Mágikus szemüvegeken keresztül mindent szépnek, jónak láttunk a környezetünkben. Erősebbnek, bátrabbnak éreztük magunkat. Megvitattuk, hogy mit jelent optimistának lenni. És vajon, ha nem lennének azok a varázslatos szemüvegek akkor is lehetne mindent és mindenkit jobb fényben látni, többet segíteni egymásnak, nem bántani a másikat, jobban odafigyelni a körülöttünk lévőkre?! Bizony-bizony volt miről beszélgetni. Sajnálatosan sok volt a hiányzó tanuló – betegség miatt – és kevés létszámú osztály lévén minimális volt az ügyeskedő gyerekek részvétele, de azt szívvel-lélekkel készítették. A maguk módján.
Az optimizmus gyakorlása
„Szomorú Szilárd és Boldog Blanka” című játékkal kezdtem a tevékenységet, mellyel a gyerekek a szomorúságot és vidámságot fejezhették ki mimikával, gesztusokkal és testhelyzetekkel. A gyerekek nagyon viccesnek találták a játékot, ráhangolódtak a mesére. Megismerkedtek „Tódi törpe varázsszemüvege” című mesével, miután megbeszéltük a mese tanulságát, meghallgattuk a gyerekek érzéseit, véleményeit evvel kapcsolatban. Megtanultuk Tódi törpe Szebben látó mondókáját, majd elkészítettük a vidámságot, optimista hozzáállást ábrázoló emotikont, amellyel jobbnak, szebbnek látják a világot. A hónap zenéjével zártam a tevékenységet.
Az optimizmus téma volt eddig az egyik legkedvesebb!
Az október havi Boldogságóra témája :”Az optimizmus gyakorlása” volt. A gyerekekkel resztoratív körben megbeszéltünk, hogy mitől lehetünk vidámak, boldogok és mitől szomorúak. Az irányított beszélgetés során megbeszéltük érzéseinket, egy-egy helyzet esetén (mit érzünk a fogorvosnál, a cukrászdában, a strandon stb).
Az őszi erdőben, és a szüreten tett látogatás során pozitív élményinek igyekeztünk kialakítani. A közösen átélt élmények után a gyerekek lerajzolták a témával kapcsolatos érzéseiket.
A témához kapcsolódóan az udvaron kivágott fa „újjá élesztését” tűztük ki célul. Sajnos a fa kiszáradt, ezért kivágásra került. Azonban ágaiból egy ügyes apuka segítségével megmentettünk néhány szeletet és ezekből készítettünk vidám „Tökfejeket”. Volt olyan amelyekbe zsinórt fűztünk és volt amelyekre hűtőmágnest ragasztottunk. Ezeket a gyerekek hazavihették és a hűtőről visszatekintve naponta tudnak mosolyt csalni az arra járó arcára.
A közös élményekkel erősítettük az érzést, hogy ha optimistán állunk a dolgokhoz, akkor bármiből lehet vidám dolgot alkotni.
Az optimizmus gyakorlása
A villámlazítás relaxációs gyakorlattal kezdtem a foglalkozást. Péntek révén fáradtak és enerváltak voltak a gyerekek. A mozgásalapú gyakorlat során kellőképpen ellazultak és érdeklődve várták a foglalkozás menetét, tartalmát.
Az éneklés jókedvre derített mindenkit.
Optimista látásmódot adó szemüvegeket készítettünk. A szemüvegeket csillogó és színes kövekkel díszítették. Ez az apró kiegészítő már teli találat volt, hiszen minden, ami csillogó és fényes tetszik a lányoknak. Még a fiúk is élvezettel ragasztották a flittereket.
A színezés, a nyírás és a ragasztás munkafolyamata közben tudtunk kötetlenül beszélgetni: mit jelent az optimizmus? Mi jellemzi az optimista ember magatartását? Mi az optimizmus ellentéte és mit jelent az?
Szituációs gyakorlatokkal érzékeltettem a pesszimista és az optimista ember különbségét. Mondatokat fejeztettem be a gyerekekkel:
– Nem sikerült a matek dolgozat ötösre, de…
– Amire a legbüszkébb lehetek, hogy…
Közösen elolvastuk A lakatlan sziget című történetet és megbeszéltük a tanulságot.
A foglalkozás lezárásaként a Világomban minden rendben van című dalt.
Nagyon élvezték a gyerekek a téma feldolgozását.
Az optimizmus gyakorlása
A villámlazítás relaxációs gyakorlattal kezdtem a foglalkozást. Péntek révén fáradtak és enerváltak voltak a gyerekek. A mozgásalapú gyakorlat során kellőképpen ellazultak és érdeklődve várták a foglalkozás menetét, tartalmát.
Az éneklés jókedvre derített mindenkit.
Optimista látásmódot adó szemüvegeket készítettünk. A szemüvegeket csillogó és színes kövekkel díszítették. Ez az apró kiegészítő már teli találat volt, hiszen minden, ami csillogó és fényes tetszik a lányoknak. Még a fiúk is élvezettel ragasztották a flittereket.
A színezés, a nyírás és a ragasztás munkafolyamata közben tudtunk kötetlenül beszélgetni: mit jelent az optimizmus? Mi jellemzi az optimista ember magatartását? Mi az optimizmus ellentéte és mit jelent az?
Szituációs gyakorlatokkal érzékeltettem a pesszimista és az optimista ember különbségét. Mondatokat fejeztettem be a gyerekekkel:
– Nem sikerült a matek dolgozat ötösre, de…
– Amire a legbüszkébb lehetek, hogy…
Közösen elolvastuk A lakatlan sziget című történetet és megbeszéltük a tanulságot.
A foglalkozás lezárásaként a Világomban minden rendben van című dalt.
Nagyon élvezték a gyerekek a téma feldolgozását.