Ebben a zaklatott hónapban szerencsére időben elkezdtük feladatainkat. Így minden gyerek készített egy kis füzetet, melybe beírogatta apró örömforrásait. Az örömlesőt is elkezdtük, figyeltük egymást kinek mi okozott örömet. A csoport egyik tagja ezt a kényszer otthonlét alatt sem hagyta abba. Kis kártyákat készített, s elküldte társainak azzal az utasítással, hogy minden nap színezzenek ki belőle egyet, mely aznapi örömükhöz valahogy kapcsolható. Egy másik kislány elkészítette hatalmas kincsesládánkat is, melyet eljutattva hozzám, rögtön meg is töltöttem.
A szülőkkel megcsinálták a kisfilm alapján a szembenézést és a ceruza a szádban játékot is. Szinte mindenki visszajelzett, hogy alig várják a következő “feladatokat”.
Apró örömök élvezete
A koronavírus járvány miatti kényszervakáció miatt az órát már nem tudtuk megtartani… Már azt hittük, hogy ebben a hónapban nem is tudunk boldogságról beszélni, s akkor jött a segítség a Boldogságóra program csapatától… Köszönjük, hogy velünk vagytok, támogattok ! Az a “ – kicsit több mint – 216 órában azon dolgoztunk a csapattal, hogy hogyan tudjuk folytatni az online térben a Boldogságóra programot “ nem volt hiábavaló. Azonnal mozgósítottam kicsi csapatomat , hogy találjuk meg azokat az apró örömöket, hisz minden nap beszélünk telefonon, vagy online, hogy ne csak olvassuk, tanuljunk, lássuk is egymást! Versben, fogalmazásban, rajzban, képekben, rövid videóban számoltak be a gyerekek apró örömeikről. Legyen sok apró öröm minden családban, s akkor valóban boldogok lehetünk!
Az első Boldogságóra, amit online kellett megoldanunk. Ahogy látjátok, segítségünkre voltatok. Ti is vigyázzatok magatokra, a családotokra, a tanítványaitokra!
Gyöngyösi Arany János Általános Iskola
Ezt a hónapot nagy jókedvvel kezdtük, mert a téma nagyon megmozgatta a gyerekek fantáziáját. Rengeteget nevettünk miközben gyűjtöttük a kis csínytevéseket, amitől ők boldogok, de a felnőttek nem, sőt tiltják őket ezektől.
Aztán jött az iskola bezárása…
Sokkhatás volt minden tekintetben. Elsősök- hogyan fognak az iskolán kívül, tanító néni nélkül boldogulni?
Aztán kitaláltuk, hogy bármilyen módon elkészíthetik a saját apró örömüket az osztály kincsesládájába, s elküldik nekem a fotóját. Így született ez a kép.
Nincs mindenki kincsecskéje rajta, de az osztály nagyrésze elkészítette. S ez igazi BOLDOGSÁG! 🙂
A koronavírus járvány miatti kényszervakáció miatt az órát már nem tudtuk megtartani… Már azt hittük, hogy ebben a hónapban nem is tudunk boldogságról beszélni, s akkor jött a segítség a Boldogságóra program csapatától… Köszönjük, hogy velünk vagytok, támogattok ! Az a “ – kicsit több mint – 216 órában azon dolgoztunk a csapattal, hogy hogyan tudjuk folytatni az online térben a Boldogságóra programot “ nem volt hiábavaló. Azonnal mozgósítottam kicsi csapatomat , hogy találjuk meg azokat az apró örömöket, hisz minden nap beszélünk telefonon, vagy online, hogy ne csak olvassuk, tanuljunk, lássuk is egymást! Versben, fogalmazásban, rajzban, képekben, rövid videóban számoltak be a gyerekek apró örömeikről. Legyen sok apró öröm minden családban, s akkor valóban boldogok lehetünk!
Az első Boldogságóra, amit online kellett megoldanunk. Ahogy látjátok, segítségünkre voltatok. Ti is vigyázzatok magatokra, a családotokra, a tanítványaitokra!
Gyöngyösi Arany János Általános Iskola
Ezt a hónapot nagy jókedvvel kezdtük, mert a téma nagyon megmozgatta a gyerekek fantáziáját. Rengeteget nevettünk miközben gyűjtöttük a kis csínytevéseket, amitől ők boldogok, de a felnőttek nem, sőt tiltják őket ezektől.
