Az osztályomnak ez az egyik kedvenc témaköre. A hónap végén -mintegy összefoglalásként- készítettük el a plakátunkat az apró örömökről, amik nap mint nap érhetnek minket.


Batthyány Kázmér Általános Iskola
Az osztályomnak ez az egyik kedvenc témaköre. A hónap végén -mintegy összefoglalásként- készítettük el a plakátunkat az apró örömökről, amik nap mint nap érhetnek minket.

Báthory István Általános Iskola
A nagy sikerű veszprémi koncert után a helyi sajtóban is tudósítások jelentek meg a rendezvényről. A Veszprémi Napló hosszú, tartalmas cikkben számolt be a koncertről az újság címlapján. A Veszprémi TV esti híradójában tudósított, és nemsokára a Kukkantó című gyerekműsorban is tudósítanak rólnk.

Báthory István Általános Iskola
Március 26-án a Báthory Iskola 210 alsós kisdiákja vett részt a Veszprémi Petőfi Színházban megrendezésre került koncerten, ahol Bagdi Bella énkelt, táncolt és mondókázott együtt a közönséggel. A gyerekek nagyon jól érezték magukat, élményekkel tele érkeztek vissza az iskolába. Köszönjük szépen.

Báthory István Általános Iskola
A hetedikesek is összeállítottak egy rövid kis újságot Báthory Hírek címmel, sokan haza is vitték a még el nem készült alkozásokat, így jövő héten folytatjuk a munkát.

Báthory István Általános Iskola
A 6. c osztályosok is lelkesen vágtak bele a feladatba, gyönyörű cikkek születtek, a gyerekek nagyon örülnek a napsütésnek és a jó időnek, így a lelkes cikkek fő témái az állatok mellett a tavasszal foglalkoznak.

Báthory István Általános Iskola
Az 5.a osztály „boldog cikkeket” tartalmazó újságja telis-tele van sportos cikkekkel! Nem véletlen, hiszen sportiskolai osztályról van szó, minden kisdiák életének fontos része a mozgás!
Park Utcai Katolikus Általános Iskola és Óvoda
JÓ HÍREK
Kedves Olvasóink!
Március hónapot az apró örömök élvezetének szenteltük, hogy ezzel is kellemesebbé tegyük hétköznapjainkat.
Sok ötletünk volt, amivel társainknak és magunknak is örömet okozhatunk. Érdemes ezek közül többet átvinni a következö hónapokra, hogy mindig észrevegyük az élet apró örömet és színesebbé tegyük hétköznapjainkat.
Miket találtunk ki?
– Nem csak karácsony előtti angyalkázásnál, de a hétköznapokon is meglephetjük barátunkat, padtársunkat, a padjába csempészett pici aprósággal.
– Önként segítünk társunknak a leckeírásban, verstanulásban.
– Ha a tanító néni megkér valamire, nem várjuk meg, míg mások jelentkeznek, hanem örömmel segítünk.
– Észrevesszük a természet és környezet szépségeit és megosztjuk a többiekkel:”- Nézzétek, milyen szép madár ül az ágon!”
– A máskor természetesnek vett dolgokat is örömmel nyugtázzuk: ”-Milyen finom ma a tízórai!”
– Megdicsérjük társunk új ruháját, frizuráját, új taneszközét.
– A máskor egyértelműnek vett gesztust megköszönjük:
”-Köszi, hogy felvetted a ceruzámat!”
– Beteg iskolatársunknak önként elvisszük a leckét
– Azokat a gyerekeket is önként bevonjuk a játékba, akikkel máskor nem szívesen játszunk, vagy nem erősítik a csapatunkat!
– Sokat mozgunkjátszunk, sportolunk, mert sokkal jobban érezzük magunkat tőle!
Reméljük, Kedves Gyerekek, hogy nektek is sok jó ötletetek támad az élet apró örömeinek élvezetéhez és megosztjátok Velünk!
További örömteli szép napokat kíván :
a 2.a osztály


Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde
A téma feldolgozása összekapcsolódott és megértését könnyítette az érzékszervek, testrészek gyakorlása.Nagyobb méretű , kézbe fogható szemléltető képeket készítettem érzékszervekről, amelyekről egy történetet is meséltem. Beszélgettünk, tapasztaltunk olyan ingerekről amelyeket érzékelünk környezetünkből az érzékszerveinkkel(„mit hallunk a fülünkkel, mit látunk a szemünkkel, mit hallunk a fülünkkel….).Érzéseket ábrázoló arcokkal kapcsoltuk össze a kiváltó érzéseket.
Ezután a pozitív érzéseket hangsúlyoztuk, amelyek saját személyüket érintik, nekik jelentettek boldog pillanatot.Kezdetben sok általam megfogalmazott példára volt szükség a megértésre.
A folyamatos megerősítés, az adott pillanat észrevétele, tudatosítása segítette az önálló tapasztalatszerzést, a boldog pillanatok megélésének tudatos felismerését.
A szemléltető emberkénkre helyezett boldog pillanat napocskák gyűjtését továbbra is folytatjuk!

A bevezető „Repülj madár…” relaxációs gyakorlat után, az ugrálj, ugrálj című dalra mozogtunk és elképzeltünk egy -egy boldog pillanatot. A gyerekeknek ez nagyon tetszett. Majd elmentünk a „Varázserdőbe” és meghallgattuk Góliát és Pirinkó történetét. Ezek után beszélgettünk az saját apró örömeinkről, majd elkészítettük az érzékszervekkel kapcsolatos montázsunkat. A gyerekek a foglalkozás után egymás között sokat beszélgettek arról, hogy milyen jó, amikor Anya jön értük és megöleli őket vagy amikor oda lehet bújni Apához este és mesél nekik. Nagyon jó volt érezni és hallani hogy a gyermekeknek mennyi apró őrömük van egy nap.