
Apró örömök élvezete


Micsoda nap!
(Húsvéttal, a húsvéti locsolkódással kapcsolatos a naplóbejegyzésünk. Nagyon várták már a lányaink, hogy a fiúk meglocsolják őket és persze a fiúk is, hogy megkaphassák a finom Kinder tojásukat. Három gyermek nyilatkozatát jegyeztem le.)
Nagyon jó volt ez a nap, mert már alig vártam, hogy Kende meglocsoljon az anyukája parfümével. Először nem is akarta megmutatni nekem, azt mondta, csak akkor, ha majd mindenki csinálja a parfümözést. Nagyon jó illata van a parfümnek, nagyon tetszik. Én pedig odaadtam neki a tojást. Ja, és a verse is tetszett, nagyon. Haszáltam az orromat, mert azzal szagoltam meg az illatos parfümöt, használtam a kezemet, mert odaadtam vele a tojást, ja, a szememet, mert láttam Kende parfümét, és a fülemet, mert meghallgattam Kende versét. Nagyon jó volt, de azért én is ettem volna egy Kinder tojást…. – Nikol (6 éves) nyilatkozata
Én hoztam otthonról tojásokat, mert ha majd a fiúk meglocsolnak, én is adok nekik. Anyukámmal vettük a boltban, én választottam, nekem ez a színű tetszett. Anya azt mondta, minden fiúnak adjak majd egyet. Aki itt volt, mindenkinek adtam, de a többiekét sem viszem haza, mert ha majd jönni fognak oviba, nekik is oda fogom adni. Addig betesszük a szekrénybe. Nekem Sanyika verse tetszett a legjobban, neki adtam oda először a tojásomat. Ő pedig meglocsolt engem a kölniével. Majd jönni fognak nálunk más fiúk is, akik meg fognak locsolni. Nekik is vettünk tojást. Használtam a fülemet, mert meghallgattam a verset, a kezemet, mert odaadtam a tojást, az orromat, mert megszagoltam a kölnit. Most a fiúk kaptak ajándékot, mert ilyenkor ők kapnak, de mi meg Nőnapkor kaptunk, ők meg nem. Ez így igazságos. Az én virágom még mindig megvan. – Zselyke (5 éves) nyilatkozata
Én használtam a kezemet, mikor meglocsoltam a lányokat, meg a szememet, mert figyelni kellett, hogy jó helyre nyomjam a kölnit, nehogy bele menjen valakinek a szemébe. Haszáltam a számat, mert elmondtam a verset, és mert megettem a Kinder tojást. Nagyon szeretem a Kinder tojást. Sokat meg tudnék enni belőle. Nagyon jó, hogy kaptuk az ajándékot. Egy kicsit izgultam, mert féltem, hogy nem tudom jól mondani el a verset. – Sanyika (5 éves) nyilatkozata
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Március havi témánk az apró örömök élvezete volt. Megtalálni a mindennapokban, hetekben, hónapokban, évszakokban a pozitív értékeket, érzéseket. Jó téma volt, jól illeszkedett a gyermekek életkori sajátosságukhoz. Ők még könnyebben megtalálják ezeket az értékeket, érzéseket.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Márciusban ismét egy kedves téma következett soron, az apró örömök élvezete, melyet az elejétől fogva rendkívül nyitottan fogadtak a gyerekek, mivel koruknál fogva még hál’ istennek jobban benne élnek, valamint ők maguk felfedezték a kapcsolódást a korábbi boldogságfokozó hála, az optimizmus gyakorlása, a jó cselekedetek, de még a társas kapcsolatok ápolásának területéhez is.
Az órát Bagdi Bella Imádok élni című számának éneklésével kezdtük, majd egy kis „apró öröm kérdőív” kitöltésével folytattuk. A sok-sok felsorolt élményből a saját maguk számára örömet jelentő történéseket kellett bejelölniük az önálló feladat megoldása során. Ez – az óra eleji dal szövegével együtt – jól előkészítette a témáról való beszélgetést. Szívesen járták körül az apró örömöket, és meséltek ilyeneket a saját életükből. Megfogalmazták milyen ezek felismerésével, élvezetével, illetve milyen lehet ezek figyelmen kívül hagyásával az életünk. Az óra hátralévő részében internetes gyűjtőmunkát kaptak a gyerekek csoportonként, évszakokhoz kötött, valamint állandó apró örömökről (szeretet, dicséret, család, barátok, zenehallgatás, mozgás, stb.) kerestek képeket.
A következő órán évszakfát készítettünk, az évszakokra jellemző képelemek (falevelek, virágok, hópihék) elkészítésével és az előző órai keresés kinyomtatott képeinek felhasználásával. Ezt követően egy naplóbejegyzést írtak, Micsoda nap! címmel. Számomra is öröm végig olvasni, hogy mi minden jelent, jelentett boldogságot a gyerekeim életében az elmúlt időszakban. Rendkívül színes, szerteágazó a megfogalmazott örömök köre.
A hónap utolsó boldogságórájára a gyerekek – a saját kívánságuknak megfelelően – felnőtt vendégeket hívtak iskolánk dolgozói közül, akikkel szívesen, szeretettel beszélgettek, nosztalgiáztak egy kis riport készítése során. A beszélgetés alatt hatalmas boldogság volt visszahallani mások szájából is azt, amit én is gondolok, érzek az osztály lelkületével kapcsolatban. Ez már nem is olyan „apró” öröm! : )
A riportot ismét osztályunk ügyes kameramanja rögzítette és vágta. Munkája eredménye itt tekinthető meg:
Csólyospálosi Általános Iskola
Rengeteg ötletet említettek, de nehéz volt egyet kiválasztani.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 3. c osztály tanulói az apró örömöket a négy évszak szépségében mutatják be.
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 3. a osztályában az évszakok szépségén túl, az apró örömöket nyújtó pillanatokat is megörökítették a tanulók. A színkavalkád, a változatos technikák alkalmazása megmutatja, hogy gyerekeink a természet szépségét össze tudják kapcsolni a boldog pillanatokkal.
DERECSKEI BOCSKAI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A 7. boldogságórán arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy ha az apró örömökre odafigyelünk, nyitottabbak leszünk, rájöhetünk, milyen sok okunk van a boldogságra. Ha élvezzük az adott pillanatot, érzékszerveinket használva kellemes dolgokat tapasztalunk, elégedettebbek, optimistábbak leszünk.
Meghallgattuk a március 15-i ünnepségről írt fogalmazásokat, majd kiválasztottuk azokat a részleteket, amik mindenkinek nagyon tetszettek. Ezekből a gondolatokból készítettük el közösen a Micsoda nap! című naplóbejegyzést.