A gyerekek munkái Az optimizmus gyakorlása témakörben. Több órán dolgoztuk fel, sokat beszélgettünk, játszottunk. Ezeket az alkotásokat szerették volna a gyerekek megmutatni.
Az optimizmus gyakorlása
Apáczai Csere János Általános Iskola és AMI
A gyerekek munkái Az optimizmus gyakorlása témakörben. Több órán dolgoztuk fel, sokat beszélgettünk, játszottunk. Ezeket az alkotásokat szerették volna a gyerekek megmutatni.
Apáczai Csere János Általános Iskola és AMI
A gyerekek munkái Az optimizmus gyakorlása témakörben. Több órán dolgoztuk fel, sokat beszélgettünk, játszottunk. Ezeket az alkotásokat szerették volna a gyerekek megmutatni.
Apáczai Csere János Általános Iskola és AMI
A gyerekek munkái Az optimizmus gyakorlása témakörben. Több órán dolgoztuk fel, sokat beszélgettünk, játszottunk. Ezeket az alkotásokat szerették volna a gyerekek megmutatni.
Az októbert megtöltöttük csupa jó hangulattal, életszeretettel, nevetéssel. Kincsként tekintettünk az ősztől kapott ajándékokra.
Tanítványaimnak elmeséltem, mit jelent az optimista szó. Mi jellemzi az optimista embert? A hónap feladatai segítettek abban, hogy megtanuljuk ezt.
Amikor már biztosak lehettünk abban, hogy Őszanyó elég termést érlelt nekünk, és a vadgesztenyefák potyogtatják terméseiket, felkerekedtünk, hogy egy vidám gesztenyegyűjtő-túrán vegyünk részt. Jót játszottunk a parkban a fényes barna termésekkel, majd a gyerekek teleszedték kis vödreiket, hogy az iskolába is vigyünk belőlük. Egész hónapban játékaink kísérői voltak a teremben, de még a tanult betűelemek vonalát is azokkal raktuk ki. Az udvar aszfaltjára krétával rajzoltuk meg a gesztenye-játékokhoz szükséges vonalakat: amőba, ugróiskola, célbadobó.
Egy másik alkalommal, egy napsugaras őszi napon, iskolánk előtti téren gyűjtöttünk leveleket.
Mondókáztunk, játékos mozgással kapcsoltuk össze. Az összegyűjtött leveleket a levegőbe repítettük, vidáman telt a délután.
A szabadidőnkben is szívesen játszottunk az ősz adta kincsekkel, barkácsoltunk. A legszebb alkotásunk egy őszi levelekből, termésekből, magokból kirakott hatalmas őszi mandala volt! Nézzétek meg a róla készült képeket!
Meghallgattuk Az őszi falevél című dalocskát, eljátszottuk, hogy falevéllé változunk, elrepít bennünket a szél. Őszi fát festettünk.
Megnéztük Az elefánt ormánya című mesét. Megbeszéltük, miért volt optimista a kiselefánt, hogyan látta meg helyzet jó oldalát.
A zárófoglalkozáson felelevenítettük a hónap legszebb pillanatait a foglakozásokon készült fotók segítségével.
A hála szó jelentésével még csak-csak tisztában voltak a gyerekek, az optimizmus szó viszont ismeretlen volt számukra. Az optimista mese meghallgatása után, közösen gondolkodtunk azon, hogy miért is jó optimistán állnunk a világ dolgaihoz. Megbeszéltük, hogy az optimizmus segít elérni céljainkat, segít feldolgozni kudarcainkat és hatással van hangulatunkra, kapcsolatainkra. A gyerekek a hozott újságokból vidám képeket kerestek és vágtak ki, majd ezekből egy mosolygós fejet alkottunk. Élvezték a feladatot. Pápainé M Ildikó
Az optimizmus témakörön belül Tódi törpe meséje rávezetett bennünket arra, hogy egyszerű dolgoktól, megtapasztalásoktól is jól érezhetjük magunkat és másokat is hozzásegíthetünk ehhez. Elkészítettük az optimista szemüvegünket, amivel szebbnek és jobbnak látjuk a világot, valamint arról is beszélgettünk, hogy a negatív érzéseket, történéseket, hogyan tudjuk oldani. Kedvenc énekeink segítségével is jó hangulatot teremtettünk, majd Bagdy Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalára táncra is kerekedtünk. Mozgásos tevékenységünket is az optimizmus gyakorlására, átélésére terveztük, levélangyalkánk és varázsgesztenyénk segítségével.
Az optimizmus témakörön belül Tódi törpe meséje rávezetett bennünket arra, hogy egyszerű dolgoktól, megtapasztalásoktól is jól érezhetjük magunkat és másokat is hozzásegíthetünk ehhez. Elkészítettük az optimista szemüvegünket, amivel szebbnek és jobbnak látjuk a világot, valamint arról is beszélgettünk, hogy a negatív érzéseket, történéseket, hogyan tudjuk oldani. Kedvenc énekeink segítségével is jó hangulatot teremtettünk, majd Bagdy Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalára táncra is kerekedtünk. Mozgásos tevékenységünket is az optimizmus gyakorlására, átélésére terveztük, levélangyalkánk és varázsgesztenyénk segítségével.
Az optimizmus témakörön belül Tódi törpe meséje rávezetett bennünket arra, hogy egyszerű dolgoktól, megtapasztalásoktól is jól érezhetjük magunkat és másokat is hozzásegíthetünk ehhez. Elkészítettük az optimista szemüvegünket, amivel szebbnek és jobbnak látjuk a világot, valamint arról is beszélgettünk, hogy a negatív érzéseket, történéseket, hogyan tudjuk oldani. Kedvenc énekeink segítségével is jó hangulatot teremtettünk, majd Bagdy Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalára táncra is kerekedtünk. Mozgásos tevékenységünket is az optimizmus gyakorlására, átélésére terveztük, levélangyalkánk és varázsgesztenyénk segítségével.
Az óra elején relaxációs gyakorlatokat végeztünk: irka-firka, nyújtózkodás az ég felé, majd lazítás inga mozgással, végül a Kincset rejtek című versikével mozgattuk meg a kézfejeinket. A tanulóknak elmeséltem A szomorú királykisasszony című mesét, aminek segítségével megbeszéltük az optimizmus jelentését. Majd mindenki kiszínezte a maga optimista szemüvegét, amit szemük elé tartva elképzelték, milyennek látják a világot. Megneveztek 1-1 szép dolgot, amit a varázsszemüvegen át látnak.
Gyűjtöttünk sok-sok képet újságokból, magazinokból, amin boldog, vidám, optimista emberek, mesefigurák vannak, ezekből állítottunk össze egy montázst, aminek azt a címet adtuk, hogy Vidámnak lenni jóóó!. Az óra végén Szabad a tánc! felkiáltással minden tanuló kedvére táncolhatott Bagdi Bella: Jól érzem magam és Ha boldog vagy… című dalaira. Jó hangulatban telt az óra.