Az optimizmus témakörében a fókusz az átkeretezés technikájára került. Az elméleti rész áttekintése után konkrét példákon keresztül gyakoroltuk az átkeretezést, a pozitivity társasjátékban található kártyák segítségével is. Nagyon jó érzés volt egyik tanórán a felmerülő problémámmal kapcsolatosan, amikor valaki megjegyezte nekem: „Tanárnő, keretezze át”. 🙂
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus gyakorolása minden ember életében nagyon fontos, különös tekintettel a gyerekekre. A feladat megkezdése előtt meghallgattuk a hónap dalát, illetve nagyon sokat beszélgettünk arról kinek mit jelent az optimizmus. Miután pontosan megbeszéltük a feladatot elkezdték azt megvalósítani. Érdekes volt azt látni, hogy ahányan vannak, annyiféleképpen értelmezik és annyiféle dolgot jelent nekik az optimizmus. Az optimizmus gyakorlásának feldolgozása során a gyerekek nagyon jól érezték magukat, lelkesek voltak.
Napilapokból, heti lapokból, folyóiratokból vidám képeket vágtak ki a gyerekek, melyből montázst készítettek és címet is adatk nekik. A kép témája: „Ilyen vidámak is tudunk lenni!”
Napilapokból, heti lapokból, folyóiratokból vidám képeket vágtak ki a gyerekek, melyből montázst készítettek és címet is adatk nekik. A kép témája: „Ilyen vidámak is tudunk lenni!”
Napilapokból, heti lapokból, folyóiratokból vidám képeket vágtak ki a gyerekek, melyből montázst készítettek és címet is adatk nekik. A kép témája: „Ilyen vidámak is tudunk lenni!”
Napilapokból, heti lapokból, folyóiratokból vidám képeket vágtak ki a gyerekek, melyből montázst készítettek és címet is adatk nekik. A kép témája: „Ilyen vidámak is tudunk lenni!”
A kis költőpalánták több verset is faragtak, tetszett nekik az alkotó jellegű feladat. Hétről-hétre, de még novemberben is hozták az újabb szerzeményeket. Ezt a négy sorosat választottuk, fogadjátok szeretettel!
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Ezen az órán ügyesen közelítettük meg ezt a kicsik számára elvontnak mondható témát. Az óra elején meghallgattuk a Birka-dalt, ami nagy vidámságot okozott. A következő feladat az volt, nevettessük meg szomorúnak látszó társunkat. Ez a rögtönzött kis dramatizálás szintén sok nevetésre adott okot. Ezután mindenki el tudta mesélni, őt mi tudja általában megvidámítani, jókedvre deríteni. A békás mese ismét egy nagy tanulságot vetített elénk: jó hinni magunkban. Aki hisz, annak sikerül!
Ana Serna : Ég veled, szorongás! Szia, optimizmus! – című meséje került feldolgozásra.
A történet dióhéjban: Tibi, a csiga jó tanuló. Amikor egyszer becsúszik egy egyes, teljesen összeomlik, szorongani kezd. Felül tud-e emelkedni a félelmein? Meg lehet-e találni a dolgok jó oldalát? – a barátai segítségével, bátorításával minden sikerülhet.
Megbeszéltük, hogy senki sem tökéletes, mindenkinek lehetnek rossz napjai, amikor esetleg becsúszhat egy rossz jegy vagy éppen nem olyan kedvesen szólunk a másikhoz, ahogy illene. Ezeken a hibákon felül kell kerekedni és pozitívan tekinteni előre, jó, ha elfogadjuk mások segítségét és amikor lesz lehetőségünk, azt viszonozzuk. Tudni kell bocsánatot kérni és megbocsájtani is. Fontos, hogy kölcsönösen erősítsük, lelkesítsük egymást.
A foglalkozáson tükörkép ábrázolást kértem a gyerekektől.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Mitől vagyunk jó vagy rossz kedvűek? Hogyan lehet egymást lelkesíteni, felvidítani? Mi az optimizmus? Kitartás, biztatás, lelkesítés, önbizalom.