A gyerekeknek nagyon könnyen sikerül mindenben megtalálni a jót és a szépet. Ezt a közös játékok során is sikerült tovább erősítenünk. Megtanultuk, hogy ha egymást támogatjuk, minden akadályt le tudunk győzni, nem szegheti kedvünket egy- két nehézség. A hónapban gyakran előkerültek „varázs-szemüvegeink” akkor is, ha egy-egy konfliktust akartunk megoldani, mert a segítségükkel minden probléma kisebbé vált.
Az optimizmus gyakorlása
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A tanulók elmondásaiból kiderült, hogy nehéz helyzetben nehéz megőrizni az optimizmusukat, de annál fontosabb. Nagyobb hangsúlyt kapnak a baráti beszélgetések ,esetlegesen szerelmi kapcsolatok.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A tanulók elmondásaiból kiderült, hogy nehéz helyzetben nehéz megőrizni az optimizmusukat, de annál fontosabb. Nagyobb hangsúlyt kapnak a baráti beszélgetések ,esetlegesen szerelmi kapcsolatok.
Bevezető relaxációt követően megbeszéltük, amit az optimizmusról tudni kell. Milyen az optimista gyerek? Miért jó, ha optimisták vagyunk? Mindehhez használtuk a hangulat-kártyáinkat, megbeszéltük érzéseinket.
Elképzeltük, milyen lenne, ha lenne egy varázsszemüvegünk, amit mindig elővehetnénk, ha rosszkedvűek vagyunk és azon át szebbnek látnánk a világot. Mindezt el is játszottuk.
Elkészítettük saját optimista szemüvegünket. Hallgattuk a hónap dalát és táncoltunk is rá!
Bevezető relaxációt követően megbeszéltük, amit az optimizmusról tudni kell. Milyen az optimista gyerek? Miért jó, ha optimisták vagyunk? Mindehhez használtuk a hangulat-kártyáinkat, megbeszéltük érzéseinket.
Elképzeltük, milyen lenne, ha lenne egy varázsszemüvegünk, amit mindig elővehetnénk, ha rosszkedvűek vagyunk és azon át szebbnek látnánk a világot. Mindezt el is játszottuk.
Elkészítettük saját optimista szemüvegünket. Hallgattuk a hónap dalát és táncoltunk is rá!
Csoport neve: Baglyocskák
Foglalkozás témája: Az optimizmus gyakorlása
Gyermekekkel reggeli játék alatt többízben hallgattuk a „Pozitív gyerek vagyok „ dalt, melyet fokozatosan sajátíttak el.
A tevékenység kezdetén beszélgettünk és értelmeztük az „optimizmus“ szó jelentését. Majd meghallgattuk a Tódi törpe meséjét, melynek tartalmát elismételtük. Elkészítettük az optimista szemüvegünket ,melyet mosolygós emotikonokkal díszítettünk. A tevékenység végén eljátszottuk ,elénekeltük „Ha jó a kedved tapsolj nagyokat“ c. dalocskát. A foglakozás a gyermekeknek nagyon tetszett.
Október – Az optimizmus gyakorlása
Meggyőződésem, hogy az optimizmus tanulható. Ezt minden boldogóra foglalkozáson megtapasztaljuk a gyerekekkel.
A héten sokat énekeltünk, verseltünk. Meghallgattuk Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát. A dalra kitaláltunk közösen végezhető játékos mozgásokat. Jó hely volt erre a tornaszobában, testnevelés foglalkozásokon. Különösen tetszett nekik a páros mozgás. Nagyokat kacagtak, egymást segítették, bíztatták. Csoportunk vegyes életkorú, ezért jó alkalom a differenciálásra a mozgásos játékok sora. A fiatalabbak belenőnek a boldog órák foglalkozásaiba, elsajátítják azt a gondolkodásmódot, amivel ezeket a témákat megközelítjük.
Nagyon szívesen fogadták a Tódi törpe varázs szemüvege című mesét. Közösen találtuk ki, hogy a csoportnak varázstávcsövet készítünk, amin keresztül átváltoztathatjuk a nehézséget, a rosszat jóvá, sikerré. Sok érdekes, kedves ötlet született azzal kapcsolatban, hogy mivel tudnák megvigasztalni szomorú társukat. Lerajzolták azokat a dolgokat, amikben nagyon jók, sikeresek, ügyesek, különlegesek. Óvodánk sószobájában varázsoltunk. Lehetett mindenkinek kívánsága a tündértől. Elmondták, mi az, amire vágynak. Az önbizalomnövelő játék során jó volt megfigyelni, mennyire jól ismerik, megfigyelik egymást a gyerekek. Segítettek egymásnak, hogy kiderüljön, ki mitől, miben jó.
Kitűnően illett a témához Fésűs Éva: Mese az ibolyáról és még valami másról… című meséje. Rávilágított a mese, hogy máson segíteni, boldogságot okoz és a saját nehézségeinkről eltereli a figyelmet.
Csukás István Sün Balázs meséjét már szeptembertől ismerik a gyerekek. Síkbábok segítségével dramatizáltuk. A gyermekek megfogalmazták gondolataikat azzal kapcsolatban, hogy a türelem, az önbizalom, a találékonyság segít az életben a problémahelyzetek megoldásában.
Egyre több pozitív visszajelzés érkezik a szülőktől a foglalkozásokról. A gyerekek otthon is mesélnek az óvodában történtekről, kérik az itt elhangzott meséket.
Készítette: Süveges Éva
óvodapedagógus Süni csoport
2020. 10. 29. Veszprémi Vadvirág Óvoda