A tartalomból az optimista szemüveg elkészítését választottam ki. A mese meghallgatása után (Titoktündér) beszélgettünk arról milyen jó is lenne egy varázsszemüveg amivel jobbnak látnánk a világot és minden rosszban megtalálnánk valami jót is. Előkészítettem különböző forma szemüvegkeretet és díszítéshez különleges anyagokat, hogy tényleg varázslatos szemüvegek készülenek. A tevékenykedés közben énekeltünk, beszélgettünk, meghallgattuk a pozitív gyerek vagyok…dalt is a CD-ről. A elékészült szemüvegekben az épületben tettünk egy nagy sétát és igyekeztünk minden szépet észrevenni magunk körül amit eddig esetleg nem is vettünk észre….Rengeteg szépet és vicceset mondtak a séta közben, szinte egymással versengve. A szemüvegeket Boldog Dórának is megmutattuk. A szemüveget azóta is használjuk, ha valakinek rossz a kedve vagy szomorú.
Az optimizmus gyakorlása
Minden diák elkészítette a saját barátság füzérét, amelynek a láncszemeire pozitív tulajdonságok kerültek. Az elkészült láncokat a gyerekek egymásnak ajándékozták.
1. Órakezdő éneklés
Relaxáció
2. Az optimizmus fogalmának megbeszélése
Milyen napod van?- beszélgetés
Fejezd ki arcjátékoddal a napi hangulatodat!
Mesehallgatás
Rajzkészítés
3. Befejező éneklés
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Ki az optimista , ki a pesszimista ember? Mik a jellemzői? Szituációs játék segítségével érzékeltettem. Például: egy osztálytárs hiányzik, vagy elesett. Mit mond az optimista vagy pesszimista a helyzetre.
A boldogságóra októberi témája az optimizmus volt. Az óra első felében a tanulókkal az optimizmusról és a pesszimizmusról beszéltünk. Az óra másik felében egy smilyt készíttek és mondatokat gyűjtöttek össze, hogy mit gondolhat egy pesszimista és egy optimista.
Beszélgettünk az Ideális jövő bálról, játszottuk a Ez fantasztikus, met…!, megtanultuk a Reggeli pozitivizáló szöveget, közben jól esett egy kis nyújtás is.
Foglalkozást vezető: Németh Noémi
Foglalkozás címe: Pillanatok
Életkor: 5.-6. év
Fő didaktikai feladatok: Új ének: Bagdi Bella: Hálával megismerése, játéka invitálás a dallal. Ismert mozgásformák felelevenítése (taps, combütés), téralakítás megvalósítása (kör) Optimista fogalmának tisztázása.
– Erdőben sétálni megyünk. A célunk, hogy minden olyan dolgot észre vegyünk, ami örömmel tölt el minket, amiről azt gondoljuk, hogy szép (hulló falevelek, elröppenő madárka, egy kismókus, amint mászik a fa törzsén. Konkrét tapasztalatok szerzése, majd a csoportban megbeszéljük a tapasztaltakat.
– Mosolygós arc, szomorú arcjáték: Amikor a mosolygós arcot emelem fel, akkor a lehulló falevelek az erdőben (szőnyegen) táncolnak, amikor a szomorú arcot emelem fel, akkor a falevelek leestek a földre (szőnyegen hasalás).
– Mosolygós, optimista arc színezése.
Felhasznált források: https://www.youtube.com/watch?v=6yWpmWKwcvM
Bagdi Bella Bezzeg Andrea: Boldogságóra Készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet 3-6 éveseknek (Imi Print Nyomda, Nyíregyháza)
Az optimizmus témakörben sokat beszélgettünk arról, hogy nehéz pozitívan gondolkodni, ha sok rossz dolog ér bennünket. Ezért megpróbáltuk „átkeretezni „a problémákat, és megvizsgáltuk, hogyan tehetjük boldogabbá a napjainkat, ha másképp gondolunk a nehézségekre.
A hét elején elkészítettük optimista szemüvegeinket.
Előtte elbeszélgettünk az emberi kapcsolatokról, főként a barátságról. Hogyan tudjuk egymást segíteni? Miért fontos egymás támogatása?
A pozitív szemléletmóddal kapcsolatban egy rövid történetet is megnéztünk. Minden rosszban van valami jó!