Mi leszek, ha nagy leszek? Álmodozzunk kicsit! Hiszen bármit elérhetünk, csak tenni kell érte!
Az optimizmus gyakorlása
Október hónapban az optimizmussal foglalkoztunk a gyerekekkel. Eleinte aggodalommal töltött el, hogy hogy fogják a gyerekek megerteni ennek a szónak a jelentését, de nagyon ügyesek voltak, és hamar ráérteztek az optimizmus jelentésére.
A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd Szomorú Szilárd és Boldog Blanka következett. Két csapatra osztottam a gyerekeket, és a Boldog csapat feladata volt, hogy jó kedvre derítse a szomorú gyerekeket. Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a játék, csak kevés ideig tudták eljátszani a szomorúságukat. Ezután elmeséltem nekik Tódi törpe történetét, majd mi is felvettük a varázsszemüveget, és a varázstükörbe nézve mindenki elmondta, hogy milyen jó tulajdonságaink vannak. Egymásnak is segítettünk megfogalmazni a bennünk rejlő pozitív értékeket. A foglalkozás végén szintet léptünk a boldogság várába vezető lépcsőfokon.
Október hónapban az optimizmussal foglalkoztunk a gyerekekkel. Eleinte aggodalommal töltött el, hogy hogy fogják a gyerekek megerteni ennek a szónak a jelentését, de nagyon ügyesek voltak, és hamar ráérteztek az optimizmus jelentésére.
A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd Szomorú Szilárd és Boldog Blanka következett. Két csapatra osztottam a gyerekeket, és a Boldog csapat feladata volt, hogy jó kedvre derítse a szomorú gyerekeket. Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a játék, csak kevés ideig tudták eljátszani a szomorúságukat. Ezután elmeséltem nekik Tódi törpe történetét, majd mi is felvettük a varázsszemüveget, és a varázstükörbe nézve mindenki elmondta, hogy milyen jó tulajdonságaink vannak. Egymásnak is segítettünk megfogalmazni a bennünk rejlő pozitív értékeket. A foglalkozás végén szintet léptünk a boldogság várába vezető lépcsőfokon.
Az optimizmus feldolgozása során főként a dal fogta meg őket, szívesen és sokat énekelték és táncoltak rá.A szemüveg készítését szívesen végezték saját díszítéseket találtak ki , saját színeket. Kipróbáltak ha felhúzzák milyen más lesz a világ, és tényleg, jobb lett!
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
Választható feladatul a diákok maguk illusztrálták szelfi keretüket, majd bátran álltak a kamera elé. A témát alaposan körbejártuk. Szerencsére a diákjaim nyitottak, vidámak és jó közérzetük van. Sajnos több gyerkőc is hiányzott betegség miatt.
A gyerekekkel az óra elején az optimizmus fogalmával ismerkedtünk meg, hallotta-e már valaki, tudjátok-e mit jelent? Ezt követően mesehallgatás következett. A gyerekekkel együtt dolgoztuk fel, játszottuk el és beszéltük meg a történetet, majd egy jó kis kirándulás következett:)
Osztályommal szívesen részesítjük előnyben a pozitív gondolkodásmódot, az optimizmust. Ezen a foglalkozáson optimistán a jövőbe tekintettünk és a gyerekek leírták, mit szeretnének elérni a közel és kicsit távolabbi jövőben.
A reggeli kör alkalmával megbeszéljük a gyermekekkel a jelüket.
Tükörbe tekintenek, megnézik magukat.
Majd kézbe veszik a saját fényképüket.
Milyen a kedvük?
A reggeli kört a napi aktualitásokkal folytatjuk:
Milyen nap van ma? – mondóka, vers, ének
Megbeszéljük milyen kint az időjárás, milyen napszak van?
Beszélgetünk az évszakról, megbeszéljük az aktuális évszak jellemzőit.
Mit jelent az a szó, hogy derűs vagyok?
