Az optimizmusról beszélgettünk a gyerekekkel, ki-ki a saját véleményét elmondhatta az óra bevezető részében. Beszélgettünk még arról is, hogy az optimista emberek boldogabbak és egészségesebbek, valamint, hogy hogyan válhatunk optimista emberré.
A beszélgetés után meghallgattuk és együtt énekeltük a Világomban minden rendben van című dalt.
Megkértem a gyerekeket, hogy képzeljenek el egy távoli bolygót, mely a Jobb veled a világ nevet viseli. Ide utaztunk el képzeletben. Az utazást tervezve sok mindenről szó esett. Például arról is, hogy milyen öltözékben mennénk oda, hogy lássák rajtunk, milyen életet igenlő, jókedvű ötödikesek vagyunk.
Ez utóbbi témával kapcsolatban kapták a gyerekek azt a feladatot, hogy tervezzenek ruhadarabokat, kiegészítőket, az optimizmus jegyében.
Az optimizmus gyakorlása
Nagycsoportosaimmal süniket készítettünk fonaltekeréses technikával.Ez után a gyűjtött őszi falevelek felhasználásával kertet építettek a gyerekek. Ide tettek még almát élelemként, és e köré terveztem a beszélgetést és szerepjátékot a havi témában. Sikerült összehangolni a heti témát (őszi levelek) a havi témával.
A középső csoportosok fejdíszek felhasználásával, az ősz témakörben járták körbe a témát.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Készségfejlesztő Iskola
Hegyipatak csoport
Sünvilág avagy Optimista sünbirodalom
A süni-figurákat még a legnagyobb korosztály is szereti. Az ősz szépségeiről beszélgettünk.
Majd az őszi állatvilágot tanulmányoztuk, mi minden szorgosságot véghez kell vinni a kicsi állatoknak, hogy télire bebiztosítsák magukat. A mesékből oly jól ismert süni is ilyen. Ezt jó észrevenni az őszben. Gyűjtöget a mókus is, elhordja a diókat, mogyorót. Mosolyt csalt az arcunkra az egyik fiú, aki azt mondta:-és gyűjt a medve is. –Mit gyűjt a medve, arról én nem nagyon hallottam, mert télen téli álmot alszik, és közben nem nagyon kell neki az ennivaló. – Gyűjt, mert összegyűjti a gyerekeit meg a családját, hogy együtt menjenek aludni.-mondta. Erről az oldalról még én se gondoltam át a medve téli felkészülését.
Visszatértünk a sünire, megegyeztünk, hogy mindenki szereti, a szúrós tulajdonságáról nem is beszéltek.
Egy másik fiú szerint Ő meg az apukája megmentettek egy sünt, mert a kertjükben volt. Megkérdeztem, mit csináltak vele.- Meg kellett menteni, mert eltévedt. –És hogyan mentettétek meg? – Kitettük a kerítésen kívülre, hogy menjen gyűjteni. Majd megbeszéltük, hogy lehet hogy nem oda ment, hanem biztonságos területre, ahol a kutyusuk sem riogatja.
Az ősz és a sün kapcsolatából, a gyűjtögetésből nehezen tudtunk továbblépni.
Az óra további részében süniket hajtogattunk nagy igyekezettel, majd kuckót építettünk neki. Közben Bagdi Bella zenéje szólt. Még biztatást is kapott az egyik sün:-No, most ide teszlek, ez olyan lesz mintha otthon lennél!
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Októberi optimizmus
Ebben a hónapban optimizmusom ellenére bokatörést szenvedtem, így a boldogságórát megtartani nem tudtam. Ennek ellenére a baleset utáni héten Incike néni, a pedagógiai asszisztensünk meglátogatott és egy papírhalmazt hozott. Kíváncsian lapoztam át… Hát amit láttam az valami fantasztikusan szívet melengető volt. Kis elsőseim, akiket alig egy hónapja kaptam meg, rajzoltak nekem csuda szívecskéket, mindenféle szépet, hogy mihamarabb gyógyuljak meg.
Hát mi ez, ha nem az optimizmus gyakorlása!
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
8. osztály
Zenehallgatás, beszélgetés, szituációs játékok, rejtvény, színező, varázstükör készítése…
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
7. osztály
Zenehallgatás, beszélgetés, rejtvény, színező, varázstükör készítése…
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
6. osztály, Vagányok
Zenehallgatás, mese, beszélgetés, rejtvény, színező, varázstükör készítése…
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
5. osztály, Picikék
Zenehallgatás, tánc, beszélgetés, rejtvény, színező, varázstükör készítése, jókedv…
Ismét eltelt egy hónap. Az ötödik SNI évfolyam továbbra is szívesen gyakorolja és próbálja ki a különböző témákra kidolgozott feladatokat, programokat. Zenével, szituációs játékokkal, plakátkészítéssel tesszük színesebbé a témák megértését, kidolgozását. Sokat tanulunk egymásról és egymástól. Beszélgetések során meghallgatjuk egymás gondolatait, kétségeit, kérdéseit, következtetéseit. Sokat támaszkodunk a segítő feladatokra, játékokra. Ebben a hónapban is meghallgattunk a hónap dalát. Megerősítettük egymás erősségeit, bókokkal, pozitív gondolatokkal. Avar találkozón vettünk részt, mosolyt csalva egymás arcára, valamint kitekintettünk a jövőbe és közös célokat rajzoltunk meg.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Sziasztok boldogságórások! Az októberi szomorkás,esős,borongós időben felüdülés testnek-léleknek az optimizmus kérdése. Hogyan legyünk derűlátóak? Sok vidámsággal,jókedvvel, pozitív hozzáállással. Ezeket a vidám életörömöket tükrözik a kisdiákjaink rajzai..
Kisürgék csoport