Márciusi témánk az apró örömök élvezete volt.A „Napimádás” című relaxációs gyakorlattal kezdtük a téma feldolgozását.Ezután körben ülve készítettünk egy Örömleltárt azokról a mindennapi életünkben előforduló dolgokról,amelyek örömet szereznek,széppé,vidámmá teszik a napjainkat.A „Mi van a kendő alatt?”című játék igen vidámra kerekedett.Majd az előző nap készített pillangókat mindenki átadta valamelyik társának,ezzel örömet szerezve.Végül körbeadtuk a szeretetet,az örömölelést egymásnak.
Apró örömök élvezete
Örülünk a tavasznak, a jó időnek, a növényeknek, állatoknak, hogy játszhatunk, szaladgáhatunk együtt a fűben.
Az ünnepnek, mely az újászületést hítdeti.
Apró örömök. Milyen érzés? Meséld el! Milyen együtt kirándulni, ünnepelni a húsvétot, együtt enni, megajándékozni a másikat? Virágot adni a lányoknak? Fantasztikus élni! (Imádok élni..)
Újra együtt! segítette ezt a témát
Apró örömök
Igyekszünk a gyermekek számára minél több, olyan helyzeteket teremteni, amely által át tudják érezni az öröm boldogságfokozó erejét. A fénykép nézegetés is, egy ilyen pillanat volt, amikor a csoportról készült képeket nézegetve, felelevenítettük a közös élményeinket. Beszélgettünk arról, hogy mi okozott akkor boldogok pillanatokat, miért mosolygunk a képeken, hogyan fejezzük ki, ha örülünk. Mit csinálunk, ha boldogok, vidámak vagyunk, ez az arcunkon hogyan tükröződik. A téma feldolgozásához, a csengettyűvel meséhez hívtam a gyermekeket, mondókáztunk, majd elmeséltem „Bezzeg Andrea: Újra együtt!” című meséjét. A mese után tükör előtt játszottunk érzékelő játékot. Megérintettük, megneveztük az érzékszerveinket, majd lerajzoltuk egy társunkat és az érzékszervei mellé helyeztük azt a képet, ami örömöt okoz számunkra. Később, egy nagy lapra, az érzékszerveink alá helyeztük a megfelelő képet, melyik érzékszervünkkel mit érzékelünk. Az apró örömök jelét kiszíneztük, majd felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre. Végül meghallgattuk „Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem” című dalát, közben megöleltük egymást, és örömtáncot jártunk.
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Az APRÓ ÖRÖMÖK… témakörben a gyerekek a különböző gyógynövények fontosságával ismerkedhettek. Erzsi mama örömmel mesélt arról a kicsiknek, milyen jó, ha olyan teát fogyasztunk, mely az egészségünkre is jó hatással van, vagyis, ha szervezetünket is apró örömökben részesítjük. A gyerekek szívesen kóstolgatták az ízletes, mézzel édesített teákat, majd örömmel készítettek illatos levendulás zsákokat, hiszen az is apró öröm, ha finom illat terjeng otthon a lakásban.
A hét folyamán az apró örömök élvezetének lehetőségeiről, azok széles skálájáról, az ahhoz tartozó érzések és cselekedetek sokaságával ismerkedtünk meg. Az apró örömöket az érzékszervekhez kötötten csoportosítottuk és megbeszéltük azt is, hogy kinek mi okozott legutóbb örömöt, minek a hatására öntötte el szívét a boldogság. A mesén keresztül érzékeltettem velük, hogy néha az apró dolgoknak is mekkora jelentőségük lehet és mennyi minden van a világban, aminek örülhetünk. A téma feldolgozása során felelevenítettük a célok kitűzéséhez és eléréséhez kapcsolódó élményeinket is. Bagdi Bella dalait játékos mozdulatokkal összekötve többször is meghallgattuk. A gyerekek így a zenei élmény mellett a mozgásban rejlő örömöt is átélhették. Az apró örömök jelének színezése mellett közösen készítettünk egy virágos rétet, melynek látványa és illata a valóságban örömmel tölthet el bennünket, nem beszélve a közösen végzett tevékenység boldogságfokozó hatásáról. Játszottunk ölelő helycserés játékot, ahol az öleléssel igyekeztünk egymásnak apró örömöt okozni, illetve a gyerekek körbe ülve azt is elmondhatták, hogy miért szeretik a mellettük ülő gyereket. A hét folyamán igyekeztem minden a nap folyamán észrevett apró örömforrásra felhívni a figyelmüket és tudatosítani bennük, hogy mennyire meghatározók tudnak lenni ezek az apró dolgok az életünkben.
A tinik szeretnek negatív szemüveget hordani,rossznak látják a körülöttük levő világot. Ezért nagyon hasznosnak találtam azt a táblázatot, aminek a segítségével rádöbbenhettünk, mennyi jó dolog van az életben. A gyerekek is belátták, hogy mennyi egyszerű dolog is okozhat örömet. A végén örömmandalát készítettünk.
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
A zene és az állatok nagyon közel állnak a gyerekekhez, ezért választottam ehhez való témát. A boldogságórás dalokra mozgástevékenység, ritmusfejlesztés. Az állatok iránti szeretetüket pedig kihasználva, képek, könyvek nézegetése során beszélgetés kezdeményezést indítottam arról, mit szeretnek, minek örülnek, miért hálásak. Így bekapcsolódott a mozgás, ahol a gyerekek kifejtették, ez a kedvenc tevékenységük. Ábrázolási tevékenység keretein belül lerajzolhatták, lefesthették azokat a tulajdonságokat, amelyek pozitív hatással vannak életkörülményeinkre, örömet tudnak nekünk szerezni. Mivel nem egyszerű megjeleníteni mindezt, ezért egy kitalált állatot vetettek a papírra. Örömmel láttam, hogy volt aki nagy fantáziával rendelkezik, de sajnos olyat is, aki nem tud a szabályoktól elrugaszkodni. Az alkotások a képek mellékletben láthatóak.
Nagyon tetszett ez a jó kis feladat a gyerekeknek.:))
A legsikeresebb boldogság óra, délután….. jelmezbáli buli, beöltözött az osztály.
A legsikeresebb boldogság óra, délután….. jelmezbáli buli, beöltözött az osztály.