A pozitív tulajdonságos kártyával játszottunk. Forgóban voltak a csoportok. Minden állomásnál ki voltak téve a kártyák. A gyerekeknek választaniuk kellett, hogy mely tulajdonságok jellemzőek saját magukra. El sem hitték, hogy mennyi mindent össze tudtak írni. Óra végén még a társaik is mondtak hozzá. Tényleg látták, hogy mindenkiben ott a csoda. Tele vagyunk pozitív tulajdonságokkal.
Az optimizmus gyakorlása
Optimizmus témakörben esernyőt készítettünk, rögzítve azokat a számukra kellemes dolgokat, melyek boldoggá teszik a gyerekeket, eredményes munkához, kapcsolathoz segíti őket.
Optimizmus témakörben esernyőt készítettünk, rögzítve azokat a számukra kellemes dolgokat, melyek boldoggá teszik a gyerekeket, eredményes munkához, kapcsolathoz segíti őket.
1. Hogyan gondolkodik az optimista?
Boldogságóra munkafüzet 25. oldalán lévő bevezetés felolvasása.
2. Idézetek, bölcsességek:
A munkafüzetben lévő idézeteket lefénymásolva, felvágva az asztal közepére tesszük, a tanulók sorban húznak egy-egy idézetet, felolvassák és elmondják a gondolataikat róla.
3. Svéd bölcsesség:
A munkafüzet 28-29. oldalán lévő táblázatokat felnagyítva lefénymásolom több példányban, párban dolgoznak a tanulók, beírják együtt a megfejtéseket. Felolvassuk a bölcsességeket, megbeszéljük, hasonló magyar szólásokat, közmondásokat keresünk hozzá.
4. Történet az optimizmusról – A lakatlan sziget
Az egyik tanuló felolvassa a történetet, majd megbeszéljük a csoporttal, hogy mi a tanulsága.
5. Keresd a rosszban a jót!
A munkafüzet 32. oldalán lévő kérdésekre pozitív válaszokat adnak a tanulók.
1. Hogyan gondolkodik az optimista?
Boldogságóra munkafüzet 25. oldalán lévő bevezetés felolvasása.
2. Idézetek, bölcsességek:
A munkafüzetben lévő idézeteket lefénymásolva, felvágva az asztal közepére tesszük, a tanulók sorban húznak egy-egy idézetet, felolvassák és elmondják a gondolataikat róla.
3. Svéd bölcsesség:
A munkafüzet 28-29. oldalán lévő táblázatokat felnagyítva lefénymásolom több példányban, párban dolgoznak a tanulók, beírják együtt a megfejtéseket. Felolvassuk a bölcsességeket, megbeszéljük, hasonló magyar szólásokat, közmondásokat keresünk hozzá.
4. Történet az optimizmusról – A lakatlan sziget
Az egyik tanuló felolvassa a történetet, majd megbeszéljük a csoporttal, hogy mi a tanulsága.
5. Keresd a rosszban a jót!
A munkafüzet 32. oldalán lévő kérdésekre pozitív válaszokat adnak a tanulók.
1. Hogyan gondolkodik az optimista?
Boldogságóra munkafüzet 25. oldalán lévő bevezetés felolvasása.
2. Idézetek, bölcsességek:
A munkafüzetben lévő idézeteket lefénymásolva, felvágva az asztal közepére tesszük, a tanulók sorban húznak egy-egy idézetet, felolvassák és elmondják a gondolataikat róla.
3. Svéd bölcsesség:
A munkafüzet 28-29. oldalán lévő táblázatokat felnagyítva lefénymásolom több példányban, párban dolgoznak a tanulók, beírják együtt a megfejtéseket. Felolvassuk a bölcsességeket, megbeszéljük, hasonló magyar szólásokat, közmondásokat keresünk hozzá.
4. Történet az optimizmusról – A lakatlan sziget
Az egyik tanuló felolvassa a történetet, majd megbeszéljük a csoporttal, hogy mi a tanulsága.
5. Keresd a rosszban a jót!
A munkafüzet 32. oldalán lévő kérdésekre pozitív válaszokat adnak a tanulók.
Az optimizmus gyakorlása témakört dolgozzuk fel Szomorú Szilárd és Boldog Blanka „segítségével”.
A gyerekek minden mozzanatában élvezettel, aktívan vettek részt, örömteli eseményként élték meg a foglalkozást. A jövőben is felelevenítjük boldogságuk megörzése érdekében.
Az optimizmus gyakorlása témakört dolgozzuk fel Szomorú Szilárd és Boldog Blanka „segítségével”.
A gyerekek minden mozzanatában élvezettel, aktívan vettek részt, örömteli eseményként élték meg a foglalkozást. A jövőben is felelevenítjük boldogságuk megörzése érdekében.
Törekedtünk arra, hogy a dolgok jó oldalára figyeljünk. A kukacok is lehetnek kedvesek és vidámak. Körtéink hiába kukacosak, mégis örültünk neki, amikor kész lettünk vele.
Október hónapban az őszi szünet miatt és egyéb iskolai programok miatt,melyek zömében péntekre estek,nem volt alkalmunk csak 2 boldogságórát megtartani. Az első foglalkozáson tisztáztuk az optimista szó jelentését. Nagyon sokan hallották már,de csak nagyon kevesen tudták,hogy mit is jelent ez. Megbeszéltük az ellenkezőjét. Hoztam a foglalkozásra olyan pesszimista idézeteket,amelyek általában az ő szájukból szoktak elhangzani. A feladatuk az volt, hogy alakítsuk át ezeket a kijelentéseket optimistává. Ehhez az átalakításhoz vittem a foglalkozásra egy Happy feliratú szemüveget (ez lett a boldogság szemüvegünk), amit ha felvesznek, máris jobb kedvre derülnek, de legalábbis a környezetük biztosan,mert mosolyra fakasztóak a szemüveget viselve. Pláne a fiúk, mert ezek a szemüvegek rózsaszínek kevés sárgával, így a fiúk ódzkodtak először felvenni, de aztán a buli kedvéért végül mindenki belement és hatalmas nevetés lett a dolog vége. Tehát máris mindenki jókedvre derült. A pesszimista kijelentéseket ebben a szemüvegben alakítottuk át, ezek így hangzottak:
Pl: Úgysem tudom megcsinálni, mert mindig olyan ügyetlen vagyok. Általuk átalakítva: Úgyis meg fogom csinálni, mert ügyes leszek!
Biztosan ma is ugyanolyan rossz napom lesz, mint tegnap. Átalakítva: Márpedig ma igen is jó napom lesz!
Minden gyereknek jutott egy-egy ilyen negatív hangzású kijelentés. Közös megállapítást tettünk az óra végén: Mennyivel jobban hangzik ha optimista megfogalmazást használunk,ezáltal átkódolva az agyunkat.
Megismerkedtünk A szomorú királykisasszony című mesével is, melyet feldolgozva elbeszélgettünk arról,hogy ki mit tesz,hogy pl.a barátja, vagy egy-egy családtagja szomorúságát elűzze. Miért nem jó, ha rossz kedvű vagy negatív emberek vesznek minket körül. Ki mit csinál, ha éppen rossz a kedve? Tesz-e ellene?
Kinek mi a legjobb ellenszere szomorúság ellen? Mit ajánl a társának?