Bátorító és kedveskedő kártyákat készítettünk , s egymást leptük meg vele ebben a hónapban, kinek éppen mire volt szüksége .
Az optimizmus gyakorlása
Megbeszéltük a gyerekekkel hogy mit jelent az optimizmus. Majd elkészítettük ebben a témában a boldogság falunkat.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Október
Az optimizmus gyakorlása
Az optimisták a problémákkal szembenéznek és nem adják fel.
Mit jelent az optimizmus? Milyen az optimista ember?
Mi az optimizmus ellentéte?
Optimizmus: Optimista az olyan ember, aki azt gondolja az emberekről, a világról, hogy az jó. Hisz abban, hogy a dolgok bármilyenek is legyenek, majd jóra fordulnak. Az optimizmus egy pozitív életszemlélete a világnak.
Pesszimizmus: A pesszimista ember abban hisz, hogy a dolgok alapvetően rosszak és rosszra fordulnak. A pesszimizmus negatív életszemlélete a világnak.
Meghatároztuk a fogalmakat.
Szituációs játékkal dramatizáltuk A lakatlan sziget című történetet.
A példázat és a saját tapasztat alapján a tanulók választottak maguknak tulajdonságot.
Bemutatták az optimista és a pesszimista ember kontrasztját.
Ez egy optimista osztály!
Az 1.b osztályos Menő Manók elképzelték magukat vicces grimasszal az arcukon, és ezt le kellett rajzolniuk.
Mi leszek, ha nagy leszek? Álmodozzunk kicsit! Hiszen bármit elérhetünk, csak tenni kell érte!
Október hónapban az optimizmussal foglalkoztunk a gyerekekkel. Eleinte aggodalommal töltött el, hogy hogy fogják a gyerekek megerteni ennek a szónak a jelentését, de nagyon ügyesek voltak, és hamar ráérteztek az optimizmus jelentésére.
A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd Szomorú Szilárd és Boldog Blanka következett. Két csapatra osztottam a gyerekeket, és a Boldog csapat feladata volt, hogy jó kedvre derítse a szomorú gyerekeket. Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a játék, csak kevés ideig tudták eljátszani a szomorúságukat. Ezután elmeséltem nekik Tódi törpe történetét, majd mi is felvettük a varázsszemüveget, és a varázstükörbe nézve mindenki elmondta, hogy milyen jó tulajdonságaink vannak. Egymásnak is segítettünk megfogalmazni a bennünk rejlő pozitív értékeket. A foglalkozás végén szintet léptünk a boldogság várába vezető lépcsőfokon.
Október hónapban az optimizmussal foglalkoztunk a gyerekekkel. Eleinte aggodalommal töltött el, hogy hogy fogják a gyerekek megerteni ennek a szónak a jelentését, de nagyon ügyesek voltak, és hamar ráérteztek az optimizmus jelentésére.
A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd Szomorú Szilárd és Boldog Blanka következett. Két csapatra osztottam a gyerekeket, és a Boldog csapat feladata volt, hogy jó kedvre derítse a szomorú gyerekeket. Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a játék, csak kevés ideig tudták eljátszani a szomorúságukat. Ezután elmeséltem nekik Tódi törpe történetét, majd mi is felvettük a varázsszemüveget, és a varázstükörbe nézve mindenki elmondta, hogy milyen jó tulajdonságaink vannak. Egymásnak is segítettünk megfogalmazni a bennünk rejlő pozitív értékeket. A foglalkozás végén szintet léptünk a boldogság várába vezető lépcsőfokon.
Az optimizmus feldolgozása során főként a dal fogta meg őket, szívesen és sokat énekelték és táncoltak rá.A szemüveg készítését szívesen végezték saját díszítéseket találtak ki , saját színeket. Kipróbáltak ha felhúzzák milyen más lesz a világ, és tényleg, jobb lett!
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
Választható feladatul a diákok maguk illusztrálták szelfi keretüket, majd bátran álltak a kamera elé. A témát alaposan körbejártuk. Szerencsére a diákjaim nyitottak, vidámak és jó közérzetük van. Sajnos több gyerkőc is hiányzott betegség miatt.