Ebben a hónapban alaposan körül jártuk a pesszimista és optimista szemléletmódokat. Tódi törpe meséje után pozitív szemüveget készítettünk, mely segített a dolgok pozitív oldalát megtapasztalni. Helyzetgyakorlatokat végeztünk, megnéztük az elefántos tanmesét, pozitív, értékes vonásokat fedeztünk fel magunkban.
Az optimizmus gyakorlása
Októberi reflexió
Az októberi „Optimizmus” segédanyaga jó lehetőségeket kínált a téma feldolgozására. A feladatok szépen illeszkednek az óvodai anyaghoz, így beépítettem őket.
Ősz lévén „Nézzétek csak gyerekek, hullanak a levelek” című projektet állítottunk össze. Mi sem mutatja szebben az ősz sokszínűségét, mint az őszi erdő, ezért csoportommal kiránduláson vettünk részt a Miklósfai Parkerdőben. Gyönyörű, napsütéses időben élvezhettük a jólevegőt, megcsodáltuk az erdő szépségét. Terméseket gyűjtöttünk, az avarban hempereghettek, levélangyalt készíthettek, versenyt futottak a gyerekek…stb. Nagyon szép délelőttöt hagytunk magunk mögött.
A Boldogságórán felhasználtuk a talált kincseket. Az „égig érő fa vagyok” relaxációs gyakorlatot követően meghallgattuk Gryllus Vilmos Őszi falevél című dalát, melyre táncoltak levélhullást imitálva. Az ajánlott mesét többször is lejátszottam, mely tetszett a gyerekeknek. A beszélgető körben felelevenítve a mese történetét, hosszasan beszélgettünk a kiselefánt optimizmusáról. Megbeszéltük azt is, hogy a valós életben is fontos optimista szemléletet gyakorolni, hiszen csak így lehet megbirkózni a nehézségekkel. /Fontos ezt megtanulni!/ Majd a mese szereplőinek elkészítésére invitáltam a gyerekeket. A gyűjtött, majd préselt levelekből vegyes technikával nagyon szép képek készültek. Lezárásként célba dobó játékra hívtam a gyerekeket. A gesztenyék ha nem is elsőre, de harmadik dobásra általában célba értek. / Közben bíztattam a gyerekeket:” Bízz magadban, légy optimista!”
A családi optimizmus naptárt minden kisgyerek haza vihette. Pozitív visszajelzések érkeztek a szülők részéről, ugyanis szívesen tanulmányozták gyermekeikkel együtt. /A hónap pozitív üzenete!/
Úgy érzem sikerült tartalmasan feldolgoznunk az optimizmus témakörét, mely csoportom aktív részvételének köszönhető.
A gyerekeknek Tódi törpe varázsszemüveg mese tettszett. Másnap elkészítették saját varázsszerüvegüket körbe rajzolták, kidíszítették és utána kivágták. Beszélgettünk arról ki mikor vidám és mikor szomorú a táblára kitették a megfelelő jelet.
A gyerekeknek Tódi törpe varázsszemüveg mese tettszett. Másnap elkészítették saját varázsszerüvegüket körbe rajzolták, kidíszítették és utána kivágták. Beszélgettünk arról ki mikor vidám és mikor szomorú a táblára kitették a megfelelő jelet.
A gyerekeknek Tódi törpe varázsszemüveg mese tettszett. Másnap elkészítették saját varázsszerüvegüket körbe rajzolták, kidíszítették és utána kivágták. Beszélgettünk arról ki mikor vidám és mikor szomorú a táblára kitették a megfelelő jelet.
A gyerekeknek Tódi törpe varázsszemüveg mese tettszett. Másnap elkészítették saját varázsszerüvegüket körbe rajzolták, kidíszítették és utána kivágták. Beszélgettünk arról ki mikor vidám és mikor szomorú a táblára kitették a megfelelő jelet.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
E havi boldogságóránk témáját kedvelték a gyerekek. Örömmel mondogatták az új mondókát.
Hasonlóan Gryllus Vilmos: Őszi falevél c. dalt is szívesen hallgatták és mozgással kísérve együtt énekelték is . Szórakoztató játék volt a Gesztenyefutam, nemcsak azért, mert a közösen gyűjtött gesztenyét használták fel ehhez a játékhoz, hanem azért is, mert kipróbálhatták ügyességüket, tűrőképességüket is. A játék során kialakult versengés remek lehetőséget nyújtott a kudarc és siker elfogadására, kezelésére, a gyermekközösség formálására.