A foglalkozást az optimista-pesszimista szavak magyarázatával kezdtük. Mondatokat csoportosítottunk a táblán a két szóhoz. Megbeszéltük, hogy milyen jótékony hatásai vannak az optimizmusnak. Ez után három szmájlihoz álltak be a gyerekek, attól függően, hogy ki mennyire érzi magát optimistának. Elmondták, hogy miért oda álltak és egymásnak tanácsokat is adtak.
Megnéztük az „Áthangoló” című kisfilmet (Okosdoboz/Videók/Lelki egészség/Áthangoló – Letöltés ideje: 2022. október 2.). A gyerekek olyan motívumokat rajzoltak, amelyek kifejezik, hogy ők miben jók. Pl. labda, hangjegy stb. Ez után karikatúrákat készítettünk egymásról, majd pedig két csoportban optimista montázs készült. Minka közben a hónap dalát hallgattuk.
Az optimizmus gyakorlása
Pécsi Illyés Gyula Általános Iskola
Milyen jövőt szeretnék? A gyerekek vágyainak , álmainak megjelenítése
Ez a hónap rendkívüli volt az osztályunk életében, így a boldogságórákat is a rendkívüli helyzethez igazítottuk. Történt ugyanis, hogy felsőbb döntés szerint az iskolánk alsó tagozata ideköltözött a felső tagozatba, így minden apró helyiséget hasznosítva a tantermünkből a számítástechnika terembe költöztünk. A kis ötödikesek alig szokták meg az új környezetet, a felső tagozatos szokásokat és először nagyon nem örültek, hogy a szépen feldíszített és belakott tantermünket ott kellett hagyni.
Így rendkívüli boldogságperceket, többszöri beszélgetéseket szántunk arra, hogy optimistán lássuk a helyzetet. Megbeszéltük, hogy nem a hely a meghatározó, a helyzetet kell megoldani. A személyek nem változtak meg, mi megmaradtunk egymásnak. Tehát nem kell a helyzetet pesszimistán látni. Szerencsére nagyon könnyű volt mentálisan a gyerekeket elvarázsolni.
Ugyanolyan lelkiismerettel és lendülettel rendeztem be az új tantermet. A boldogságperceknek meglett a hatása. Az átállás zökkenőmentesen megtörtént és minden nap felvesszük és hordjuk az optimista szemüvegünket.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Miért lett hosszú az elefánt ormánya? Hogyan lett a rossz élményből végül jó ormány?
A képek falevél felhasználásával történtek.
Müncheni Családok Klubja- Macska
Mi az ami jó érzéssel tölt el és segit optimistává válni a hétköznapokban? Töltsd meg a beffőttes üvegedet!
Müncheni Családok Klubja- Macska
Mindenki elkészitette az optimista esernyőjét, ami megvédi a sok negativ dologtól a gyerekeket
Falevelek tánca után pedig elkészült pár nagyon szép falevél.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Mini csoportosaimmal próbáltunk arról beszélgetni, hogy mikor vagyunk vidámak, és mikor szomorúak. Példát mondtam arról, hogy én mikor vagyok vidám, és mikor szomorú.
Megmutattam Szomorú Szilárd, és Boldog Bella képét. Utánoztuk az érzelmeket. Igyekeztünk megfogalmazni, hogy szomorúak vagyunk, ha… (betegek vagyunk, ha leszidnak, ha nem sikerül valamit megcsinálni, ha nem játszanak velünk…) vagy vidámak vagyunk, ha… (anya, apa, vagy óvónéni átölel, ha játszanak velünk, ha kapunk valamit, ha elmegyünk játszótérre…).
Eljátszottuk, amikor szomorúak vagyunk, sírunk, és eljátszottuk azt is, amikor vidámak vagyunk, mosolygunk, örülünk, ugrálunk örömünkben.
Ezután elmeséltem Tódi törpe varázsszemüvege című mesét.
Készítettünk varázsszemüveget, melyet a gyerekek nagy izgalommal díszítettek.
Végük meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt. (Ezt a héten többször is hallgattuk a gyerekek kérésére, nagyon tettszett nekik.