Römök állat és apró örömök
Apró örömök élvezete
A hetedik osztály márciusi alkotása az Apró örömök címet kapta.
A márciusi boldogságórát elkészítette: Szőllősi István
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A márciusi téma apró örömeink voltak. A hónap során tudatosan figyeltünk mindenki örömforrást jelentő érzelemvilágára. Felhívtuk egymás figyelmét az apróbb örömöket jelentő dolgokra, több csatornán keresztül megélve azokat. Érzékszervi, kifejeződési, hangulati szinteket is megemlítve. A tudatos jelenléttel megteremtettük magunk számára a lenyugvást, a megélés pillanatában való lubickolást. Jó volt egymást segíteni, kísérni ezen az úton. 🙂
A témát relaxációs gyakorlattal kezdtük, ahogyan ezt már Boldogságóráinkon megszokhatták. Lengetem a karom, pedig nem is akarom gyakorlatot végeztük el, melynek köszönhetően be tudtunk kellőképpen melegíteni. Közösen elénekeltük az Imádok élni című dalt tánccal egybekötve s beszélgető körhöz elhelyezkedtünk egymás mellet. Együttesen felidéztünk régi képeket melyeken magukra ismertek, vagy egy emlékezetes napot örökítettünk meg. Mindenki örömet kifejező tekintettel, mosolygósan fogadta a róla bemutatott fotókat, pillanatképeket. Érzékszerveinket s azok funkcióit megjelölve egy-egy apró örömet hozzátársítva mindenki megnyílvánult, és türelemmel megvárták míg mindenki sorra került. egy nagy erdei séta alkalmával a természet szépségeire érzékenyítve megtekintették a természeti szépségeket. Megismerkedtünk az apró örömök jelével és közös tánc énekkel zártuk az együttevékenykedést.
A hónap témáját sok szemszögből jártuk körül. Megbeszéltük kinek mi okoz örömet, és azt is megbeszéltük ők, hogy tudnak örömet okozni kis társaiknak, szüleiknek, az óvodai dolgozóknak.
Mindig nagy örömmel vesznek részt a közös munkákban szívesen segítenek egymásnak.
Most nagy örömet okozott nekik a kooperatív munka, mely során megalkottuk közösen a csoport emberkéjét.
A foglalkozás kezdetén az Újra együtt című mesét meséltem el a gyerekeknek, s megbeszéltük miről szólt a történet. A mese után mi is használtuk az érzékszerveinket. Hoztam be Salvus vizet, Parádi vizet és csapvizet is. Megnéztük a szemükkel, megkóstolták (aki akarta), csukott szemmel meghallgatták, amint pohárba öntöttem, megszagolták és megtapintották egy kis tálban. Megkérdeztem őket, hogy hozzanak a csoportból mindenféle tárgyakat és nézzük meg, milyen érzékszervünkkel tudunk róla információt szerezni. Ezután körbeültünk a gyerekekkel a szőnyegen, és egy kosárban elhelyeztem játékokat, tárgyakat, ami le volt kendővel takarva. Csak a kezüket használva kellett kitalálni, hogy mit tapintanak. A játék után felsoroltuk, hogy milyen apró örömök érhetnek bennünket, mit is nevezünk apró örömöknek. Majd mindenkinek kellett egy érzékszervet mondania, és ahhoz kapcsolni egy – egy apró örömöt. A foglalkozás lezárásaként egy kicsit vízcsepekkel játszottunk, annyi vízcseppet kellett kirakniuk maguk elé, amennyi apró öröm érte őket a mai nap.
A március hónap az apró örömök hónapja. Ennek alkalmával a kézműves szakkörös gyerekekkel kis meglepetéseket készítettünk húsvét alkalmából. Az ajándékok készítését nagyon élvezték a gyerekek, az iskolai húsvéti mulatságon pedig örömmel adták át a kézzel készített alkotásaikat társaiknak.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Összegyűjtöttük, hogy milyen örömforrások vesznek körül bennünket. Meglepő válaszok születtek. Vannak, akik könnyen észreveszik ezeket, és vannak, akik egyáltalán nem.
A tizenkét hónap c. görög népmese felolvasása és feldolgozása segített megérteni.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Összegyűjtöttük, hogy milyen örömforrások vesznek körül bennünket. Meglepő válaszok születtek. Vannak, akik könnyen észreveszik ezeket, és vannak, akik egyáltalán nem.
A tizenkét hónap c. görög népmese felolvasása és feldolgozása segített megérteni.