
Apró örömök élvezete


Várkonyi István Általános Iskola
Apró örömeink a legkönnyebben az érzékszervekhez köthető. A gyerekek nagyon élvezték ezt a hónapot is, különféle játékokkal erősítettük az érzékszerveinket, és jöttünk rá, hogy mennyi csodálatos dolog van körülöttünk.


Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
Ezt a témát,valamennyi csoportban hasonlóképpen dolgoztuk fel. A meséből spontán módon megtanulták a versikét és mondogatták is egymásnak. Minden csoportnak lett egy Örömkéje, közösen találtuk ki, hogy mit szeretne, minek örülne. Humoros, jó hangulatú foglalkozásokon vehettek részt.


E havi témánkat nemcsak a gyermekeknek, hanem minden felnőtt embernek meg kellene ismernie.
Napunkat relaxációval kezdtük. Nagyon szeretjük csoportunkban a lecsendesítő, belülre, magunkba figyelő gyakorlatokat.
Napimádás után, az elengedhetetlen ének következett (Imádok élni… című dal). Megint közösen, a gyerekek ötleteit figyelembe véve kitaláltuk a hozzá és a mi csoportunkhoz legjobban illő mozdulatsort.
Ezután a beszélgető körben elővezettem a témát, hogy mitől lehetünk boldogok, mi minden okoz nekünk örömet a világban. Először a hatalmas ajándékok, születésnapi – névnapi alkalmak jutottak eszükbe, majd fokozatosan rávezettem őket a hétköznapi dolgok örömforrásaira. Nagyon hamar ráéreztek a lényegre s egyre több mindennapos boldogság jutott eszükbe. (Néhány példa: „Anyukám elhozza a biciklimet délután”, „Apukám jön ma értem!” /elvált szülők gyermeke/.)
Minden nap megbeszéljük az időjárást a gyerekekkel, így a borús idő, pont ideális volt az Esős napi örömök eljátszásában.
Tízórai után az érzékszerveinket beszéltük meg. Mivel zömében kis-középső csoportosaink vannak, először megbeszéltük az érzékszerveket, amiben egy mondóka volt segítségünkre „Ezzel látok, ezzel is…” így közben meg is szemüket, fülüket … stb.
Majd meséltem nekik, hogy érzékszerveinknek köszönhetően élvezhetjük a mindennapok örömeit.
Annyira tetszett neki a játék és olyan okos dolgokat mondtak, hogy tovább fejlesztettük a játékot, hogy én mondtam egy érzékszervet és a gyerekek ahhoz kapcsolódó örömet.
Napunkat az örömöleléssel zártuk, ami megadta a méltó lezárását ennek a gazdagon töltött délelőttnek.

Várkonyi István Általános Iskola
A gyerekek 4 részre osztották a lapjukat,erre 4 rajzot készítettek el a következő témákban:
1. Íz,ami örömöt okozott ma;
2. Illat,aminek ma örültem;
3. Valakinek/valaminek a hangja,ami boldoggá tett ma;
4. A játék,amit ma a legnagyobb örömmel játszottam.
A kép készítője az édesanyja hangját tartotta a legszebbnek ma… 🙂
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
A napközis füzet lapjai ebben a hónapban a napi örömökkel teltek meg.
Délelőtt és délután is kéznél volt, rajzoltak vagy írtak bele, bármi eseményt, mely mosolyt csalt arcukra.

Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Naponta kiírtuk az apró örömöket, mindent, ami csak eszükbe jutott, ami boldoggá tette a napunkat! 🙂
A mozgás óvodánkban kiemelt fontossággal bír, programunk erre épül. A gyerekek szívesen beszélgettek különböző sportokról, jókat nevettek mikor eljátszották a sportokat és ki kellett találni. A rajzolásban inkább a foci jelent meg, mivel óvodánkban foci edzés folyik, így erről közvetlen tapasztalatuk van.