
Apró örömök élvezete


A fejlsztő osztályunkban sem volt nehéz apró örömöket keresni. Gyönyörűen sütött a nap, a kis kezek a felnőtt kezek segítségével a tavaszi munkálatokban találtak örömet. A foglalkozást vezette: Szigetvári Anikó


Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Az áprilisi Boldogóránkat is relaxációval kezdtük. Majd arról beszélgettünk, hogy milyen apró örömök érhetnek bennünket, amik értékesek lehetnek életünkben. Csoportmunkában elmesélték, hogy milyen örömöket kaptak aznap az ébredéstől a foglalkozásig. Minden csoportból meghallgattunk egy-egy gyermeket. 2’ perces felkészülési idő után megnéztük, és megpróbáltuk kitalálni az arra vállalkozók pantomimes bemutatóját a kedvenc ételükről. Nagyon élvezték, mindenki bemutathatta produkcióját. Ezután Bella aktuális dalára egy kis táncos mozgással tértünk át a következő feladatra, melyben páros munkával egy Vacsoracsatát állítottak össze. Életre hívták a kedvenc mesehőseiket, és nekik próbáltak kedveskedni a különböző étkek menüsoraival. Nagy izgalom követte ennek a bemutatását, vajon kitalálják-e az osztálytársak, hogy kiket hívtak vendégségbe? És a legtöbb esetben ez sikerült is! Ezek után összeállítottuk. „ A 2. c osztály jó hírei” elnevezésű plakátot, melybe még sokkal több hír is elfért volna, de az idő rövidsége (így is két tanórát foglalt magában) sajnos nem engedte.

Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Úgy kezdődött ,hogy az egyik gyerkőc elkezdte mesélni, hogy milyen szörnyűséget hallott előző este a tévében.
A másik folytatta, végül 25 különböző rossz hírt gyűjtöttünk össze. Megállapítottuk, hogy ezektől elmegy az ember életkedve.
Elhatároztuk, hogy mi egy hétig csupa jó hírt fogunk gyűjtögetni. Így is tettük.
Mivel ügyes gyerekek és nagyon szeretnek rajzolni, így a hírek mellé készítettek illusztrációt is.
Végül 3 kislány címlaptervvel állt elő ,így elkészült a 3.z ÖrömHÍRhozó című hetilapja.
Ezen kívül minden hónap apró örömeit is összegyűjtötték a törpök páros munkában. Nagyon tetszetős képes albumot alkottak.
Ezeket a szép munkákat is megmutattam a kollégáknak egy belső továbbképzés keretén belül, ahol a Boldogságórák márciusi témájával, az apró örömökkel foglalkoztunk.
Ez a továbbképzés épp a „Boldogság napjára” esett, így Magyarország boldogságtérképével is foglalkoztunk egy kicsit.
Másnap többen is örömmel újságolták, hogy Magyarország ismét előbbre lépett a rangsorban!
Számomra nem apró, hanem igen nagy örömet okozott, hogy a kollégák milyen lelkesen ,önfeledten játszottak, akár a gyerekek az órán. Örültek a hűtőmágneseknek, amiken a boldogságról szóló idézetek álltak. Igazán jó hangulatú, mosolygós délután volt!



Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
(Versenyfeladat – Érzékszervek)
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája 5. osztály
Sziklaforrás csoport
A rajzos montázsfeladatot egy kedvelt mondókával vezettük be:
Ezzel látok, meg ezzel is, (Egyik, majd a másik szemünket mutatjuk)
Ezzel hallok, meg ezzel is. (Egyik, majd a másik fülünket mutatjuk)
Ezzel érzek illatot, (Orrunkra mutatunk)
Ezzel mindent bekapok. (Szánkra mutatunk)
Ezzel fogok, (Kezünkkel úgy teszünk, mintha megfognánk valamit)
Ezzel járok, (Lábunkkal toporgunk)
Boldoggá csak ezzel válok. (Szívünkre mutattunk)
Igen, az érzékelés mellé a szívünk is bekerült!
Bagdi Bella hónap dala a képgyűjtés és rajzos tevékenység idején kellemes hangulatot teremtett.
Gyermekeimnek a tavaszi játékok, az otthon vártak anyuék, a traktorra felkéredzkedés, a tavaszi virágok mind apró örömök. Nem is emlékszem, hogy nagy dolgok szóba kerültek volna. Örülök, hogy a szépség látványa is az örömforrások közé kerültek.
Amikor a különböző érzékszervekhez példákat rajzoltak, a számukra élményt jelentő dolgokat elevenítették meg, csupa apróságot.
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\”Az élet minősége apróságokon múlik.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\” (Barbara Braham)


Az órát a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, majd beszélgettünk arról milyen apró örömök érték őket az ébredéstől a foglalkozásig. Több tanuló örült, hogy ma milyen finomat evett, ehhez kapcsolódva némajátékkal bemutatták, amint kedvenc ételüket eszik. Nagyon élvezték a játékot, sokat nevettünk. Ezután csoport munkában állatmesék szereplőinek készítettek menüsort a kisdiákjaim. Az órát nagyon pozitívan értékelték a gyerekek.