Október 20-án megtartottam a második foglalkozást,egy rövid videó is lett belőle azt feltölthetem ide?Köszönöm szépen.Erzsike
Az optimizmus gyakorlása
Október 20-án megtartottam a második foglalkozást,egy rövid videó is lett belőle azt feltölthetem ide?Köszönöm szépen.Erzsike
Szorgalmatos Mesekert Óvoda Bölcsőde és Konyha
A zenei ráhangolódás és a relaxációs gyakorlatok után a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka eljátszása segítette a hangulat kialakulását.A ” Tódi törpe varázsszemüvege” című mese meghallgatása előkészítette a beszélgetésünket a témáról.Többen megosztották az érzéseiket, gondolataikat.Elkészítettük, kipróbáltuk a saját varázsszemüvegünket is.
A „Pozitív mondóka” meghallgatása után játszottunk Szomorú Szilárd és Boldog Blanka történeteivel, majd a gyerekek is mondtak egy-egy történetet saját életükből. Megbeszéltük, hogy hogyan lehetne ezeken a dolgokon változtatni. Majd mindenki készített magának egy „Optimista esernyőt” ami megvéd minket szomorú és aggódó gondolatoktól. Végül meghallgattuk „A pozitív gyerek vagyok!”dalt.Úgy gondolom , hogy a gyermekek megértették ( a nagycsoportosok biztosan) az optimista gondolkodás lényegét. Jó hangulatú délelött volt!
Reflexió
2. Boldogságóra
Október – optimista látásmód
A boldogságórát relaxációs gyakorlattal kezdtük, ami nagyon tetszett a gyerekeknek.
Ezután mindenki elővette a tükröt. Mindenkinek egy pozitív tulajdonságot kellett írnia magáról a füzetbe. Nagyon élvezték a gyerekek. Majd egymásról is mondtak pozitív tulajdonságokat, amiket meg is kellett indokolni. Izgalmas volt végig hallgatni a gyerekeket. Beszélgettünk az optimista látásmódról, önbecsülésről, önértékelésről. Sajnos, volt olyan gyerek, aki nem tudott magáról pozitív tulajdonságot mondani, de neki a többiek segítettek ebben.
A fő feladatuk az volt, hogy rajzolják le magukat optimista szemüvegen keresztül. A lap hátoldalára 5 pozitív tulajdonságot kellett írniuk. Meghallgattuk a hónap dalát (Pozitív gyerek vagyok) melyet annyira élveztek, hogy az óra végéig többször is el kellett indítanom. A végén már ők is énekelték a dalt. Az óra végén elmesélték, hogy milyen jól érezték magukat.
Az elmúlt időszakban a gyerekekkel a pozitív gondolkodásmód elsajátításával ismerkedtek. Törekedtem, hogy megtalálják a legnehezebb időkben is a szép és jó dolgokat.
A témára való ráhangolódásként „Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok” című dalát hallgattuk meg. A téma feldolgozásához „Bezzeg Andrea: Tódi Törpe varázsszemüvege” Című meséjét hallgattuk meg. Beszélgetőkört kezdeményeztem, melyben a mese mondanivalójáról oszthatták meg érzéseiket. Ezután mindenki elkészítette a saját esernyős kislányát. A napot, a számukra már jól ismert „Bagdi Bella: Jól érzem magam-relaxációs zenéjével zártuk.
Októberi témánk az optimizmus gyakorlása volt. A választható feladatok közül produktumnak az optimista esernyő elnevezésű feladatot választottuk. A munkafüzet feladatainak segítségével dolgoztuk fel a hónap témáját. A gyerekeknek nagyon tetszett a téma, és a hónap dalát is szívesen hallgatták, énekelték.
Októberben elkészítettük a vándormedált. Kiesebb csoportokban készítették a gyerekek, ezért 4 db medálunk született. Minden héten elkapta 4 ember, akit először az osztály közösen választott ki, majd az a gyerek adta tovább, akinél volt a medál. A hónap során beszélgettünk a pesszimizmus és optimizmus fogalmáról, véleményvonalat is alkottunk. Lévén, hogy ez a hónap rövidebb volt az őszi szünet miatt, ezért csak ennyi feladatra volt lehetőségünk.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A foglalkozást az „Igen! Nem! De! Csak azért is!” játékkal kezdtük, majd megnéztük Az ajándék című filmet. A beszélgetőkörben megvitattuk mire tanította meg a mozgássérült kisfiút az ajándékba kapott háromlábú kiskutya és elmondhatták azt is, hogyan derítette őket jobb kedvre egy kisállat. Ezután meghallgattuk Bella dalát, melyre mozoghattak is. Elkészítették az optimista esernyőjüket, melybe nyomtatott betűkkel előre beleírtam az optimista kifejezéseket, amiknek jelentéséről példák segítségével beszélgettünk is egy kicsit. Ezeket át is írhattak a színezés után, hogy jobban látszódjék. A zárókörben megbeszéltük kinek melyik feladat tetszett a legjobban és miért.
– Órakezdő relaxáció
– idézetek
– A pápa beszéd
– SVéd bölcsesség
– Zenés órazárás