Az óra elejét az „Arcizomlazítás” nevű relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezután az érzelmekkel játszottunk. Mindenki bemutathatott egy arckifejezést, a többiek pedig kitalálták, hogy milyen érzelmet látnak osztálytársuk arcán. Mindegyiknél megbeszéltük, hogy pozitív vagy negatív érzelmet jelent-e. Ezután az Optimista kendő című játékot játszottuk. Majd színezés közben meghallgattuk a hónap dalát. Akinek volt kedve rejtvényt is fejthetett.
Az optimizmus gyakorlása
Csoportban kellett versenyezniük, együttműködést kellett gyakorolni.
Csoportban kellett versenyezniük, együttműködést kellett gyakorolni.
Gyulai Implom József Általános Iskola
Az első órán „buborékban elengedem ” játékkal oldottuk a feszültséget.
Majd beszélgettünk az elengedés képességéről, technikáiról.
Ehhez kapcsolódóan számba vettük az elegedő,/optimista és a görcsösen megtartó/pesszimista ember tulajdonságait.
Milyen is, ha fent van és ha nincs fent a rózsaszín szemüveg.
Irodalom órai tanulmányaikból hotunk példákat mind kettőre: pl. János vitét, Toldi, Pál utcai fiúk, Az egri csillagok…
A nemrég tanult vers, Csokonai: A Reményhez- mentén gondolattérképet készítettünk.
Zenehallgatással zártuk az órát: Pozitív mondóka, Jól érzem magam boogi.
A második óráT A potitív élmények újraélése relaxációval indítottuk.
A TK-ben szereplő Müller Péter idézet, mint mottó közös értelmezése után csoportmunka követlkezett.
A RÓZSASZÍN szemüveg projektben közös történetalkotással, pozítív hősök kigondolásával,
pozitivity mini képregény rajzolásával jártuk körbe a témát.
Az óra végén mindenki saját mottót választhatott a Mf-ben szereplők közül.
A csoportban sokat ügyesedtek a gyerekek. Egyre kitartóbbak, türelmesebbek, bátrabbak a tevékenységek végzése során. Nem adják fel! Vidámak, aranyosak!
Bagdi Bella „Bátorság dal”- ának meghallgatása után elkészítettük erőt adó falitáblánkat. Az 5.b-s boldogságcsoport tagjai is kiválasztották a megható dalból azokat a bátorító mondatokat, amelyek optimista szemléletüket erősítik.
Tiszalúci Önálló Napközi Otthonos Óvoda
Október hónapban témánk az optimizmus feldolgozása volt.A zene és az irodalom eszközeivel játékos feladatok segítségével hívtuk fel a gyerekek figyelmét arra,hogy minden nap tartogat valami jó dolgot számunkra,csak észre kell hogy vegyük.
Kedvencük volt a Tódi törpe varázsszemüvege c. mese,gyönyörűen kiszínezték a törpe házikóját is.Varázsszemüvegeket készítettünk,melyen keresztül mindent szebbnek láttunk.
A foglalkozás zárásaként önfeledten táncoltak,mozogtak Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalára.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Tódi törpe varázsszemüvege mese meghallgatása után elmondták a tanulók, hogy voltak-e már szomorúak. Ráírták az esernyőre, hogy ki segített nekik megnyugodni.
Október hónap az optimizmusról szólt a 4. a osztályban. A gyerekekkel beszélgettünk az optimista , pesszimista és realista emberekről. Többnyire sikerült magukat besorolni egy-egy csoportba. Szerencsére nem jellemző senkire a pesszimista szemlélet. Főként optimisták, ez az ő korukban jó. Csoportban megrajzolták az optimizmus várát és nagyon lelkesen társasjátékot is alkottak pozitív gondolatokkal és cselekedetekkel.
Fontos, hogy értékeljük, szeressük önmagunkat. Amennyiben ez megtörtént, úgy másokat is tudunk értékelni, képesek vagyunk szeretni. Az önszeretet, szeretet tanulható.
Téma bevezetése:
Szomorú Szilárd, és Boldog Blanka története
Téma feldolgozása mesével:
Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege.
Lezárás:
Optimizmus jelének kiszínezése