Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Az optimizmus gyakorlása
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A 4.osztály az optimizmus témakörön belül a Szépkereső című feladatot választotta. Meghallgattuk a hónap dalát. Így megfelelő hangulatba kerültek a tanulók. Beszélgettünk arról, hogy számukra mi jelent örömöt, boldogságot, mitől látják derűsen a napjaikat. Választottak egy-egy képkeretet, amelyet kiszíneztek, majd kiválasztották azt a tárgyat, tevékenységet, vagy személyt, amely számukra a boldogságot, jókedvet hozza meg a mindennapjaikban. Majd a képkereten keresztül mondták el az ezzel kapcsolatos érzéseiket, meglátásaikat.
Az órát a klasszikus fél pohár vízzel indítottam, majd megbeszéltük a két fogalom, a pesszimizmus és az optimizmus közötti különbséget. Ezután a gyerekek kiszínezték a papír szemüveget választásuk szerint. Közben felolvastam a könyvbéli történetet.
Eztán következtek a szituációs játékok, és ezeknek a feldolgozása aszerint, hogy a gyerekek milyen módon akarják vagy tudják feldolgozni.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
A foglalkozás elején beszélgettünk az optimizmusról, arról, hogy mindig mindenben találjunk valami jót. Szomorú Szilárdot és Boldog Blankát készítettünk, majd elmeséltük Tódi Törpe történetét. Varázsszemüveget színeztünk, majd tükörjátékot játszottunk. A foglalkozás végén kiszíneztük az optimizmus jelét.
A rózsaszín szemüvegeken át nézve időutazást tettünk a gyerekek Lehető Legjobb Jövőjébe, ahol szerepelt nagy család, sok gyerek, szép családi ház állatokkal körbevéve. Álmaikban felnőttkorukban focisták vagy rendőrök, esetleg farmerek szerettek volna lenni. Készítettünk optimista mosolyfejekkel díszített pólókat is, ahova felkerültek a támogató barátok nevei is.
Az Ölelés világnapja alkalmából energiaadó baráti öleléseket adtak egymásnak a fiúk és a lányok.
Óra végén lelkesen énekelték Bagdi Bella dalával együtt: „…P-O-Z-I-T-I-V, pozitív gyerek vagyok.”
Katalin Andrea dr. Balogné Dévai
Az október havi boldogságóra témája az optimizmus gyakorlása volt.
A téma feldolgozását egy rövid beszélgetéssel kezdtük: bevittem a csoportba egy kancsó gyümölcslevet, aminek a gyerekek nagyon örültek, de „nem találtam” poharakat, így elszomorodtak, hogy nem lehet meginni. Természetesen Öko-iskolaként vannak a csoportunk dobozaiban újra hasznosítható kupakok, melyeket felkutattunk a teremben, és ezek „kispohárként” szolgáltak, a probléma optimista megoldásához. Megbeszéltük, megtanultuk, hogy nem szabad csüggedni, hanem optimista módon, meg kell keressük a pozitív megoldást. Az üdítő szétosztása után a félig üres, félig tele pohárral szemléltettem az optimista nézőpontot. Megbeszéltük, hogy az üres pohárnak is örülnünk lehet, mert hiába van egy egész kancsó finom gyümölcslevünk, ha nincs, amibe szétosszuk és megigyuk. Az ízletes szemléltető eszközt, a gyermekek jóízűen elfogyasztották a magyarázat végén.
A foglalkozás folytatásaként mindenki lerajzolta, mi okoz számára jó kedvet, mitől érzi magát boldognak. A rajzokat kitűztük egy táblára és áttekintettük.
A következő feladatban, apró dísztökökből, állatfigurákat formáztunk. Ez nagyon tetszett a kis csapatnak, igazi kis „házikedvencek” keltek életre. Az állatkáknak őszi „avartalálkozót” szerveztünk egy pléd alatt, vidáman bujkáltak a kis állatok és keresték egymás társaságát.
A foglalkozás végén a hónap dalára vidáman énekeltek és táncoltatták a kis állatkáikat a gyerekek, majd lelkesen vitték magukkal a napközis tanuláshoz is új „barátaikat”.
Tanulóimmal a hónap folyamán a pozitív gondolatokra fókuszáltunk.Megpróbáltuk kiemelni azokat a jó dolgokat,amelyek örömmel, boldogsággal és pozitív energiával töltenek el bennünket.Inspiráló volt a hónap dala is,melyet előszeretettel énekeltünk.Egy kis relaxációval és like-okkal tettük ezt a hónapot is vidámmá és optimista-szemléletűvé.
Októberben az optimizmus gyakorlása alkalmával készült el az -Őszi sünbirodalom- az avar alatt, illetve a- Vidám, színes sünbirodalom- is.