a gyerekek. Megtanultuk a Szebben látó mondókát, gyakoroltuk, mozgással összekötve. Életkori sajátosságuk, hogy szívesen mozognak, utánoznak, többször is kérték az eljátszását.
Az új gyakorlati ajánlóból a Sólyomszemmel feladatot dolgoztam fel, nyomtattam egy sólyom rajzot, ennek kapcsán megbeszéltük, hogy milyen madár, nagyon magasan tud repülni, vajon, ha az óvoda fölött repül, milyen jó dolgokat láthat?
– Játékot,
– Jövünk az oviba, bent vagyunk a csoportban, eszünk, lemegyünk az udvarra, alszunk.
– Józsi bácsi (karbantartó)sok játékot megcsinál, hogy legyen még jobb a szívünk.
Ebben a hónapban az optimizmus gyakorlása témát dolgoztuk fel. Mind az öt csoportban a pedagógusok más és más szemszögből próbálták megközelíteni az adott témát. Minden csoportban a pedagógusok elmondták a ” Tódi törpe varázsszemüvege” című mesét, majd meghallgatták Bagdi Bella „pozitív gyerek vagyok” című dalát. Jó volt hallani a gyerekeket a szabad játék alatt ahogy énekelték a pozitív, pozitív gyerek vagyok…. A pillangó csoport gyermekei különböző varázsszemüveget készítettek, mit is szeretnének látni a szemüvegen keresztül. A katica csoport mosolygós felhőket készítettek nagy szeretettel. A mókus csoport pedig varázsgömböket készítettek, a gyerekek rajzai megmutattja, hogy mire is vágynak a gyermekek a mókus csoportban. A maci csoport gyermekei ” a süni az avar alatt” című témát választották,, nagyon örültek a gyerekek, hogy a süninek ilyen sok levelet tudtak gyűjteni, így most már a süni optimistán áll a tél előtt. A süni csoport tagjai az adott hónap meséjét dolgozták fel , és közösen készítettek különböző színű és formájú mosolygós őszi faleveleket. Összességében elmondhatjuk, hogy nagyon jó gyermek produktumok készültek el ismét.
Bp. I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Októberben a boldogságórát etikaórán tudtam megtartani, mivel osztályfőnöki órákon megemlékezéseket tartottunk (okt. 6, okt 23.)és teremdekorációs versenyre is készültünk. Nyolcadik évfolyamon épp a boldogság, boldogulás, jólét, jóllét kérdéseivel foglalkoztunk. Kitértünk az optimizmus szerepére, előnyeire, gyakorlására is. A témához kapcsolódóan rajzoltak a gyerekek motiváló, optimizmust sugárzó pólóterveket.