Az óra témája az apró örömök élvezete volt.
Beszélgetéssel kezdtük az órát, majd a tanulók elkészítették a közös rajzukat.Közben a hónap dalát hallgattuk.

Az óra témája az apró örömök élvezete volt.
Beszélgetéssel kezdtük az órát, majd a tanulók elkészítették a közös rajzukat.Közben a hónap dalát hallgattuk.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Az apró örömök élvezetének gyakorlása céljából boldogságbefőttet készítettünk a gyerekekkel, melyekre 40 tételes listát készítettek, majd ezek szétvágva az üvegbe kerültek. A cetliken egy-egy olyan apróság szerepelt, ami a gyerekeket boldoggá teszi. Pl.: egy gombóc fagylalt, egy telefonhívás egy jó baráttal stb. A befőttet elraktuk a nehezebb időkre, s mikor úgy érzik majd, hogy szükségük van egy „falat” boldogságra, kihúznak egy cetlit és próbálják valóra váltani a rajta szereplő tételt.
Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola
Minden rosszban van valami, ami akkor és ott jó!
A tizenkét hónap mese elolvasása után beszélgettünk a témáról. Kis rajzokat készítettünk a napi apró örömeinkről. Megfogalmaztuk, hogy miért örültünk, de egymás örömeiről is beszélgettünk.
A foglalkozás végén kisütött a nap. Azonnal kimentünk egy nagyot sétálni!
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Ebben a hónapban az érzékszerveink fontosságával foglalkoztunk. Megbeszéltük melyik mire való, miért okoz nekünk örömet. Képeket válogattunk az érzékszervekhez. Különböző ételeket kóstoltunk, csöndben hallgattuk a természet hangjait. Relaxációs zenével ismerkedtünk. Nagyon tetszett nekik a hónap dala, amit sokszor énekeltek a szabad játék alatt. Összekapcsoltuk a témát a Víz világnapjával, így abban is megjelent.
Gátéri liget Óvoda és Szociális Szolgáltató
Az alapvető érzékszerveink köré gyűjtöttünk ötleteket, rajzos formában. Melyik érzékszervünkkel mit érzékelünk.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Próbáltam a gyerekekkel felfedeztetni a mindennapok szépségét és örömeit. Nagyon szeretik a tapintós játékot, ezt most fogoztuk tovább csukott szemmel ízleléssel, hallgatással. Az ösztönos reakciók sokat elárultak, az önkénetelen mosoly, és a vidámság. Így közelebb kerültek saját magukhoz és az érzéseik megéléséhez.. Közösen készítettunk meséhez plakátot, amelyet ,kedvük szerint használhattak.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A foglalkozást az Imádok élni című dallal kezdtük. Arról beszélgettünk, kinek, mi jelent örömet. A tizenkét hónap című mese meghallgatása után megbeszéltük, hogy miért kapott az egyik öreganyó pénzt, míg a másik csak szamárkórót és tövist?
Ezt követően megnéztük a Bogyó és Babóca: Tavaszi mesét. A gyerekek nagyon szeretnek mesét nézni és hallgatni is.
Beszédes József Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy minden nap vannak olyan apróságok az életünkben, amiket már megszoktunk, természetesnek veszünk, így nem vesszük észre, milyen jó érzéseket keltenek bennünk! Összeszedtük ezeket a dolgokat, az érzékszerveinkhez kapcsoltuk őket, majd képeket kerestünk és megalkottuk a plakátot, amely a tanterem falát díszíti, hogy eszünkbe juttassa, mennyi mindennek örülhetünk nap mint nap!