Az a bizonyos napos oldal.
Az optimizmus gyakorlása
Optimistán állunk a minden napokhoz, a szürke hétköznapokat megpróbáljuk boldogabbá tenni.
A gyerekekkel körbeültünk és mindenki húzott egy olyan smilet, ami a nap során őt leginkább jellemezte. Erről beszélgettünk. Volt sírós, vidám, morgós, szerelmes választás is. Ezután az optimizmusról szóló békamesét olvastam fel. Értelmeztük a szó jelentését. Felírtuk a táblára, amik őket az optimista szemléletre sarkallja.
Majd mindenki húzott egy cetlit, amin különféle kérdések, szituációk voltak. Ezt pedig mindenkinek optimistán kellett megoldania.
A témakör első óráján a hónap dalával kezdtük. Többször meghallgattuk, énekeltük. Mit jelent az, hogy valaki pozitív? A válaszokat jól megfogalmazták a gyerekek. Az optimizmus szó jelentése azonban gondot okozott. Több oldalról körüljártuk, szinonimákat kerestünk, derülátó, bizakodó, pozitív gondolkodású. Szituációkat vettünk át, hogy áll hozzá, aki optimista, hogy aki pesszimista. Néhány youtube videót is megnéztünk a témával kapcsolatban. Az óra végén nevettetős játékot játszottunk. A foglalkozáson az optimista esernyő feladatot oldottuk meg. Először optimista mondatokat gyűjtöttünk közösen, majd elkészítés és színezés után ezekből választottak és írtak be a gyerekek az esernyők színes sávjaiba. Beszélgettünk arról, hogy mivel lehet mások szomorúságát elűzni, kivel osztják meg, ha rossz kedvük van, miért jó, ha megosztjuk másokkal a gondjainkat. Majd az volt a feladat, hogy mindenki fogalmazzon meg egy optimista mondatot.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
Első lépésként elkészítettük a megfelelő méretű képkereteket. Ezután újságokból válogattunk olyan képeket, rajzokat, amelyek számunkra pozitív tartalommal bírnak. Ezeket próbáltuk szépen elrendezni a kereten. Sajnos a gyerekek nem voltak hajlandók szelfizni vele, így csak az üres kereteket tudom feltölteni.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Boldogok es nagyon örülnek a gyerekek hogy a kalapaccsal megtudjak törni a diót,ők is képesek rá, és nem ütnek vele az ujjukra. A megtört diót felhasznaljuk sütemeny sütéshez
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Boldogságmondókával egybekötött mozgásos játékkal kezdtük,melyet tükörjátékkal folytattunk. mindenki pozitív dolgot tudott mondani magáról. Akinek nehezebben ent a kifejezés a társai segítették ki. Öröm volt látni közben az arcukat. A bizonytalan gyerekeknek is nagy megerősítés volt ez. Majd az optimizmus jelképét önállóan készítették el só liszt gyurmából, melyet haza is vittek.
Az optimizmus témaköréhez kapcsolódva ezúttal rendhagyó névjegyet készítettek a nyolcadikosok.
Összegyűjtötték azokat a dolgokat, amelyek örömet okoznak, mosolyt csalnak az arcukra, vidámsággal töltik fel őket.
Novemberben van községünkben a búcsú. Tartjuk a szokásokat, hagyományokat a téli évnegyed kezdetéről. Előazör Szent Mártonról olvastunk történetet. Majd az ünnepnek a kapcsán Márton-napi libákat készítettünk, hiszen ahogy tartja a mondás:,,Aki Márton-napon libát eszik, egész éven át éhezik.”
Igaz enni nem ettünk, de készítettünk.
Ez épp eléggé növelte a gyerekekben az optimizmust.
Csoportoknak elmeséltem a mesét mely nagyon tetszett nekik majd elkészítettem mindenki az optimista szemüveget.