
Apró örömök élvezete


7-es számú Óvoda, Sepsiszentgyörgy
A tevékenység során feltérképeztük örömforrásainkat.
Minek örvendek? B.R. aki gyermekotthonban lakik és már többször volt kórházban, azt mondta, hogy számára öröm, hogy óvodába jöhet, D. Sz. N. a barátainak örvendett, stb.
Kerestünk olyan örömöket, amelyek évszakhoz illetve érzékszervekhez kapcsolódnak.
Az érzékszervekhez kapcsolódó örömöket a gyermekek lerajzolták, majd elhelyezték Örömke testén.
Jó volt tudatosítani magunkban azt, hogy itt és most minek örvendünk.
Várkonyi István Általános Iskola
Apró örömeink a legkönnyebben az érzékszervekhez köthető. A gyerekek nagyon élvezték ezt a hónapot is, különféle játékokkal erősítettük az érzékszerveinket, és jöttünk rá, hogy mennyi csodálatos dolog van körülöttünk.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
Ezt a témát,valamennyi csoportban hasonlóképpen dolgoztuk fel. A meséből spontán módon megtanulták a versikét és mondogatták is egymásnak. Minden csoportnak lett egy Örömkéje, közösen találtuk ki, hogy mit szeretne, minek örülne. Humoros, jó hangulatú foglalkozásokon vehettek részt.
E havi témánkat nemcsak a gyermekeknek, hanem minden felnőtt embernek meg kellene ismernie.
Napunkat relaxációval kezdtük. Nagyon szeretjük csoportunkban a lecsendesítő, belülre, magunkba figyelő gyakorlatokat.
Napimádás után, az elengedhetetlen ének következett (Imádok élni… című dal). Megint közösen, a gyerekek ötleteit figyelembe véve kitaláltuk a hozzá és a mi csoportunkhoz legjobban illő mozdulatsort.
Ezután a beszélgető körben elővezettem a témát, hogy mitől lehetünk boldogok, mi minden okoz nekünk örömet a világban. Először a hatalmas ajándékok, születésnapi – névnapi alkalmak jutottak eszükbe, majd fokozatosan rávezettem őket a hétköznapi dolgok örömforrásaira. Nagyon hamar ráéreztek a lényegre s egyre több mindennapos boldogság jutott eszükbe. (Néhány példa: „Anyukám elhozza a biciklimet délután”, „Apukám jön ma értem!” /elvált szülők gyermeke/.)
Minden nap megbeszéljük az időjárást a gyerekekkel, így a borús idő, pont ideális volt az Esős napi örömök eljátszásában.
Tízórai után az érzékszerveinket beszéltük meg. Mivel zömében kis-középső csoportosaink vannak, először megbeszéltük az érzékszerveket, amiben egy mondóka volt segítségünkre „Ezzel látok, ezzel is…” így közben meg is szemüket, fülüket … stb.
Majd meséltem nekik, hogy érzékszerveinknek köszönhetően élvezhetjük a mindennapok örömeit.
Annyira tetszett neki a játék és olyan okos dolgokat mondtak, hogy tovább fejlesztettük a játékot, hogy én mondtam egy érzékszervet és a gyerekek ahhoz kapcsolódó örömet.
Napunkat az örömöleléssel zártuk, ami megadta a méltó lezárását ennek a gazdagon töltött délelőttnek.
Várkonyi István Általános Iskola
A gyerekek 4 részre osztották a lapjukat,erre 4 rajzot készítettek el a következő témákban:
1. Íz,ami örömöt okozott ma;
2. Illat,aminek ma örültem;
3. Valakinek/valaminek a hangja,ami boldoggá tett ma;
4. A játék,amit ma a legnagyobb örömmel játszottam.
A kép készítője az édesanyja hangját tartotta a legszebbnek ma… 🙂