Mi az idei optimista októberben sétát tettünk a faluban, és optimistán szemlélve a világot, az itt dolgozók munkáját egy egy levélkével megköszöntük, mert szerintünk Tőlük lesz jobb a holnap Jászszentlászlón: Jártunk többek között a könyvek birodalmában, a pékségben, a szociális otthonban, az élelmezési konyhánkon, a Postán, a Takarékszövetkezetben, a boltokban, a kozmetikusnál, az orvosnál, az óvodában, az önkormányzatnál, és sétánk végén az iskolai dolgozóknál…és nem utolsó sorban a pedagógusainknál. De nem maradtak ki a szüleink sem, mert velük együtt pozitív és derűs a világ… 🙂 Az optimizmus ott lakik Mindannyiótokban!!! 🙂
Hazaérve pedig megvitattuk az optimista kérdéseket Gyerekszájjal… 🙂
Az optimizmus gyakorlása
Az október hónapunk kicsit másképp alakult, mint ahogy terveztük. Az optimizmus gyakorlását nem tudtuk olyan formában feldolgozni, mint ahogy szerettük volna, mert „himlő-járvány” tört ki a csoportunkban. Így szakaszosan oldottuk meg a feladatokat, ahogy cserélődtek a gyerekek. Sok pozitív élményben volt még része a gyerekeknek október elején. Sokat kerékpároztunk az óvoda melletti KRESZ-parkban. Az egyik szülő jóvoltából gyurmákat nyert és kapott a csoportunk. Igaz a „Sólyomszemmel” munkánk nem készült el / az említett okok miatt /, de ha november elejére meggyógyulnak a gyerekek akkor mindenképpen be fogjuk fejezni. Hónap elején megálmodtunk egy kis kirándulást, melyet meg is tudtunk valósítani. A kis kirándulásunk a DOTTÓ-vonattal, amely egy városnézés volt, nagyon szép és kellemes élményt szerzett mindenkinek. Amikor már lemondtunk volna róla, egyik napról a másikra sikerült megszervezni. Győzött az optimizmus.
OPTIMISTA VÉLEMÉNYEM
GYEREKSZÁJ
SZERINTED MITŐL LESZ JOBB A HOLNAP?
„A családom a szeretéstől és a karácsonyi ünneptől lesz jobb. Az osztály a sok barátoktól meg a rajzoktól.”
„Jobb lesz a családom, ha kevesebbet veszekszünk. Jobb lesz az ország, ha nem szemetelünk, ha nem volna ennyi rosszakaró.”
„Nekem attól lenne jobb a napom, ha sütne a Nap. Szeretném, ha az osztálytársaim és én mindig együtt játszhatnánk. Örülnék, ha holnap elmennék a mamámékhoz.”
„Az osztályban ne legyen veszekedés, a világon ne legyen annyi szemetelés. Az öcsémmel ne veszekedjünk.”
„Jobb lesz a holnap, ha nem vitatkozik senki, hanem közösen megbeszélnék. Ha segítenénk egymásnak, ha mindenki összetartana.”
„Jobb lenne a holnap, ha mindig köszönnénk, nem veszekednénk. Mindenki egészséges lenne.”
„Jobb lenne a világ, ha sétálhatnánk a parkban a családdal és a kutyákkal. Sok igazság kellene a világba.”
„Jobb lenne a holnap, ha nem szennyeznénk a Földet. Szeretném, hogy anya meggyógyuljon. Szeretném, ha apa és anya jóban lennének.”
HOL LAKHAT AZ OPTIMIZMUS?
„Szép arany kastélyban, arany ruhában jár.”
„Kék és piros ruhát hord. Vidám és mosolyog.”
„Az oktinizmus (optimizmus) egy szép mezőn lakhat, egy szép kis házikóban, gyönyörű virágokkal. És egybe szoknyája van, amely rózsaszínű.”
„Az optimizmus szívecskés házban lakhat és piros a cipője. Kék a zoknija, zöld a nadrágja, narancssárga a pólója.”
„Az optimizmus szerintem egy szép kastélyban Budapesten lakna. Szivárvány színű ruhája van. Mindig mosolyog és nevet.”
„Az optimizmus lakhatna egy nagyon szép színes házban egy jászszentlászlói utcában. Szív alakú és piros, mosolyog, nevet és szoknyában van.”
„Az optimizmus egy szép réten lakik tele állatokkal és virággal. Rózsaszín ruhája van, rengeteg virággal rajta.”
„Az optimizmus szerintem pozitív városban élhet és biztos szép színes ruhában van. Biztos sokat nevet és mindig mosolyog.”
„Szerintem Isten szomszédjában lakhat. Szerintem sárga ruhája van.”