Aztán jött az iskola bezárása…
Sokkhatás volt minden tekintetben. Elsősök- hogyan fognak az iskolán kívül, tanító néni nélkül boldogulni?
Aztán kitaláltuk, hogy bármilyen módon elkészíthetik a saját apró örömüket az osztály kincsesládájába, s elküldik nekem a fotóját. Így született ez a kép.
Nincs mindenki kincsecskéje rajta, de az osztály nagyrésze elkészítette. S ez igazi BOLDOGSÁG! 🙂
A koronavírus járvány miatti kényszervakáció miatt az órát már nem tudtuk megtartani… Már azt hittük, hogy ebben a hónapban nem is tudunk boldogságról beszélni, s akkor jött a segítség a Boldogságóra program csapatától… Köszönjük, hogy velünk vagytok, támogattok ! Az a “ – kicsit több mint – 216 órában azon dolgoztunk a csapattal, hogy hogyan tudjuk folytatni az online térben a Boldogságóra programot “ nem volt hiábavaló. Azonnal mozgósítottam kicsi csapatomat , hogy találjuk meg azokat az apró örömöket, hisz minden nap beszélünk telefonon, vagy online, hogy ne csak olvassuk, tanuljunk, lássuk is egymást! Versben, fogalmazásban, rajzban, képekben, rövid videóban számoltak be a gyerekek apró örömeikről. Legyen sok apró öröm minden családban, s akkor valóban boldogok lehetünk!
Az első Boldogságóra, amit online kellett megoldanunk. Ahogy látjátok, segítségünkre voltatok. Ti is vigyázzatok magatokra, a családotokra, a tanítványaitokra!
A boldogság órák nagyon fontosak az osztályom és saját magam életében! Nagyot dobbant a szívem, amikor a második otthonülős héten azt kérte az osztályom, hogy tartsunk BOLDOGSÁG órát videochat-ben. És még nagyobbat amikor megnéztem, mi a márciusi téma: apró örömök élvezete! A jelenlegi helyzetben, ennél jobb, hasznosabb, fontosabb téma nem is lehetett volna! Azt kértem, hogy mindenki egyénileg készítsen Örömalbumot. És az egyéni kis albumok, Robi segítségével, egy közös, nagy örömalbummá rendeződtek! A 10B ÖRÖMALBUMA! Nagy élmény volt újból háromévesként szemlélni a világot, „rádöbbenni, hogy az apró örömök az életben mégsem olyan aprók. Ha valami csak egy pár percre is, de mosolyra fakasztja a lelked, meg kell becsülni, hiszen ezek a boldogságunk alapkövei…” (részlet egy diákom visszajelzéséből).
Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A kényszerszünet előtti utolsó órán a gyerekek számba vették, hogy 5 érzékszervüknek mi a legnagyobb öröm.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A hónap elején beszélgettünk a témáról osztályfőnöki órán: milyen apró, hétköznapi örömök érhetnek bennünket, miért fontos ezeket az örömöket, pozitív érzéseket megélni és értékelni.
Mindenki kitöltötte a „Pipáld ki, ami rád igaz!” tesztet a munkafüzetből(114.oldal), megbeszéltük a kapott eredményeket, a gyerekek kitöltés közben rádöbbentek, mennyi minden jó dolog történhet velük szinte észrevétlenül, és okozhat örömöt számukra!
A havi témát kiegészítettük egy aktualitással is: a nőnap alkalmából a fiúk versekkel és virággal kedveskedtek az osztályba járó lányoknak és tanárnőiknek.(lásd fotók)
Örömmandalát is színeztek a gyerekek, majd……
A hónap közepén egyik napról a másikra teljesen megváltozott az életünk, a járványveszély miatt otthonról folytatjuk a tanulást/ tanítást és a Boldogságóra programot is, így minden más megvilágításba került és az életünkben adódó apró örömök még inkább értelmet nyertek!
A korábban együtt kiválasztott feladatot is otthon fejezték be a gyerekek: „ÖRÖK KÖRÖK” címmel pár soros verset írtak minél több „ö” és „ő” betűs szavak felhasználásával az életük apró örömeiről (lásd mellékletben), ami a közelgő költészet napjához is kapcsolható.