Az apró örömök témakörben páros munkában dolgoztak a gyerekek. A kuckóban zajló munkát ábrázolja a kép. 4.a osztályunkban közösségi, etika órákon is rendszeresen kapcsolódik a boldogságóra programhoz, a gyerekek nagy örömére.
Apró örömök élvezete
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános iskola Csonkahegyhát 1. osztálya
Öröm hőmérő készítése:
Két csoportba osztottam az osztályt. Különösen figyeltem arra, hogy olyan tanulók legyenek együtt, akik kevesebbet beszélnek egymással. Találniuk kellet 4-5 olyan örömforrást az életükben, mely közös mindegyikükben.
Szabad kezet kaptak, hogy rajzzal/matricákkal/ írással készítik el az öröm-hőmérőt.
A tevékenység témája: Apró örömök élvezete
A tevékenység célja: Optimista életszemlélet kialakítása
A tevékenység feladata: Örömteli felfedezések, rácsodálkozások a mindennapokban.
Módszerek: motiválás, beszélgetés, magyarázat, tevékenykedtetés, értékelés
Csoport: vegyes életkorú
Eszközök: Napocska csoport -Napocska formájú textil, képek, színezők, színes ceruzák
A téma kibontásaként beszélgetés a nagy és középső csoportos gyermekekkel, kinek mi okoz örömet?: pl. gólt rúgni a fociban, apa, anya szeret, finom sütit enni, stb.
A napocska formájú textílián mindenki elhelyezi azt a képet, képeket, ami számára örömet okoz.
Az optimizmus jele a napocska- ez a mi csoportunk jele, neve is: színezzük ki…
Süni csoport: Relaxációs gyakorlatot követően a A király próbatételei című mese meghallgatása, feldolgozása. Célok: Ismerjék fel, tudják megnevezni érzékszerveiket. Tudják megnevezni, mely érzékszervük hol található a testükön, melyikkel mit érzékelünk. Ismerjék fel a páros érzékszerveket. Szerezzenek sokoldalú, több érzékszerven alapuló tapasztalatot. Alakuljon a bal és jobb irány érzékelésének képessége. Tudják lerajzolni önarcképüket, lényeges jellemzőiket.
Feladat: Testfogalom alakítása, erősítése. relációs szókincs bővítése az érzékszervek elhelyezkedésének megnevezésével. Ellentétesség felismertetése. Érzékszervek funkciójának megismertetése közvetlen tapasztalás útján. Közvetlen tapasztalatszerzés biztosítása a tárgyak érzékelésével, tapintással, hallással, látással. Az ismeretek rendszerbe foglalása, gyakoroltatása változatos tevékenységek során. Részletgazdag ábrázolás gyakoroltatása. A beszéd és a mozgás összekapcsolásával a finom motoros mozgások ügyesítése. beszélgettünk arról, hogy milyen örömök érhetnek minket (amit például látunk, hallhatunk…stb). Sorra vettük az érzékszerveinket, melyikkel milyen jó dolgokat tudunk megtapasztalni.Érzékszerveink játékos feladatok kipróbálása. Szivárvány csoport – Bezzeg Andrea: Újra együtt című mese feldolgozása. A téma kibontásaként beszélgetés kinek mi okoz örömet?, Mi van a kendő alatt-tapogatós játék.
Dátum: 2020.március Koloh Magdolna, Németné Bukva Magdolna, Hornok Ágnes
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Az év minden napján , hónapján vannak olyan apró örömök, mely boldog emberré tesz Bennünket.
Tanulóim egy 12 szirmú virágban foglalták össze a hónapok örömteli pillanatait.
Stevan Sremac Ált. Isk. - Emlékiskola
Az élet számos örömöt tartogat számunkra. A tanulók ezt megtalálják a szép időben, séta közben, a tavasz első virágaiban, a madarak énekében, , a vándormadarak visszatérésében, a barátkozásban és az olvasásban.
A boldogságóra havi témáját a pénzhéthez kapcsoltuk idén. Arról beszélgettünk, hogy hogyan tudjuk a család költségvetését, kiadásait csökkenteni. Számba vettük a szükséges és szükségtelen kiadásokat. Megbeszéltük, ha spórolunk, takarékoskodunk, nem követelőzünk, hozzájárulhatunk a családi kiadások csökkentéséhez, ezzel örömet okozva nemcsak magunknak – elégedettség, hasznosság érzése, hanem szüleinknek is.
Nagyboldogasszony Egyházi Alapiskola és Óvoda
Zümikéim kincskeresésre indultak a helyi parkba. Látszólag egyszerű dolgokra bukkantak, de mégis tudták mire használni. Örömet okozott nekik egy-egy szerzemény a későbbiekben is. Elkészültek a fűzfaágból a koszorúk, a botokkal ástak, a gallyakból, kövekből elkészítették a kis építményeiket.
A gyerekek cetlikre írták le társaik tulajdonságát. Mindenki egy -egy társáról írt 10 tulajdonságot. Összegyűrték és ki kellett választani mely tulajdonságok illenek rájuk.