Az apró örömök c.téma feldolgozása hatalmas örömöt jelentett számunkra.Sőt!Kiterjesztettük a gyerekeket tanító pedagógusokra is a kérdőív kitöltését, mert tudni akartuk, a felnőttek számára mi okoz örömet.

Csóri Mátyás Király Általános Iskola
Az apró örömök c.téma feldolgozása hatalmas örömöt jelentett számunkra.Sőt!Kiterjesztettük a gyerekeket tanító pedagógusokra is a kérdőív kitöltését, mert tudni akartuk, a felnőttek számára mi okoz örömet.
Bárdos L. Ált.Isk. Kazinczy F. Tagintézmény
Ebben a hónapban összegyűjtöttük, hogy mi okoz örömet a mindennapjainkban, igyekeztünk észrevenni a pozitív dolgokat, amik feltöltenek bennünket. Rajzban örökítettük meg, majd közös plakáton helyeztük el és boldogok voltunk, hogy vannak jó érzéseink, amik csak arra várnak, hogy észrevegyük őket.
Az apró örömökhöz hozzátartozik egy-egy érintés, egy-egy pillantás, mosoly, kedves szó, amit a gyerekekkel minden nap gyakorlunk. Bevezettünk a reggeli köszöntés során bizonyos mozdulatsorokat, köszöntési módokat, amivel máris örömtelibben kezdődik a gyerekek napja. Játszottunk olyan játékot, melynek során pozitív érzelmeket kiváltó mozdulatokat adtunk át (simogatást, puszit, ölelést stb.), és be kell vallanom, nem mindenkinek ment könnyen. Közös napot szerveztünk a szülőkkel, együtt tevékenykedtünk a délelőtt során. A Boldogság Világnapján énekeltünk, mondókáztunk, smile-t készítettünk, ölelés kuponokat váltottunk be.
Az apró örömök témához kapcsolódó mesét hallgattak meg a gyerekek, melyet átbeszéltünk közösen és példákat mondtak arra, ők hogyan tudnának másoknak örömet okozni. A témához kapcsolódóan a gyerekekkel megbeszéltük mi is az öröm, mit jelent számukra és kinek milyen apró örömben volt részük az utóbbi időben.
Bevezetésként a programban szereplő CD-lemezről csukott szemmel, teljes átéléssel meghallgattuk a relaxációs zenét. A gyerekek még a levegőt is egyszerre vették és fújták ki, követve az elhangzottakat. Miután mindenki „visszaérkezett” közénk, társaikhoz odamentek és elmondták milyen örömben volt részük, majd megölelték egymást örömük, szeretetük jeléül. Mivel nagyon változékony az időjárás, úgy gondoltuk, hogy a relaxációs gyakorlatok közül a Napimádást választjuk. Az udvaron mély levegővételek és kifújások közben arra gondoltunk, hogy milyen öröm lenne számunkra, ha előbújna a Nap és nem a borús eget kéne néznünk. Relaxációnk eredményének nagyon örültek a gyerekek, ugyanis kisütött a Nap.
A téma lezárásaként örömsétára indultunk. Minden szép dolognak együtt örültünk. Megnéztük a tavaszi virágoskerteket, valamint a gólyafészket, ahová nagy örömünkre visszajött a gólyapár.
Bihardioszegi Altalanos Iskola
Jó néha sötétben a Holdat nézni,
hosszan egy távoli csillagot idézni,
jó néha fázni, a semmin elmélázni,
tavaszi esőben olykor bőrig ázni,
tele szájjal enni, hangosan szeretni,
jó néha magamat csak úgy elnevetni,
sírni, ha fáj, remegni, ha félek,
olyan jó néha érezni, hogy élek.
Anna and the Barbies
Az órán megbeszéltük, hogy különböző kutatások eredményei alapján megállapítást nyerta következő : az átlagembereknek a legegyszerűbb dolgok jelentik a legnagyobb örömet. Ezt követően össze írtunk egy listát az élet apró örömeiről, majd egy feladatlapot töltöttek ki a gyerekek melyben az 5 érzékszervhez kellett hozzá rendelni legalább 10 apró örömöt. Mindezt a feladat át beszélése követte és a Feltoltendő feladat ismertetése.
Szabó Aliz pszichologus