Szépnek, jónak látom a dolgokat, az engem körülvevő világot.
Milyen a derűs ember?
Válaszd ki a két kép közül: a mosolygós vagy a sírós kép illik a derűs emberre?
A mosolygós képet választjuk.
A derűs, optimista ember nem keseredik el, ha valami nem sikerül neki.
A derű a bizakodás fölénk borul, mint egy esernyő.
Kinyitok egy esernyőt, a fejetek fölé tartom.
Látjátok a derű is így véd meg minket attól, hogy rossznak, szomorúnak lássuk a dolgokat.
Bagdi Bella: Pozitív mondóka
Ha optimisták vagyunk, valóra válthatjuk az álmainkat.
Ti mire vágytok? Mutatok nektek képeket.
Válasszátok ki azt a képet, amelyik a kedvencetek, amit szeretnétek megvalósítani:
-mézeskalácsot sütni
-vidámnak lenni
-télen hóembert építeni
-játszani a családdal
Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok
Az óra végén minden gyermek csupa vidám színnel, tenyérlenyomatot készít csomagoló papírra:
-sárga, piros, világoszöld, narancssárga, rózsaszín színekkel.
Látjátok ezek a színek mind- mind vidámságra derítenek bennünket.
Jó veled!…
Októberben valósítottuk meg, több alkalommal az optimizmus gyakorlása témakört. A hónap során több alkalommal foglalkoztunk a témával. Minden alkalommal, a gyermekekkel a naplégzés, relaxációs gyakorlattal kezdtük a foglalkozást, majd leültünk körben a szőnyegre. A foglalkozások alatt szólt a relax zene.
Megvalósított játékaink:
• Napimádással készültünk rá a mesére! Nagyon szívesen végzik el a gyakorlatsort a gyermekek.
• Kerekerdő kalandra hív téged verssel kezdtem, majd elmeséltem a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét.
• A mese után beszélgettünk a szomorúságról, ki miért szokott szomorú lenni, majd elmesélhették a gyermekek, hogy kit, ki vagy mi segített megnyugodni.
• Megtanultuk a Tódi törpe Szebben látó mondókáját, melyet el is mutogattunk.
• Beszélgettünk saját értékeinkről, majd eljátszottuk, hogy kialakítottunk egy szeretetfolyosót, amin keresztül mentek a gyerekek, és amíg átment a folyosón, meg kellett simogatni, és pozitív értékeket kellett mondani rá!
• Egy másik alkalommal mindenki kiszínezhette a saját varázsszemüvegét, melyet felpróbáltunk és így is elmondtuk a verset. Ez után megbeszéltük, hogy milyen lehet a varázsszemüvegen látott világ, és mi az, amit másképp szeretnének. Mit változtatnának, ha megtehetnék. Nagyon érdekes válaszokat mondtak a gyermekek.
• Eljátszottuk a Témához kapcsolódó bábjátékot, mely nagyon tetszett a gyermekeknek, majd utána a tükörjátékot és az arckifejezések a tükörben játékot.
• Kinek milyen napja van játékot is eljátszottuk. Kihelyeztem egymással mellé a szomorú és a vidám szmájlit, majd mindenki eldönthette, hogy akkor éppen milyen a hangulata. Elmondhatta azt is, hogy miért szomorú vagy vidám. Utána a vidámak felvidították a szomorúakat. Bohóckodtak, simogattak, csikiztek, így a végére mindenkinek jó kedve lett. A végén a „Hova mész falevél dalra táncoltunk, mely ellazított minden gyermeket.
Eljátszottuk az ölelős játékot, szeretet átadó játékot! A gyermekek legkedvesebb barátaikkal csoportot alkottak, és megölelték egymást!
Nagyon jól éreztük magunkat a játékok során, a gyermekek szívesen vettek részt a játékokban, bátran válaszoltak kérdéseimre. Nagyon tetszett nekik a mese és a bábozás is. Nagyon büszkék voltak a szemüvegekre!