HOGYAN LEHET DERŰSNEK MARADNI, HA CSALÓDUNK VALAMIBEN?
„Segítünk neki és felvidítjuk. Kedvesen szólunk és segítünk. Kedvesen barátkozunk.”
„Úgy hogy a másik bohóckodik.”
„Ha viccet mesélünk egymásnak, eltereljük a szomorúságunkat a rosszról.”
„Szerintem úgy lehet mindig boldognak lenni, ha mindig meglátjuk a jót mindenben.”
„Szépekre gondolok, nem foglalkozok vele.”
„Úgy lehet boldognak lenni, hogy ha szomorú vagy, hogy belegondolsz valami jóban.”
„Úgy maradhatsz derűs, ha kimész a levegőre, a madárcsicsergésre.”
MIT JELENT AZ, HOGY ÉRDEMES A JÓ DOLGOKAT MEGLÁTNUNK A BAJBAN IS?
„Bozitivitás. (Pozitivitás.)”
„Azt jelenti, hogy legyünk pozitívak.”
„Ne menjünk olyanba, ami rossz!”
„Mindenben van valami kicsi jó.”
„Pozitívság, optimizmus.”
„Meglátja a rosszban a jót.”
Jászszentlászló, 2020. 10. 22. 4 .A osztály és Lilla néni
Az októberi hónapunk alatt Sepsiszentgyörgyön (Erdélyben) változott a tanítás helyzete. Úgynevezett sárga kód szerint kezdtünk, ami azt jelentette, hogy hibridoktatás folyt. Az osztályunk fele jelen volt az iskolában a tanórákon, a másik fele online módon csatlakozott hozzánk otthonról. Majd két hét után a két csoport cserélt egymással. Így októberben két alkalommal tartottunk boldogságórát, külön-külön a két csoporttal. Miután megismerkedtünk a hónap témájával, a jelenlegi járványhelyzethez is próbáltunk optimistán viszonyulni, így osztályunk tanulói optimista gyümölcskosarat készítettek, amit optimista gondolatokkal díszített gyümölcsökkel raktunk tele. Mivel hamarosan átkerült a városunk a piros zónába, mindannyian otthonról online oktatásban részesültünk. De ennek ellenére az optimizmusunk a továbbiakban is megmaradt. Most már ezt az optimista gondolkodást a családtagjainknak is próbáltuk átadni, úgy, hogy a nap különböző szakaszaiban optimista üzenetekkel leptük meg a szeretteinket. Így a szüleinkhez és a testéreinket is „megfertőztük” az optimizmusunkkal, így egyben mi is gyakoroltuk az optimizmus gondolkodásmódot.
Kíváncsian várjuk a novemberi hónap témáját is, készenállunk az újabb kihívásokra.
Ebben a hónapban a szitakötő csoport több tevékenység mentén igyekezte megvalósítani a programot.
A gyermekekkel az első tevékenység keretein belül a sólyom képességein keresztül próbáltuk szemlélni a világot, észrevéve minden lehetőséget és jó dolgot az életünkben. Megkerestünk minden olyan lehetőséget, ami boldoggá teszi a mindennapjainkat , lerajzoltuk és meg is valósítottunk belőle egyet-egyet minden nap a szabad játék során.
Ezen kívül Pintér Béla-kicsi sas című dalát is átírtuk egy kicsit, hogy passzoljon a mi kis sólymunkra és azt meg is tanultuk a gyermekekkel egy hozzá kitalált mozgással.
A dolgok amiket összegyűjtöttünk a gyermekekkel:
1. ” a szép új ovink”
2. „anyát ahogy jön értem az oviba”
3. ” a lovardát a szomszédban”
4. ” ahogyan a trambulinban ugrálunk”
5. „téged ovinéni”
6. ” hogy milyen ügyesek vagyunk ”
7. ” biztos azt látná, hogy most is tanulunk”
8.” magát,hogy milyen jó nyomozó”
9. ” a boldogságunkat amikor az udvaron játszunk”
10. ” hogy együtt vagyunk”
Ezt követően festettünk és színeztünk, az alapján milyennek is képzeljük el ezt a nagyon éles szemű sólyom pajtást.
Foglalkozásunkat a nevető levelek játékkal zártunk, melyet a gyermekek nagyon élveztek.
Ebben a hónapban a szitakötő csoport több tevékenység mentén igyekezte megvalósítani a programot.
A gyermekekkel az első tevékenység keretein belül a sólyom képességein keresztül próbáltuk szemlélni a világot, észrevéve minden lehetőséget és jó dolgot az életünkben. Megkerestünk minden olyan lehetőséget, ami boldoggá teszi a mindennapjainkat , lerajzoltuk és meg is valósítottunk belőle egyet-egyet minden nap a szabad játék során.
