Az OPTIMIZMUS gyakorlása
A foglalkozásainkat Bagdy Emőke által kidolgozott relaxációival indítottuk. Utána meghallgattuk a Hála dalát és az aktuális témakörhöz kapcsolódó „Pozítiv gyerek vagyok”című dalt.
Próbáltuk a gyerekekkel összeszedni, hogy a mai napon milyen jó dolog történt velük. Fontos megmutatnunk, hogyan tudunk megbirkózni az elénk kerülő akadályokkal, hogyan keressük meg mindenben a jót, ami előbbre visz bennünket, fejleszti személyiségünket, segít mindannyiunkat boldogabb emberré válni. Megfelelő önismeret és kellő önbizalomra van szükségünk. A negatív gondolatok pozitív átfogalmazása fontos része lehet az optimista életszemlélet kialakításának. A beszélgetés után elkészítettük az optimista gondolatokat tartalmazó pólóinkat valamint összegyűjtöttük Opti Miska tanácsait is.
Hangulati lezárásként optimista zárókört tartottunk, amikor mindenki megnevezett egy optimista csengő mondatot. Pl. „Képes vagyok rá”, „Sikerülni fog!”
Az optimizmus gyakorlása
Az előző hónapban nagyon tetszett a gyerekeknek az „Irkafirka” feladat. Ezért úgy gondoltam, hasonlóval indítom a mostani órát is! A „Körbe-körbe-karikába” relaxációs gyakorlattal kezdtünk. Nagy sikert aratott! Ezekből a a karikákból is kitűztem néhányat Boldogság-falunkra, és a fotókon is látható. Tanultunk új relaxációs gyakorlatot is. Ezeket a gyakorlatokat nemcsak a Boldogság-órák előtt alkalmazom, hanem bármikor, ha úgy érzem, szükség van egy kis mozgásra vagy éppen pihenésre.
1. Bevezetés: felolvasok néhány kutatási eredményt az optimizmus vizsgálatáról.
2. Beszélgetés: Mikor vagy optimista? Mikor vagy pesszimista? Milyen számodra az optimista ember? Mitől lehetsz optimista a mindennapokban?
3. Bármi legyen, gazdagít! Bőhön, a vadász c. burját mese felolvasása és megbeszélése
4. Tali Sharot TED előadása
1. Bevezetés: felolvasok néhány kutatási eredményt az optimizmus vizsgálatáról.
2. Beszélgetés: Mikor vagy optimista? Mikor vagy pesszimista? Milyen számodra az optimista ember? Mitől lehetsz optimista a mindennapokban?
3. Bármi legyen, gazdagít! Bőhön, a vadász c. burját mese felolvasása és megbeszélése
4. Tali Sharot TED előadása
Az 1.c. osztály nagyon sok információval rendelkezik a sólymokról (nemcsak éles látásáról hallottak már), így nagyon tetszett nekik a lehetőség , hogy a sólyom szemén keresztül gondoljuk át milyen jó dolgok találhatóak az iskolában.
Nagyon sok jó dolgot látott a mi képzeletbeli sólymunk mialatt elszállt az iskola felett:
– a játszóteret az iskolaudvarán, ahol nagyon sokat lehet hintázni és libikókázni, mászókázni
– a focipályát, ahol a fiúk nagyon sok meccset szoktak játszani
– a lányokat, ahogy rajzolnak az iskola udvarának padjain
– Barbara néni írás óráját, ami a kedvence az 1.c. osztálynak
– sok boldog tanárnénit és tanárbácsit
– sok boldog diákot
Az 1.c. osztály tagjai nemcsak a saját sólymukat szerették volna elkészíteni, hanem azt is, hogy mit láthat szerintünk az elkészített sólyom. Így a mellékelt képen nemcsak a gyerekek által elkészített sólymokat láthatjuk, hanem a boldog pillanatokat is, melyeket az iskolában nap, mint nap átélnek.
Elkészítettük optimista szemüvegünket, amin közös ötletelés után a vírushelyzet ránk rótt feladatait néztük és kerestük a jó oldalát. Majd megalkottuk saját optimista körünket, amiben ismét megtapasztalhattuk a közösség pozitív és megtartó erejét.
Mogyoródi Szent László Általános Iskola
Az aktuális témához kapcsolódó keresztrejtvény készítése.
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, mellyel a jó hangulatot megteremtettük. Boldog Blanka és Szomorú Szilárd ellátogatott hozzánk, és megbeszéltük ki hogyan érzi ma magát, vidáman vagy szomorúan, arcmimikával is kifejeztük. Amikor elmondták felhelyezhették a jelüket a szomorú és vidám táblára. A szomorú gyerekeket megpróbáltuk felvidítani. Ezt követően elmeséltem nekik Tódi törpe történetét, melyet szívesen hallgattak. Ezután a Mi optimista szemüvegeink is elkészültek.
Mogyoródi Szent László Általános Iskola
Az aktuális témához kapcsolódó keresztrejtvény készítése.
Mogyoródi Szent László Általános Iskola
Az aktuális témához kapcsolódó keresztrejtvény készítése.