Optimizmus
3-6 évesek részére
2021.10.19.
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat Oktatási segédanyag alapján egyéni és csoport munka Trópusi eső.
Üljetek körbe és a pedagógus irányításával különböző kézmozdulatokat bemutatva utánozzátok és adjátok körbe az eső hangját. Kezetek és lábatok egyaránt vegyen részt a szemerkélő esőtől, a zuhogó, mennydörgő esőn át annak lecsendesüléséig. Például: teljes csendből induljatok. 1. mozdulat: tenyerek összesimítása 2. halk csapkodás a csuklón 3. taps 4. taps és dobogás együtt (erős zápor, innen visszafelé lépkedünk) 5. taps 6. gyengéd csapkodás a csuklón 7. tenyerek összesimítása 8. teljes csend.
5’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv alapján beszélgetés Szerintetek mit jelent az optimizmus?
Kinek mi jut erről eszébe?
20’ A téma feldolgozása Oktatási segédanyag alapján csoportmunka Optimista esernyő
Hajtogassatok esernyőt! Az optimizmus olyan, mint az esernyő. Megvéd bennünket a szomorú, aggódó gondolatoktól. Legyen az esernyőtök minél vidámabb, színesebb!
Bagdi Bella CD zenehallgatás Bagdi Bella CD szól a foglalkozás közben
2’ A téma lezárása Oktatási segédanyag alapján páros munka Táncoljatok együtt a Zivatar lánnyal! Alma együttes: Zivatar lány!
Az optimizmus gyakorlása
A foglalkozásokat mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal kezdtük.
Megismerkedtünk a hónap dalával: Pozitív gyerek vagyok. 🙂
Megbeszéltük, hogy mit jelent az optimizmus. Saját életünkből vett példákkal is szemléltettük.
Rendeztünk nevetésversenyt, majd örök mosolyú “tükörképet” készítettünk.
Megfejtettük a munkafüzet keresztrejtvényét.
Tanulmányoztuk a pesszimista, illetve az optimista gondolkodásmódot és következményeit.
Optimista szivárványba írt pozitív üzenetekkel díszítettük a termet.
Megcsinálom! Képes vagyok rá! Sikerülni fog! Erős vagyok! Kitartó vagyok! Minden rendben!
Meditációval fejeztük be az órákat.
Az optimizmus kedvenc téma a Dunaszerdahelyi Egészségügyi Középiskolában.
A foglalkozáson jót szórakoztunk az „Ez fantasztikus!” játékon. Nagy sikere volt az „Optimista és a pesszimista párbeszéde” aktivitásnak is.
A diákok „Optimista reklámplakátokat” készítettek, amelyen az optimizmust népszerűsítették.
Készült egy riportvideó is, amelyen a riporterhölgy az alanyok véleményét kutatta az adott témakörben.
Az optimizmus kedvenc téma a Dunaszerdahelyi Egészségügyi Középiskolában.
A foglalkozáson jót szórakoztunk az „Ez fantasztikus!” játékon. Nagy sikere volt az „Optimista és a pesszimista párbeszéde” aktivitásnak is.
A diákok „Optimista reklámplakátokat” készítettek, amelyen az optimizmust népszerűsítették.
Készült egy riportvideó is, amelyen a riporterhölgy az alanyok véleményét kutatta az adott témakörben.
Az optimizmus kedvenc téma a Dunaszerdahelyi Egészségügyi Középiskolában.
A foglalkozáson jót szórakoztunk az „Ez fantasztikus!” játékon. Nagy sikere volt az „Optimista és a pesszimista párbeszéde” aktivitásnak is.
A diákok „Optimista reklámplakátokat” készítettek, amelyen az optimizmust népszerűsítették.
Készült egy riportvideó is, amelyen a riporterhölgy az alanyok véleményét kutatta az adott témakörben.
Az optimizmus kedvenc téma a Dunaszerdahelyi Egészségügyi Középiskolában.
A foglalkozáson jót szórakoztunk az „Ez fantasztikus!” játékon. Nagy sikere volt az „Optimista és a pesszimista párbeszéde” aktivitásnak is.
