Márciusban a mi iskolánk nagyon készült a Boldogság napra! Remek programot állítottunk össze gyerekeknek, tanároknak, szülőknek. Vendégek meghívását is terveztük: óvodásokat, boldogságtrénert szerettünk volna vendégül látni.
Az élet sajnos átírta a” forgatókönyvet.” A programot el kellett halasztani. Majd a későbbiekben természetesen szeretnénk megtartani.
Március 16- tól nincs iskola, digitális formában történik az oktatás. Mi, a gyerekekkel közösen úgy döntöttünk, hogy nosztalgiázzunk ebben a nehéz helyzetben. Visszaidézzük az elmúlt időszak boldog pillanatait. Ezekből a képekből készítettek a gyerekek egy fotó kollázst. Mire elkészült, nagyon sok boldog emlék került elő.
Nagy szükségünk van, lesz is most ezekre az élményekre!
Kitartás!
Segítsük egymást!
Mindenki vigyázzon magára!
Apró örömök élvezete
Hétköznapi örömeink
„A legboldogabb emberek sohasem azok, akik sokat kapnak az élettől, hanem azok, akik képesek adni a többieknek!”
Jackson Brown
Márciusban az apró örömöket kerestük és ismertük fel a boldogságórákon, és ezeket tudatosítottuk életünkben. A boldogságot okozó pillanataink mellett sokszor elmegyünk anélkül, hogy felfigyelnénk rájuk. Pedig értékelni kellene minden apró örömöt, szebbek lennének a szürkének tűnő hétköznapok is!
Harmadikosainkkal megtöltöttük „Apró örömök kincsesládáját”!
Jobb Veled a Világ!
Szerencsénkre, már egy héttel előbb elkezdtünk készülődni a boldogság világnapjára, így sikerült, reméljük alaposan feltölteni magunkat pozitív energiával a bezárkózás előtt.
Reggeli körben fölsoroltuk, milyen apró örömök értek bennünket előző nap. Akik a legtöbbet tudtak fölsorolni, azok mosolygó fejecskét kaptak ajándékba, így egyre csak szaporodott az örömet okozó dolgok száma.
Játékidő végén beszélgettünk a barátok fontosságáról is és együtt megnéztük az „Optimizmus ereje” című videót, végül Bagdi Bella Imádok élni című számára egy nagyot táncoltunk.
Míg az ebédre várakoztunk, összeszámoltuk, ki hány jó dolgot tett a délelőtt folyamán: kinek segített, kit vigasztalt meg, és fölragasztottuk a hála fára a jótettekért járó gombokat.
Bízom abban, hogy sikerült a gyerekek érzelmi tankjait úgy feltölteni, hogy ellátja őket a kényszerűen otthon töltött időre.
A szívek színezését és a Kék madár meséjét, valamint az ingyen ölelések napját a következő hétre terveztük, de sajnos addigra már csak egy-két gyerek jött oviba, és az öleléseket már senki nem javasolta. Azért a zárt csoportunkba, a Facebookon, ahová a különböző tananyagokat töltjük föl, beírtam a mesét, kértük, hogy rajzoljanak piros szíveket, és arra is megkértem a szülőket, hogy minden este „dögönyözzék” meg egy kicsit a gyerekeiket lefekvéskor, mert ezt nagyon szerették az oviban. ” Ildi néni ugye belenyomkodsz az ágyba?” Kérdezték az ebéd utáni lefekvéskor, és belenyomkodtam őket sok szeretettel.
8. osztályos tanulónk készítette és küldte el az Örömalbumát a számomra ebben az online tanulás világában. Azt hiszem a kép önmagáért beszél, szeretet, öröm, hála, béke egyben és egyszerre!
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
FORGATÓKÖNYV-TERVEZET
Film címe: Örömkönyvek
1.JELENET/belső/tanterem, gyerekek az óraközi szünetben beszélgetnek egymással
Szereplő 1 : Ma nagyon hosszú napunk lesz.
Szereplő 2 : Valóban, nyolc óránk van.
Szereplő 3: Jaj, és még csak két óránk volt!!!!!!Nehezen fogom bírni.
Szereplő 4: Milyen késő lesz már, mire hazaérünk.
A gyerekek szomorúan néznek maguk elé, el vannak keseredve.
Jelenet vége
2. JELENET/külső/iskolaudvar
A szereplők az iskolaudvaron tartózkodnak, még 2 órájuk hátravan.
Szereplő 1: Még mindig lesz két óránk!
Szereplő 2: Nagyon fáradt vagyok már.
Szereplő 3: De jó lenne már otthon lenni!!!!!
Szereplő 4: Én is szeretnék hazamenni.
Feltűnik mellettük a tanárnő, biztatóan rájuk mosolyog.
Szereplő 5 (TANÁRNŐ): Gyerekek, figyeljetek csak, arra gondoltam, hogy ebben a szép időben az utolsó órában elmegyünk egy nagy sétára. Mit szóltok hozzá? Van kedvetek?
A gyerekek mosolyognak és boldogan kiabálnak.
Szereplők (mind együtt): Éljen, séta, menjünk sétálni!!!!!!!
Szereplő 4: Látjátok, olyan szomorúak voltak, és most mégis milyen jól alakult ez a nap. Már nem is kell azon keseregni, sőt egyáltalán nem is szabad azon keseregni, hogy milyen hosszú a nap, hiszen egy remek program vár ránk. Átadhatjuk magunkat egy kiadós sétának, a friss levegőn lehetünk, ez szuper lesz!!!!!
