Erősségeink megismerése magabiztosabbá tesz bennünket. Gyakoroltuk a lazító meditálást is.
Az optimizmus gyakorlása
A tartalomból az optimista szemüveg elkészítését választottam ki. A mese meghallgatása után (Titoktündér) beszélgettünk arról milyen jó is lenne egy varázsszemüveg amivel jobbnak látnánk a világot és minden rosszban megtalálnánk valami jót is. Előkészítettem különböző forma szemüvegkeretet és díszítéshez különleges anyagokat, hogy tényleg varázslatos szemüvegek készülenek. A tevékenykedés közben énekeltünk, beszélgettünk, meghallgattuk a pozitív gyerek vagyok…dalt is a CD-ről. A elékészült szemüvegekben az épületben tettünk egy nagy sétát és igyekeztünk minden szépet észrevenni magunk körül amit eddig esetleg nem is vettünk észre….Rengeteg szépet és vicceset mondtak a séta közben, szinte egymással versengve. A szemüvegeket Boldog Dórának is megmutattuk. A szemüveget azóta is használjuk, ha valakinek rossz a kedve vagy szomorú.
Minden diák elkészítette a saját barátság füzérét, amelynek a láncszemeire pozitív tulajdonságok kerültek. Az elkészült láncokat a gyerekek egymásnak ajándékozták.
1. Órakezdő éneklés
Relaxáció
2. Az optimizmus fogalmának megbeszélése
Milyen napod van?- beszélgetés
Fejezd ki arcjátékoddal a napi hangulatodat!
Mesehallgatás
Rajzkészítés
3. Befejező éneklés
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Ki az optimista , ki a pesszimista ember? Mik a jellemzői? Szituációs játék segítségével érzékeltettem. Például: egy osztálytárs hiányzik, vagy elesett. Mit mond az optimista vagy pesszimista a helyzetre.
A boldogságóra októberi témája az optimizmus volt. Az óra első felében a tanulókkal az optimizmusról és a pesszimizmusról beszéltünk. Az óra másik felében egy smilyt készíttek és mondatokat gyűjtöttek össze, hogy mit gondolhat egy pesszimista és egy optimista.
Beszélgettünk az Ideális jövő bálról, játszottuk a Ez fantasztikus, met…!, megtanultuk a Reggeli pozitivizáló szöveget, közben jól esett egy kis nyújtás is.
Foglalkozást vezető: Németh Noémi
Foglalkozás címe: Pillanatok
Életkor: 5.-6. év
Fő didaktikai feladatok: Új ének: Bagdi Bella: Hálával megismerése, játéka invitálás a dallal. Ismert mozgásformák felelevenítése (taps, combütés), téralakítás megvalósítása (kör) Optimista fogalmának tisztázása.
– Erdőben sétálni megyünk. A célunk, hogy minden olyan dolgot észre vegyünk, ami örömmel tölt el minket, amiről azt gondoljuk, hogy szép (hulló falevelek, elröppenő madárka, egy kismókus, amint mászik a fa törzsén. Konkrét tapasztalatok szerzése, majd a csoportban megbeszéljük a tapasztaltakat.
– Mosolygós arc, szomorú arcjáték: Amikor a mosolygós arcot emelem fel, akkor a lehulló falevelek az erdőben (szőnyegen) táncolnak, amikor a szomorú arcot emelem fel, akkor a falevelek leestek a földre (szőnyegen hasalás).
– Mosolygós, optimista arc színezése.
Felhasznált források: https://www.youtube.com/watch?v=6yWpmWKwcvM
Bagdi Bella Bezzeg Andrea: Boldogságóra Készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet 3-6 éveseknek (Imi Print Nyomda, Nyíregyháza)