A diákok „Optimista reklámplakátokat” készítettek, amelyen az optimizmust népszerűsítették.
Készült egy riportvideó is, amelyen a riporterhölgy az alanyok véleményét kutatta az adott témakörben.
A nagycsoportosokkal a következő játékokat játszottuk:
Trópusi eső
Vigyázz a tócsára
Optimista esernyő
Átváltoztatás
A héten nagyon aktuális volt Ferenczei Éva bábjátéka a Kisvakond csoportban.Nagyon sokan hosszú betegség után tértek vissza az oviba.A gyerekek érdeklődéssel hallgatták a történetet.Varázsszemüveget festettünk,s mikor feltettük szebbé változott a világ.Optimizmus jelekkel játszottunk,kártyáztunk,kifejeztük érzéseinket.A nagycsoportosaink már szépen elmondták,hogyan győzik le az előttük álló akadályokat!
Beszámoló
Boldogságóra: 2. Az optimizmus gyakorlása
Az óra időpontja: 2021. október 14.
Résztvevők: 1. osztály, 4. osztály
A foglalkozást mozgás alapú relaxációs gyakorlattal indítottuk. Megtekintettük a két éve októberben elkészített videónkat, majd beszélgettünk a negyedikesekkel. A pozitív gondolatok boldogabbá tesznek bennünket, ha valamit elrontottunk helyre tudjuk hozni. Ezen a gondolatokkal a negyedikes tanulók már rendelkeznek, s van, aki élt is már vele. Az elsősöknek természetesen meseolvasással vezettem be a témát. A rajzos feladathoz az esernyőt választottam mindkét osztálynál, közben a hónap dalát meghallgattuk. A pesszimista gondolatoktól, úgy véd az ernyő, mint az esőcseppektől. Mindkét osztály tantermében az elkészített képet ki is tettem, hogy mindig emlékeztessen bennünket az optimista szemléletre a tanév során. Az elsőben felhővel egészítettem ki, melyre pesszimista jelképként smileykat ragasztottunk, a kis esernyőkre pedig a gyerekek választhattak pozitív smileykat maguknak. Az iskolánk legkisebbjeivel árvácskákat és tulipán hagymákat ültettünk, annak jelképeként , hogy az emberi kapcsolatainkat is folyamatos ápolással boldogabbá tehetjük. Az óra végén játszottunk a pozitív gyerek vagyok kártyával és meditáltunk.,
Szakosné Biczó Marianna ( tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)
A Boldogságovi programban az októberi hónap témája az optimizmus. A nevelési év minden napján, de ebben a hónapban egy kicsit kiélezve a pozitív életszemléletet helyeztük előtérbe. Az optimizmus szoros kapcsolatban van saját jólétünkkel, egészségünkkel. A mindennapok során megpróbáltuk a csoportba járó gyermekeinket megtanítani az optimista szemléletre, a megoldatlannak látszó feladatok megoldására. A délelőttök során egy varázsszemüveget tartunk a csoportban, aminek felvételével, Boldog Blanka szomorúságot űző mondókájával mindenkit jó kedvre tudtunk deríteni. A varázsszemüveg felvételével minden gyermek elmondhatta milyen pozitív, jó dolgokat lát, mitől derül jókedvre.
A vállalkozóbb gyermekek a tükör előtt ülve, önbizalmat növelő játékként elmondták milyennek látják magukat. Mindenkiben a pozitív tulajdonságaikat erősítettük. A játékot saját magam kezdtem, hogy pozitív példát lássanak a gyermekek. A gyermekek külső és belső tulajdonságaikat sorolták, bizonytalan gyermekeknek segítettünk. A tükörjáték után a csoportba járó gyermekekkel közösen körbe állva énekeltük el a Bagdi Bella: Pozitív gyerek című dalát. A közös éneklés és tánc után mindenki a saját jókedvű, vidám tükörképét készíthette el. A nap zárásaként az Alma együttes: Zivatar lányka című dalára, falevelekkel a kézben egy kötetlen tánccal, majd egy közös öleléssel zártuk a napot.