A szereplők visszafutnak a tanterembe és készülődnek a sétára.
Jelenet vége.
A kép csak illusztráció, az internetről származik.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
FORGATÓKÖNYV-TERVEZET
Film címe: Örömkönyvek
1.JELENET/külső/iskola udvara, gyerekek jönnek-mennek, mindenki indul haza az iskolából, és hirtelen elered az eső
Szereplő 1 : Jaj, esik az eső!!!!!
Szereplő 2 : Nincs nálam esernyő!!!!!
Szereplő 3: De utálom az esőt!!!!Most mi lesz????
Szereplő 4: Ne aggódjatok, nekem van egy nagy esernyőm, mind elférünk majd alatta, jól összekapaszkodunk és nem lesz baj!
Szereplő 4 előveszi a nagy esernyőjét, és próbálnak mindannyian behúzódni alá, majd elindul apró, kis lépésekben haladva
Jelenet vége
2. JELENET/külső/utca
A szereplők lassan haladnak, majd hirtelen kezd elállni az eső.
Szereplő 1: Figyeljétek, már nem is esik annyira!!
Szereplő 2: De jóóóóóóóóóóóóóó!
Szereplő 3: Alig áztunk meg, jó volt így együtt!!!!!
Szereplő 4: Látjátok, én megmondtam Nektek, hogy nem is lesz baj. Nézzetek csak oda, még a nap is kisütött és nézzétek ott egy gyönyörű szivárvány!!!!!
Szereplő 2: Igen, én mindig tudtam, hogy a felhők mögött mindig kisüt a nap!!!!És örüljünk annak, hogy ez a szivárvány milyen gyönyörű és, hogy mi itt együtt vagyunk!!!!!Mégiscsak szép volt ez a nap!!!!
A négy szereplő megöleli egymást és gyönyörködve nézik a szivárványt.
Jelenet vége
A kép csak illusztráció, az internetről származik.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
FORGATÓKÖNYV-TERVEZET
Film címe: Örömkönyvek
1.JELENET/külső/iskola udvara, gyerekek jönnek-mennek, érkeznek az iskolába, a két szereplő találkozik az iskolaudvaron, elkezdenek beszélgetni, az egyikük szomorú
Szereplő 1 (fiú): Szia! Mi újság?
Szereplő 2 (lány): Szia! Nincs sok újság, kicsit szomorú vagyok ma.
Szereplő 1: Tudok valamiben segíteni?
Szereplő 2: Nem is tudom, szóval családi gondok, nem szeretnék most ebbe belefogni, de köszönöm, hogy kérdezted, már ez is sokat jelent.
Megszólal a csengő
Szereplő 1: Gyere, kezdődik az első óra, ne lógasd az orrod, biztos minden rendbe fog jönni!
Szereplők el.
Jelenet vége
2. JELENET/belső/tanterem
Szereplő 1 nagy mosollyal érkezik, egy szép tulipánt tart a kezében.
Szereplő 1: Figyelj csak, ezt Neked hoztam!
Szereplő 2: De aranyos vagy! Köszönöm, szépen! Imádom a tulipánt, imádom az illatát! De szuper!!!!!!!
Szereplő 1: Látod, pont ezért hoztam Neked ezt a virágot, tudtam, hogy szereted, és egy kis mosolyt akartam az arcodra csalni. Olyan szomorú voltál reggel, hogy ezt nem hagyhattam annyiban. Reggel gyönyörű tulipánokat láttam az iskola előtt, így lement érte.
Szereplő 2: Nagyon köszönöm Neked!!!Igazán hálás vagyok!!!!
Szereplő 1: Azt is szerettem volna megmutatni Neked ezzel a kis gesztussal, hogy mindig, minden napban van valami jó, amid meg kell találnunk. Lehet ez egy aprócska dolog, mint például a tulipán illata, de akkor is meg kell találnunk azokat az apró örömöket, melyek boldogságot tudnak csempészni mindennapjainkba.
Szereplő 2: Köszönöm, hogy ezt megosztottad velem, ígérem, hogy megfogadom a tanácsodat. Így minden jobb lesz.
A két szereplő megöleli egymást és egymásra mosolyognak, majd kézenfogva távoznak a teremből.
Jelenet vége
A csatolt kép illusztráció, az internetről származik.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
1, Fogalmak megbeszélése: öröm,apró, élvezet
2,Érvek-ellenérvek felsorakoztatása, megbeszélése : Az öröm egy állapot. Az öröm egy érzés.
3. Kérdések a Tk. 188. o. Egyéni öröm; Mikor éreztem utoljára? Hol voltam? Mit csináltam? Kiváltó ok? Én is tehetek az érzésért valamit?
4. Közös öröm; Babits idézet : ” Mindenik embernek a lelkében ……”
5, Közös öröm elmetérképének elkészítése
6. Márai Sándor idézet : ” Lásd , szimatold csodát, ott, ahol éppen van……..”halk zenei aláfestéssel kísérve; kiscsoportban megbeszélik a gyerekek.
Ebben a nehéz helyzetben, nagy szükségünk van arra, hogy mindennapi életünkbe beköltözzenek apró örömök, amit most nem egymás társaságában, hanem otthon szeretteink körében érnek bennünket.Online kapcsolatban, vagyunk a gyerekekkel.Kértem a szülőket,hogy készítsenek rövid kis videót , hogyan érzik magukat ebben a helyzetben a gyerekek, és mi az aminek, most leginkább örülnek. Meglepődöm azon, hogy minden nap jön valami kedves üzenet, így tudjuk most támogatni egymást.