Nézőpontváltó program a TFG-ben. Bármi megtörténhet, ha hagyjuk, és ha lelkesen támogatjuk a másik embert. Hogy tovább jussunk lépésről lépésre, az apró örömökre érdemes építeni, a tánc és a zene is idesorolható, a diákok szerint. Ezzel a flashmobbal hívtuk fel a figyelmet, a nehézségekkel élő emberek helyzetére. A megküzdéshez nélkülözhetetlen a vidámság és a kitartás. A boldogság napjához is kapcsolódott a kezdeményezés,vidámsággal és kedvességgel árasztották el iskolánkat a résztvevők,a 9.C és a 11.D osztály tanulói.
Apró örömök élvezete


Márciusi témánk – az apró örömök élvezete – az egyik legkedvesebb témakört jelentette a negyedik osztályos gyerekeknek.
Meglepően sok dolgot gyűjtöttek össze a hétköznapokból, amiknek folyamatosan örülni tudnak, melyek mindig jó érzésekkel tölti el őket. Sokat beszélgettünk olyan dolgokról, amik úgy szereznek örömöt számunkra, hogy nem közvetlen saját jólétünk része, hanem tudunk örülni egymás örömének is, és szebbé tenni valakinek a napját akár csak apró, de boldogító jócselekedetekkel szintén minket is boldoggá tehet nap mint nap. Időnként sokkal jobb adni mint kapni, ezt pontosan megfogalmazták a gyerekek.
Természetesen énekeltünk, meditáltunk, feladatlapokat töltöttünk ki és beszéltünk meg. a motiváló színezők elkészítése pedig mindig kedves közös program.
Porthné Tölgyesi Dóra
osztályfőnök

” Az apró örömök nyitják fel szemünket, hogy milyen gyönyörű az élet.”
Ez az idézet is vezetett minket a munkánk megvalósítása közben. A gyerekek nagyon élvezték a hónap témájának kidolgozását. Annyi rajzunk készült, hogy válogatnunk kellett a szebbnél szebb alkotásokból. Azonban, ami számomra a legszebb volt a mai nap folyamán, hogy a családjuk iránti szeretetük, ragaszkodásuk most is megmutatkozott. Apró örömeik egy ölelés, cirógatás anyától, apával éneklés a kocsiban, a kistestvér illata…..
Azt gondolom ezek után még jobban értékelik ezeket a bensőséges pillanatokat.

Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Az első tanórán sétára indultunk. Észrevettük a körülöttünk lévő látható és láthatatlan szépségeket. Gondolatban egy távoli, képzelt szigetre is elmerészkedtünk, amely telis-tele van olyan dolgokkal, amelyek örömöt nyújthatnak a vándornak. Minket feltöltött!


Rengeteg örömet fedeztünk fel a mindennapjainkban, egymásban, saját magunkban. Örömke figurájába sok-sok örömforrás került, a munkafüzet feladatai érdekessé tették a foglalkozásokat. Énekeltünk, táncoltunk, közösségépítő játékokat játszottunk, boldogan, egymást erősítve telt a hónap.


A víz világnapja alkalmából ellátogattunk a településen végig folyó patakhoz, melyen a gyermekek által készített papír csónakokat vízre bocsátottuk. Különböző technikákkal akváriumot készítettek a gyermekek nagy-nagy örömmel , és élvezettel.

Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Az óra elején apró örömszerzéssel indítottunk: én megajándékoztam a gyerekeket egy aprósággal, ők meg készíthettek valakinek kis szívecskébe írt üzenetet, amit később átadhattak az illetőnek. Az óra többi részében különféle tevékenységekkel „boldogították” magukat a tanulók. Pl. mandalaszínezés, gyöngyfűzés, kedvenc társasjátékozás.
Áttanulmányoztuk az örömforrások listáját, hogy újabb ötleteket szerezzünk, és tudatosabban figyeljünk a kis dolgokra.