A gyerekek lerajzolták hogy mit tennének bele a kincseskamrába. Mindenki egy-egy apró örömet lerajzolt, ami Nekik örömet okoz/okozna. Megbeszéltük, mivel lehet érzékelni ezeket az örömöket.
Apró örömök élvezete
Katica csoport
Miután már megtanultuk a gyerekekkel az „Imádok Élni” című dalt, saját ötletük alapján társítottunk hozzá különböző mozdulatsorokat. Az ötletelés és a kivitelezés is nagy örömet okozott számukra!
Délelőtti sétánk során „örömsétát” tartottunk. Nem győztünk örülni a madaraknak, napsütésnek, bogaraknak. Miután visszatértünk, teleraktuk kincses ládánkat olyan dolgokkal, amelyek készítése, látványa örömöt okoz számunkra.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Azt, hogy mikor, miért éreznek örömöt, a gyerekek nagyon ügyesen megfogalmazták. Azt már nehezebb volt elmondaniuk, hogy melyek azok az apró dolgok, történések, amelyek örömöt szereznek. Nagyon élvezték a hónap dalát, amit nagyon sokszor meghallgattunk. Az apró örömöket aranypénzeken jelenítettük meg, amelyek a képeken látható módon készültek.
Beszámoló
Boldogságóra 7. : Apró örömök élvezete
Az óra időpontja: 2020. március 10.-11.
Résztvevők: 2. osztály
A témát sétával kezdtük. Kihasználtam, hogy tavaszias időjárás következtében éledezik a természet. A séta alkalmával lehetőségük nyílott a gyerekeknek olyan dolgokat jobban megfigyelni, amik mellett eddig elsétáltak. Láthattak ibolyát, hóvirágot, jácintot, aranyesőt ezek illatát is megszagoltuk. Elsétáltunk a Zala folyóhoz, ahol a víz sodrását megfigyeltettem, s hallatták a víz morajlását, s a madarak csicsergését. Az eget is kémleltük és egy mosolygós fejformát is fel véltünk fedezni a felhők között. Az iskolába visszaérkezve ízleléssel, kóstolással zártuk a programot. A következő boldogságóra keretében visszaemlékeztünk a sétán látottakra és ezeket használtuk fel az érzékszervek táblázatának kitöltéséhez. Közös énekléssel felelevenítettük azt a mozgásos dalt, amit az érzékszervekről és a testrészekről tanultunk. A tizenkét hónap meséjét olvastuk. A gyerekek beszélgetőkörben feleleveníthették minden hónaphoz tartozó apró örömeiket. Csoportmunkában apró örömök szigetét terveztettem, amit „idegenvezető”- vel be is mutattunk egymásnak. A tervezés közben többször meghallgattuk a hónap dalát. Az örömmeditáció után értékeltük a boldogságórát, az önértékelések meghallgatása után megfogalmaztuk az óra hozadékát.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)
A boldogság órán értelmeztük a szavak tartalmát. Sok – sok példát tudtak felsorolni. Később kiegészítettük még több területet érintve. Megfogalmazták, hogy ha minél több szépséget felfedeznek, annál több örömben lehet részük.
A megfigyelős feladatokban még inkább nyitottabb jelenlétet, rácsodálkozó tekintetet határoztunk meg az „itt és most” lehetőségek kiaknázásához.
A boldogság órán értelmeztük a szavak tartalmát. Sok – sok példát tudtak felsorolni. Később kiegészítettük még több területet érintve. Megfogalmazták, hogy ha minél több szépséget felfedeznek, annál több örömben lehet részük.
A megfigyelős feladatokban még inkább nyitottabb jelenlétet, rácsodálkozó tekintetet határoztunk meg az „itt és most” lehetőségek kiaknázásához.
1. „Repül a madár,szárnyalva száll,mert szabad madár”.
2. Mi van a kosárban?
Az érzékszervekhez találunk dolgokat,amelyek neked örömet okoznak!(plüss kutyus simogatása)
3. „Apró örömök kincsesládája.”
„Kincseink: Andris a barátom.
Apa megsimogat.
Apa és anya megcsikiz.
Anya megölel.
Papa vesz rágót.
Traktor.
Pepa malac.
Anya elvisz a boltba……stb.
Március hónapban idézetekkel hangolódtunk a témára,majd a gyerekek elmondták meglátásaikat az élet apró örömei kapcsán. Ezután a munkafüzet kérdéseire válaszolva részleteztük, honnan meríthetünk örömforrást. Kiemelten szerepeltek még az érzékszervek is, amelyekkel sokoldalúan találhatunk életünkben kisebb örömöket. Rávilágítottunk arra is, hogy ezektől az apró örömforrásoktól, boldog pillanatoktól lesz teljes az életünk.
Végezetül az „Életfa” került szimbólumként az osztályunk bejáratára, amit körbe ragasztottunk mindenféle – számunkra fontos- boldogságot, és örömöt jelentő apróságokkal. Otthoni feladatként mandalákat kaptak színezésre diákjaim, amelyekből egy színes „Mandala- falat” alkotunk majd a járvány lecsengése után. Azt hiszem, hogy nagyon találóan választottuk ki a központi helyet kapott „Életfa” szimbólumát apró örömeink jelképeként, hiszen az életünk és lényünk ezekből táplálkozik!
Március hónapban idézetekkel hangolódtunk a témára,majd a gyerekek elmondták meglátásaikat az élet apró örömei kapcsán. Ezután a munkafüzet kérdéseire válaszolva részleteztük, honnan meríthetünk örömforrást. Kiemelten szerepeltek még az érzékszervek is, amelyekkel sokoldalúan találhatunk életünkben kisebb örömöket. Rávilágítottunk arra is, hogy ezektől az apró örömforrásoktól, boldog pillanatoktól lesz teljes az életünk.
Végezetül az „Életfa” került szimbólumként az osztályunk bejáratára, amit körbe ragasztottunk mindenféle – számunkra fontos- boldogságot, és örömöt jelentő apróságokkal. Otthoni feladatként mandalákat kaptak színezésre diákjaim, amelyekből egy színes „Mandala- falat” alkotunk majd a járvány lecsengése után. Azt hiszem, hogy nagyon találóan választottuk ki a központi helyet kapott „Életfa” szimbólumát apró örömeink jelképeként, hiszen az életünk és lényünk ezekből táplálkozik!