Az optimizmus, még kimondani is nehéz, hát még megérteni.
A foglalkozást a gyerekek által már megkedvelt relaxációs gyakorlatokkal kezdtük, ezzel a jó hangulatot megteremtettük.
A szomorú csapat felvidítása, ha lehet még tovább fokozta a gyerekek jókedvét. A zenére már együttes koreográfiával táncoltunk. Mivel a gyerekek jól kimozoghatták magukat, a mesét figyelmesen hallgatták végig. Az azt követő beszélgetésbe szinte minden gyerek bekapcsolódott. Örültem , hogy türelmesebben hallgatták meg egymás gondolatait.
A szemüveg színezése és kipróbálása volt a kezdeményezés csúcspontja, mivel már reggel felfedezték és persze mindenki kíváncsi volt mikor és mit fogunk vele csinálni.
A vidám fejek felragasztása után a” Boldog vagyok” című dalra vidáman és felszabadultan táncoltunk, mindenki a saját ötlete szerint.
A következő nap esős, szomorú idő volt. A reggeli előtt öltünk a szőnyegen, már elmondtuk a verseinket eljátszottuk az „Itta köcsög mi van benne” kezdetű kedvenc játékunkat, az egyik kisfiú megszólalt:
– Ma se tudunk kimenni az udvarra
– Én szeretem hallgatni az eső hangját. Mit gondoltok van az esőnek jó oldala is?- kérdeztem én
– Megöntözi a növényeket
– Lemossa a bicikliket az udvaron
– Megépíthetjük a tűzoltó állomást
Akkor úgy éreztem, ha nem is tudjuk kimondani még az „Optimizmus” szót, de a lényeg már ott van a kis fejekben!