A gyerekekkel meghallgattuk a hónap dalát, majd felolvastam nekik a mesét a mesebeli kis szűcsről. Ezután szóba került a fő témánk: Mi leszek, ha nagy leszek?
Rajzokat készítettek a tanulók, melyekből plakátot alkottunk közösen.
A foglalkozást ismét nagyon élvezték a diákok.
Az optimizmus gyakorlása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Az októberi boldogságórákon körbejártuk a gyerekekkel az optimizmus fogalmát, megbeszéltük a szó jelentését. Megállapítottuk, hogy aki optimistán gondolkodik, az minden helyzetben a legjobbat keresi. Mindig arra kell törekednünk, hogy meglássuk a helyzetek és a dolgok jó oldalát is. Minden órát a Hogy vagy? kérdéssel indítottuk, illetve zártuk. Kíváncsi voltam milyen napjuk volt és azt kifejezték az arcjátékukkal is. Ráhangolódásképpen nevetésversenyt rendeztünk, majd Add tovább a grimaszt! Felolvastam nekik A szomorú királykisasszony c. mesét, mely a szomorúságról és a nevetésről szólt. Lehetőségeket soroltak a királylány megvigasztalására. Különböző optimista szemüvegeket, pozitív énkép tükröket készítettek, melyen sugárzott róluk az optimizmus. Optimista divatot is összeállítottak: cipőket, sálakat, kiegészítőket alkottak. Avar találkozót is szerveztünk erdei állatokként egy nagy állatkupacot alkotva. Papírból egyszerű süni figurákat is hajtogattunk, így létrejött a vidám és optimista sünbirodalom. Többször meghallgattuk és elénekeltük a „Pozitív gyerek vagyok” c. dalt is.
Október havi boldogságóránk témája az Optimizmus gyakorlása volt. Különféle foglalkozások során arról beszélgettünk miként lehet derűsnek maradnunk minden helyzetben, hogy miért jó, ha igyekszünk mindig a dolgok jó oldalát nézni.
Beszélgettünk az optimizmus-pesszimizmus fogalmakról, igyekeztünk egymást biztatni, pozitív megerősítést nyújtani.
Derűs, élményekkel teli pillanatokat tölthettünk el együtt, melyek során alaposan megismerhettük az optimizmus fogalmát, s mindenki felfedezhette saját erősségeit.
Elkészítettük az osztály Optmista – plakátját. Összeírtuk azokat a mondatokat, melyek másokat erősíthetnek szomorú pillanataikban. Lejegyeztük azokat szívecskés papírokra, s „befőttes üvegekbe” zártuk, hogy sokáig fennmaradjanak.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Mivel ebben a hónapban többször foglalkoztunk az egészséges életmóddal és táplálkozással, a téma ismertetése és megbeszélése után összekapcsoltuk az optimizmus gyakorlásával. Miután rávilágítottunk az optimizmus fogalmára, összegyűjtöttük a pozitív, optimista, boldog fogalmakat ezzel kapcsolatban, amiket végül az elkészült táplálékpiramis elemeihez kapcsoltunk. Munka közben a hónap dalát hallgattuk és így a munka jó hangulatban haladt.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A 4.osztály az optimizmus témakörön belül a Szépkereső című feladatot választotta. Meghallgattuk a hónap dalát. Így megfelelő hangulatba kerültek a tanulók. Beszélgettünk arról, hogy számukra mi jelent örömöt, boldogságot, mitől látják derűsen a napjaikat. Választottak egy-egy képkeretet, amelyet kiszíneztek, majd kiválasztották azt a tárgyat, tevékenységet, vagy személyt, amely számukra a boldogságot, jókedvet hozza meg a mindennapjaikban. Majd a képkereten keresztül mondták el az ezzel kapcsolatos érzéseiket, meglátásaikat.