Ezen kívül Pintér Béla-kicsi sas című dalát is átírtuk egy kicsit, hogy passzoljon a mi kis sólymunkra és azt meg is tanultuk a gyermekekkel egy hozzá kitalált mozgással.
A dolgok amiket összegyűjtöttünk a gyermekekkel:
1. ” a szép új ovink”
2. „anyát ahogy jön értem az oviba”
3. ” a lovardát a szomszédban”
4. ” ahogyan a trambulinban ugrálunk”
5. „téged ovinéni”
6. ” hogy milyen ügyesek vagyunk ”
7. ” biztos azt látná, hogy most is tanulunk”
8.” magát,hogy milyen jó nyomozó”
9. ” a boldogságunkat amikor az udvaron játszunk”
10. ” hogy együtt vagyunk”
Ezt követően festettünk és színeztünk, az alapján milyennek is képzeljük el ezt a nagyon éles szemű sólyom pajtást.
Foglalkozásunkat a nevető levelek játékkal zártunk, melyet a gyermekek nagyon élveztek.
Ebben a hónapban a szitakötő csoport több tevékenység mentén igyekezte megvalósítani a programot.
A gyermekekkel az első tevékenység keretein belül a sólyom képességein keresztül próbáltuk szemlélni a világot, észrevéve minden lehetőséget és jó dolgot az életünkben. Megkerestünk minden olyan lehetőséget, ami boldoggá teszi a mindennapjainkat , lerajzoltuk és meg is valósítottunk belőle egyet-egyet minden nap a szabad játék során.
Ezen kívül Pintér Béla-kicsi sas című dalát is átírtuk egy kicsit, hogy passzoljon a mi kis sólymunkra és azt meg is tanultuk a gyermekekkel egy hozzá kitalált mozgással.
A dolgok amiket összegyűjtöttünk a gyermekekkel:
1. ” a szép új ovink”
2. „anyát ahogy jön értem az oviba”
3. ” a lovardát a szomszédban”
4. ” ahogyan a trambulinban ugrálunk”
5. „téged ovinéni”
6. ” hogy milyen ügyesek vagyunk ”
7. ” biztos azt látná, hogy most is tanulunk”
8.” magát,hogy milyen jó nyomozó”
9. ” a boldogságunkat amikor az udvaron játszunk”
10. ” hogy együtt vagyunk”
Ezt követően festettünk és színeztünk, az alapján milyennek is képzeljük el ezt a nagyon éles szemű sólyom pajtást.
Foglalkozásunkat a nevető levelek játékkal zártunk, melyet a gyermekek nagyon élveztek.
Ebben a hónapban a szitakötő csoport több tevékenység mentén igyekezte megvalósítani a programot.
A gyermekekkel az első tevékenység keretein belül a sólyom képességein keresztül próbáltuk szemlélni a világot, észrevéve minden lehetőséget és jó dolgot az életünkben. Megkerestünk minden olyan lehetőséget, ami boldoggá teszi a mindennapjainkat , lerajzoltuk és meg is valósítottunk belőle egyet-egyet minden nap a szabad játék során.
Ezen kívül Pintér Béla-kicsi sas című dalát is átírtuk egy kicsit, hogy passzoljon a mi kis sólymunkra és azt meg is tanultuk a gyermekekkel egy hozzá kitalált mozgással.
A dolgok amiket összegyűjtöttünk a gyermekekkel:
1. ” a szép új ovink”
2. „anyát ahogy jön értem az oviba”
3. ” a lovardát a szomszédban”
4. ” ahogyan a trambulinban ugrálunk”
5. „téged ovinéni”
6. ” hogy milyen ügyesek vagyunk ”
7. ” biztos azt látná, hogy most is tanulunk”
8.” magát,hogy milyen jó nyomozó”
9. ” a boldogságunkat amikor az udvaron játszunk”
10. ” hogy együtt vagyunk”
Ezt követően festettünk és színeztünk, az alapján milyennek is képzeljük el ezt a nagyon éles szemű sólyom pajtást.
Foglalkozásunkat a nevető levelek játékkal zártunk, melyet a gyermekek nagyon élveztek.
Optimizmus volt a téma ebben a hónapban.
Mindenben meglátni a szépet és jót, ezt próbáltuk előtérbe helyezni, példákon, saját élettapasztalatokon keresztül.
Szívesen rajzolták le a tanulók a pozitív hozzáállást, optimista gondolkodást.
Optimizmus volt a téma ebben a hónapban.
Mindenben meglátni a szépet és jót, ezt próbáltuk előtérbe helyezni, példákon, saját élettapasztalatokon keresztül.
Szívesen rajzolták le a tanulók a pozitív hozzáállást, optimista gondolkodást.