
Apró örömök élvezete


Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Téma: Apró örömök élvezete
A téma feldolgozása:
A tevékenységet körben állva kezdjük, egyik gyerek kezében egy “zenedoboz”, mely kézről kézre jár, miközben Bagdy Bella Imádok élni című dalát hallgatjuk. Amikor megállítom a zenét, az a gyermek, akinél épp a zenedoboz van, elmondja, mi az az apróság, aminek örül. A zenét többször indítom el, és állítom le, így elkészül az osztályközösség örömleltára, ugyanis a gyerekek elismételik, milyen apró örömforrások veszik őket körül.
Mesehallgatás következik, meghallgatják A szabadnap című mesét, amely egy lámpába zárt dzsinnről szól, aki annak örül a legjobban, hogy bárkinek kedvére teljesítheti a kívánságát a szabadnapján.
Ezután a gyerekek csoportban dolgoznak, minden csoport megfejti, milyen örömöket szerezhet a palackból kiszabadult dzsinn.
Az óra végén mindenki elkészíti az örömtérképét, melyet borítékba zárunk, a borítékokat pedig közös megegyezés alapján IV. osztály végén fogunk kibontani.


Kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Kiscsoportos foglalkozás (5-6 fő) keretében gondolathálót készítettek a gyermekek, hogy a csoport számára mik a hétköznapi apró örömök (cappuccino, reggeli kakaó, jó jegy, később csörög az óra, megdicsér valaki…)

Magyarországi Németek Ált. Művelődési Központja Ált. Isk.
Nagyon szeretünk együtt lenni,játszani,kirándulni!Rengeteg élményben,örömben van részünk.Mindig hálával gondolunk a szép emlékekre.

Az apró örömök közé sorolták a mozizást, amin az egész osztály részt tudott venni, a közös fagyizást, az osztálykirándulást, a közösen eltöltött programokat. Apró örömöt okoz az is, ha esik az eső, de egy tócsában tapicskolhatunk, mindenben meglátva a jót és az örömöt.

Kiskunfélegyháza József Attila Általános Iskola Platán Utcai Tagintézménye
Márciusban osztálysétára indultunk, hogy megcsodáljuk a nyiladozó természet szépségeit. A sétát beszélgetéssel készítettük elő. Egy örömfokozó stratégiát dolgoztunk ki, amelynek segítségével a teljes lehangoltságból derűt varázsolhatunk. Séta közben tudatosan csodálkozzunk rá a természet szépségeire! Hallgassuk a madarakat! Éljük át újra az óvodáskor szép élményeit, amikor az óvoda előtt sétálunk! Szagoljunk meg egy virágot! Szippantsunk egy nagyot a tavaszi levegőből! Csodáljunk meg vagy simogassunk meg egy állatot!
A séta után feladat volt egy rajz készítése arról a csodáról, amely leginkább feledtette a lehangoltságot. A rajzokból egy plakátot készítettünk és kitettük a faliújságra, hogy minden nap emlékeztessen minket arra, hogy van kiút a lehangoltságból.

Apró örömök élvezete
Összegyűjtöttük milyen apró örömök érték ebben a hónapban az osztályunk tanulóit . Mindenki lerajzolta a kedvenc pillanatait / nyílt nap a tűzoltóságon,kecskeméti repülőnapon, kutyabemutató/