Csoportunk az optimizmus hónapjában optimista pólót tervezett.
Az optimizmus gyakorlása
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Október az optimizmus gyakorlásának hónapja volt. Csoportunk optimista pólót tervezett.
Sólyomszemmel: Óvodánk Madárbarát óvoda, udvara: a fák, kihelyezett oduk, etetők, itatók lehetőséget biztosítanak a madaraknak megfelelő fészkelőhelyre. Óvodásaink minden évszakban figyelemmel kisérik a környezetünkben lévő madarakat. Ebben a hónapban a Boldogságóra keretében egy új madárral találkoztak. Képek és videó film nézésével ismerkedtek meg a sólyommal. Nagy örömmel készítették el a madarakat, közben felidéztük előzetes élményeiket a madarak tulajdonságairól, kiemeltem, hogy a sólyom magasból is észreveszi az eleséget, ezek a madarak, amit készítünk meglátják a jó dolgokat. A sólyom elkészítése közben az egyéni képességfejlesztésre is nagyon jó alkalom nyílt: gyakorolták hajtogatást, satírozást, tűzőgép balesetmentes használatát, cérnaátfűzést a kilyukasztott papíron, majd a cérna összekötését is, a gyermekek figyelme, kitartása, türelme, esztétikai érzéke, finommotorikája is fejlődött. Az elkészült sólymok leszálltak a hétközben elkészített fákra.
A relaxációs gyakorlatok végzésével folytatódott a tevékenység Boldogság könyvből választottam a két gyakorlatot. „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad a madár”, a gyakorlat végén „dagasztással” oldottam a mozdulatot. A gyerekek felszabadultam végezték a gyakorlatokat, majd körbe ültük a sólymokat és beszélgettünk a jó dolgokról. Igyekeztem mintát adni számukra, én mit gondolok a jóról, majd mindenkinek a beszélgetőkörben erre lehetőséget adtam. A kézbe adott kézitükör motiválta őket. Az egyik legnagyobb öröm az volt számomra, hogy mindenki megszólalt és egész mondatban fogalmazták meg gondolataikat a jóról. Nagyon fontos és jó dolog számukra:
– szeretik a családjukat és az óvodai barátjukat,
– meg tudnak valakit nevettetni,
– segítenek a főzésbe,
– tudnak pótkerék nélkül biciklizni,
– együtt tudnak játszani,
– tudnak teríteni,
– vigyáznak egymásra
– tudnak mesét mondani, rajzolni…
Ebben az éveben egyik fő célom kommunikációjuk fejlesztése, a Boldogságórák erre nagyon jó alkalmat biztosítanak, érzelmeink szóbeli kifejezése szerintem az egyik legnehezebb feladat.
Az udvarra is kivitték az elkészült madarakat vidáman reptették azokat, majd hazavitték azokat.
Ebben a hónapban az osztályunk tagjai „sólyomszemmel” vizsgálták meg az iskolánkat. Örömmel gyűjtötték össze közösen, hogy miért szeretnek ide járni. Több optimista gondolat született a gyerekszájból. A havi témát néhány alkalommal sikerült játékos formában, mozgással, meditációval, sok-sok mosollyal és vidámsággal tarkítva körbe járni.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Már másodszor foglalkoztunk ezzel a témával bövebben.
Mindennapos gyakorlat az egyéb tanórákon is ez a téma. Tudjuk már, hogy mindenhez úgy fogunk hozzá, hogy bízunk a sikerben.
Most arról beszélgettünk A kis bunda című mese elolvasása után, hogyan győzzünk meg másokat arról, hogy ne a rossz következményekre gondoljunk, hanem bízzunk abban, jól fog alakulni minden. Ezt szerepjátékkal oldottuk meg.
Jókat derültünk!
A hónapban törekedtünk a pozitív, optimista jövőkép és szemlélet kialakítására. A csoport tagjai rövid leírást készítettek jövőbeni énjükről. Milyennek látják önmagukat, milyen pozitív elképzeléseik vannak jövőjükről, és hogyan érnék el kitűzött céljaikat. Legfőbb cél: a vidám hangulat és az optimista életszemlélet gyakorlása volt.
A hónapban törekedtünk a pozitív, optimista jövőkép és szemlélet kialakítására. A csoport tagjai rövid leírást készítettek jövőbeni énjükről. Milyennek látják önmagukat, milyen pozitív elképzeléseik vannak jövőjükről, és hogyan érnék el kitűzött céljaikat. Legfőbb cél: a vidám hangulat és az optimista életszemlélet gyakorlása volt.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Október hónapban a pozitív megerősítés kártyákkal hangolódtunk a boldogságóránkra. A lakatlan sziget történetének felolvasása után megbeszéltük, hogy miért fontos optimista szemüveggel nézni a világot. Megtanultuk, hogy mi a különbség a pesszimista és az optimista hozzáállás között. A hónap dalával zártuk az óránkat.
Az optimizmus szó, nem ismert a gyerekek körében. Próbálták saját szavaikkal elmondani, hogy szerintük mit is jelenthet. Részben sikerült más szavakkal, kifejezésekkel helyettesíteni. A saját életünkből hozott példákkal tudtam közelebb hozni a magyarázatát. Ezek után kezdünk neki a versfaragásnak, ahol már megmutatkoztak a gyerekek által talált rokon értelmű kifejezések.
OptiMiska dala:
Kedved mindig jó legyen,
Bánatodat elfeledd!
Mosolyogva kezdd a napot,
Rázd le magadról a gondot!
Az optimista póló tervezése nagyon tetszett a gyerekeknek, közösen választottuk ki a legjobb munkákat.
Az optimizmus szó, nem ismert a gyerekek körében. Próbálták saját szavaikkal elmondani, hogy szerintük mit is jelenthet. Részben sikerült más szavakkal, kifejezésekkel helyettesíteni. A saját életünkből hozott példákkal tudtam közelebb hozni a magyarázatát. Ezek után kezdünk neki a versfaragásnak, ahol már megmutatkoztak a gyerekek által talált rokon értelmű kifejezések.
OptiMiska dala:
Kedved mindig jó legyen,
Bánatodat elfeledd!
Mosolyogva kezdd a napot,
Rázd le magadról a gondot!
Az optimista póló tervezése nagyon tetszett a gyerekeknek, közösen választottuk ki a legjobb munkákat.