Elkészült a saját kincsesládánk, benne a sok apró örömmel, ami a gyerekekkel történik nap mint nap. Hintázás, dicséretet kapni, meccset nézni, puha tavasz illatot érezni, barátság, ötöst kapni, puha fűbe feküdni, ha valaki szeret, számítógépezés, ha gondolnak ránk, lovagolni, tengerimalaccal játszani, segíteni másoknak.
Apró örömök élvezete
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Saját példák segítségével mutattuk be, hogy milyen apró örömöknek tudunk örülni. Az öt érzékszervünk segítségével leírtuk és lerajzoltuk örömforrásainkat. Munka közben elolvastam A tizenkét hónap című görög mesét. Arra az elhatározásra jutottunk, hogy mindennek örülni kell, ami szép és jó körülöttünk.
A 9.e osztályos, tanulásban akadályozott tanulók elkészítették az „Apró örömök kincsesládáját”: észrevéve a körülöttük lévő szépet és jót, mindezt kinyomtatták, és belehelyezték a kreatív módon bevont kész ládába.
Az apró örömök témakörben páros munkában dolgoztak a gyerekek. A kuckóban zajló munkát ábrázolja a kép. 4.a osztályunkban közösségi, etika órákon is rendszeresen kapcsolódik a boldogságóra programhoz, a gyerekek nagy örömére.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános iskola Csonkahegyhát 1. osztálya
Öröm hőmérő készítése:
Két csoportba osztottam az osztályt. Különösen figyeltem arra, hogy olyan tanulók legyenek együtt, akik kevesebbet beszélnek egymással. Találniuk kellet 4-5 olyan örömforrást az életükben, mely közös mindegyikükben.
Szabad kezet kaptak, hogy rajzzal/matricákkal/ írással készítik el az öröm-hőmérőt.
A tevékenység témája: Apró örömök élvezete
A tevékenység célja: Optimista életszemlélet kialakítása
A tevékenység feladata: Örömteli felfedezések, rácsodálkozások a mindennapokban.
Módszerek: motiválás, beszélgetés, magyarázat, tevékenykedtetés, értékelés
Csoport: vegyes életkorú
Eszközök: Napocska csoport -Napocska formájú textil, képek, színezők, színes ceruzák
A téma kibontásaként beszélgetés a nagy és középső csoportos gyermekekkel, kinek mi okoz örömet?: pl. gólt rúgni a fociban, apa, anya szeret, finom sütit enni, stb.
A napocska formájú textílián mindenki elhelyezi azt a képet, képeket, ami számára örömet okoz.
Az optimizmus jele a napocska- ez a mi csoportunk jele, neve is: színezzük ki…
Süni csoport: Relaxációs gyakorlatot követően a A király próbatételei című mese meghallgatása, feldolgozása. Célok: Ismerjék fel, tudják megnevezni érzékszerveiket. Tudják megnevezni, mely érzékszervük hol található a testükön, melyikkel mit érzékelünk. Ismerjék fel a páros érzékszerveket. Szerezzenek sokoldalú, több érzékszerven alapuló tapasztalatot. Alakuljon a bal és jobb irány érzékelésének képessége. Tudják lerajzolni önarcképüket, lényeges jellemzőiket.
Feladat: Testfogalom alakítása, erősítése. relációs szókincs bővítése az érzékszervek elhelyezkedésének megnevezésével. Ellentétesség felismertetése. Érzékszervek funkciójának megismertetése közvetlen tapasztalás útján. Közvetlen tapasztalatszerzés biztosítása a tárgyak érzékelésével, tapintással, hallással, látással. Az ismeretek rendszerbe foglalása, gyakoroltatása változatos tevékenységek során. Részletgazdag ábrázolás gyakoroltatása. A beszéd és a mozgás összekapcsolásával a finom motoros mozgások ügyesítése. beszélgettünk arról, hogy milyen örömök érhetnek minket (amit például látunk, hallhatunk…stb). Sorra vettük az érzékszerveinket, melyikkel milyen jó dolgokat tudunk megtapasztalni.Érzékszerveink játékos feladatok kipróbálása. Szivárvány csoport – Bezzeg Andrea: Újra együtt című mese feldolgozása. A téma kibontásaként beszélgetés kinek mi okoz örömet?, Mi van a kendő alatt-tapogatós játék.
Dátum: 2020.március Koloh Magdolna, Németné Bukva Magdolna, Hornok Ágnes
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Az év minden napján , hónapján vannak olyan apró örömök, mely boldog emberré tesz Bennünket.
Tanulóim egy 12 szirmú virágban foglalták össze a hónapok örömteli pillanatait.