Osztályunk karanténba került, mivel egyik tanuló beteg lett. Nagyon aggódtunk érte, és a bezártságot is nehezen viseltük. Ennek a témának a feldolgozása online történt. Sokat beszélgettünk az optimizmusról, és a helyzetünkről. Mindenki keresett dalt, amit az osztálycsoportba beküldött. Örömmel hallgattuk meg ezeket a dalokat, elkészült a listáról egy prezentáció. Sokat segített az osztálynak ez a feladat, hogy a karanténból mindenki teste és lelke is egészségesen térjen vissza az iskolába.
Az optimizmus gyakorlása
Osztályunk karanténba került, mivel egyik tanuló beteg lett. Nagyon aggódtunk érte, és a bezártságot is nehezen viseltük. Ennek a témának a feldolgozása online történt. Sokat beszélgettünk az optimizmusról, és a helyzetünkről. Mindenki keresett dalt, amit az osztálycsoportba beküldött. Örömmel hallgattuk meg ezeket a dalokat, elkészült a listáról egy prezentáció. Sokat segített az osztálynak ez a feladat, hogy a karanténból mindenki teste és lelke is egészségesen térjen vissza az iskolába.
Az optimizmus kifejezés még minden gyerek számára ismeretlen fogalom, bár a magyarázat után már kezdték megérteni mit is takar, mi a jelentése. Rávezettük őket a rossz dolgok, történések más irányból való megközelítésére. Elmagyaráztuk, hogy minden rosszban van valami jó, amit próbáljanak megtalálni, megérteni. Gondolkodjanak el rajta, miért is történnek rossz dolgok is mind a felnőttek, mind a gyerekek életében. A rossz dolgok nem véletlenül történnek, mindenből tanulhatunk valamit, hogy amikor még egyszer megtörténik velünk, már tudjunk rá reagálni. Rávezetésképpen relaxáló gyakorlatokkal indítottuk a foglalkozást, énekekkel gyakoroltuk a helyes légzésgyakorlatokat, meséltünk és játszottunk.
Egyre fogyó kis osztályunk e havi boldog cselekedetének a maga módján megfogalmazott , és formába öntött , kedveskedő üzenetek küldését választotta hiányzó társaiknak.
Az osztály tanulóival sokat beszélgettünk az optimizmusról, megfogalmaztuk, miért jó ha valaki optimista. Ki mi miatt tartja magát optimistának. Mit jelent számára az optimizmus.
Megterveztük a saját optimista logónkat. Az elkészült rajzokat a faliújságra kitettük és megszavaztuk, hogy kinek a logóját tartják a legkifejezőbbnek. Két rajz tetszett a legjobban, így mindkettőt belamináltuk és 1 fiú és 1 lány kapta meg a novemberi hónapra a logót. Titkos szavazással döntöttük el, ki a legoptimistább tanuló az osztályban.
Az optimizmus logóját a két diák büszkén kitette a padjára az egész hónap során.
Az osztály tanulóival sokat beszélgettünk az optimizmusról, megfogalmaztuk, miért jó ha valaki optimista. Ki mi miatt tartja magát optimistának. Mit jelent számára az optimizmus.
Megterveztük a saját optimista logónkat. Az elkészült rajzokat a faliújságra kitettük és megszavaztuk, hogy kinek a logóját tartják a legkifejezőbbnek. Két rajz tetszett a legjobban, így mindkettőt belamináltuk és 1 fiú és 1 lány kapta meg a novemberi hónapra a logót. Titkos szavazással döntöttük el, ki a legoptimistább tanuló az osztályban.
Az optimizmus logóját a két diák büszkén kitette a padjára az egész hónap során.
A gyerekek örömmel vettek részt az órán, amelyen a Pozitiv mondóka megtanulása után angyal és az ördög szerepébe bújva kellett meggyőzi társukat. Ezt követően a napukból ki kellett emelniük 5 pozitív dolgot, melyet a lerajzolt tenyerükbe kellett beleírni!