Miért is hagytam május végére?
Az optimizmus sz6ó jelentésének megértéséhez sok tapasztaláshoz, gyakorlathoz van szükség. Ezeket a képességeket az optimizmus kialakításában szerepelnek mint- kitartás, előrelátás, problémahelyzet megoldása megfelelő empátia, kialakításhoz sok sok óvodai nap szükséges.
A varázsszemüveg elkészítésével és játékos használatával fogjuk megtalálni sikeres, optimista megoldásokat.
Az optimizmus gyakorlása
Szikszai György Református Általános Iskola
Ezen a foglalkozáson mindenki szárnyára bocsátotta a fantáziáját és leírták, hogy hogyan képzelik el magukat húsz év múlva. A lapokat betettük egy „‘időkapszulába” és megbeszéltük, hogy az osztálytalálkozón elővesszük.
A tervezetem még nem egy megvalósult tervezet. Kis-középső csoport lévén igyekeztem úgy
megtervezni, hogy mindkét korosztály megtalálja azt, ami számára érdekes. A kisebb gyerekek
nagyon szeretik a dalokat, szeretnek táncolni, mozogni. A középső csoportos gyerekek pedig ismerik
az erősségeiket és a személyiségükben rejlő lehetőségeket. A tevékenységem célja, hogy megismerjék a mindennapok szépségeit és egy optimista látásmódot biztosítani a számukra, ami hasznukra lehet a jövőben.
Érzelem kártyák segítségével a gyerekek különféle érzelmeket fejezhettek ki, amit a többieknek ki kellett találniuk.
Felsőcsatári Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola
A foglalkozás során megbeszéltük az optimista szó jelentését.
Elkészítettük az „optimista szemüveget”. Amivel a világot színesebben, vidámabban látják a gyerekek.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Október
Az optimizmus gyakorlása ❤
Tódi törpe meséje igazán tetszett a gyerekeknek. A szebben látó szemüveg megjelenése, felpróbálása/ elkészítése erősítette azt a szemléletet, hogy minden apró dolgot vegyünk észre. Az érzelemjátékok/ saját kis gondolataik tették gazdagabbá ezt a témát. Megtanultuk Tódi törpe szebben látó mondókáját, amelyet mozgással kísértünk.
Széchenyi István Általános Iskola Jászkarajenő
Megismertük a Szomorú királykisasszony című mesét. Beszélgettünk arról, ki hogyan vidítaná fel, hogy jobb kedve legyen a királylánynak. Végül el is játszottunk néhány vigasztalást szerepjátékkal.
Olyan képet kellett rajzolni, amin valami olyan történt, ami nekik nem esett jól, rossz volt. A másik képre azt, hogy mi lett volna jó. A varázstükör megmutatja, hogy milyen lenne a jó történet.
hajó-nem volt korlát, nem volt biztonságban, félt—–olyan hajó, ahol van korlát
focizás, Apa gólt akart rúgni, de a fejét találta el——jó képen gólöröm
apa kivágta a szilvafát,amit nagyon sajnált—–jó képen szilvafa, tele gyümölccsel…
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Mindenki elmondta saját belső tulajdonságait. Majd társaik kiegészíthették. Egy lapra rajzoltak egy fát ágakkal és levelekkel, melyekbe beleírták tulajdonságaikat.
2. boldogságóra a 4. b osztályban, ahol az optimizmus gyakorlásához, szemléltetés is készült.