Otthoni boldogságórás percek
Apró örömök élvezete
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Ez a hónap igazán nagy kihívás elé állított. Soha nem gondoltam volna, hogy ebben a hónapban nem tudom már rendesen megtartani a boldogságórát a járvány és annak hatásai miatt. Elkezdtük felvenni a kapcsolatot a szülőkkel digitálisan, és küldeni nekik tevékenység, játékötleteket, hogy a gyerekeket otthon is le tudják foglalni változatos feladatokkal, játékokkal. Így a mi munkánk és foglalkozásaink is digitalizálódtak, ami kezdetben nagyon furcsa volt. A szülők nagy része hála istennek partner ebben, szívesen veszik az ajánlásainkat, lelkesen játszanak, feladatoznak gyermekeikkel és ezeket meg is örökítik. Nyomon követem folyamatosan a boldogságóra honlapját és elküldöm a szülőknek az oldalatokon ajánlott különböző stresszkezelő technikákat, otthoni kreatív ötleteket. Ezekből a játékokból igyekeztem egy csokorral összegyűjteni, amit tudok belőle képeket és videókat itt közzéteszem, természetesen a szülők engedélyével.
Fővideónak pedig egy olyan videót választottam, amiben a kislány arról beszél, neki miért okoz örömet egy kaktusz, amit az anyukájától kapott. (Több videót külön bejegyzésekben fogok feltölteni)
„55 másodperc, ez nagyon jó feladat, többször is megcsináltuk, Amandának nagyon tetszett” – Ceruza/szívószál a szádba játékról egy anyuka
„Ez nagyon jó, ezt mi is kipróbáljuk majd!” – ugyanerről a játékról egy másik anyuka
Szerintem nagyon kreatívak és ügyesek voltak a gyerekek,ezen a héten még biztosan lesznek, akik kapcsolódnak. Nem hagyjuk, hogy a gyerekek tevékenységötletek nélkül maradjanak, nem hagyjuk sem mi sem a szülők, hogy boldogtalanok, vagy szomorúak legyenek, megőrizzük a pozitív hozzáállásunkat, hogy boldog perceket csempésszünk a gyerekek mindennapjaiba még így digitálisan is. De ehhez most mindennél jobban kell az együttműködés, az egymás segítése. Ezért én személy szerint hálás vagyok a szülőknek, hogy aktívak és nektek is, hogy segítitek a munkánkat!
Pozitívan, lelkesen megyünk tovább a boldogság felé vezető lépcsőn, kis akadályokkal szembeütközve, de előre és nem hagyjuk magunkat! 🙂
#jobbveledavilagotthon
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
A márciusi témánk az apró örömök voltak. Az volt a tervünk, hogy a csoportunkba járó tanulóknak egész hónapban lehetőségük lesz kis kártyákat gyűjteni, amikor az iskolában valamilyen öröm éri őket. Sajnos ebben a hónapban – ahogy mindenkinek – egy nemvárt nehézséggel kellett megküzdenünk, az iskolákat bezárták, új tantermen kívüli digitális munkarend lépett életbe. Ez mindenkinek egy kihívásokkal teli, új helyzet az országban, pedagógusoknak, diákoknak és szülőknek egyaránt.
A megváltozott helyzetben a szülőkhöz fordultunk segítségért. Arra kértük őket, hogy a tőlünk kapott képeket felhasználva segítsék a tanulókat abban, hogy otthon folytathassák a kártyák gyűjtését amikor apró örömök érik őket, ezekről a pillanatokról készítsenek fényképet is. A szülők kitartó fotózásának és videózásának hála, rengeteg ilyen pillanatnak lehettünk mi is részesei.
Az örömkártyák gyűjtése mellett havi mesét is kaptak a családok (A 12 hónap). A mese szövegén kívül részletes útmutató és néhány közösen megoldható feladatot küldtünk otthonra. Záró feladatként pedig mindenki készített otthon egy nagy tablót, amin összegyűjtötte, milyen kis dolgok kellenek ahhoz, hogy örülni tudjunk.
Azt tapasztaltuk, hogy az apró örömökre való odafigyelés lassan a családok mindennapjainak részévé vált. Sorban kaptuk a képeket, videókat az apró mosolyokról, és a széles vigyorokról is. Ezzel a feladattal talán egy kicsit jobban telnek az otthon töltött napok.
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
A márciusi témánk az apró örömök voltak. Az volt a tervünk, hogy a csoportunkba járó tanulóknak egész hónapban lehetőségük lesz kis kártyákat gyűjteni, amikor az iskolában valamilyen öröm éri őket. Sajnos ebben a hónapban – ahogy mindenkinek – egy nemvárt nehézséggel kellett megküzdenünk, az iskolákat bezárták, új tantermen kívüli digitális munkarend lépett életbe. Ez mindenkinek egy kihívásokkal teli, új helyzet az országban, pedagógusoknak, diákoknak és szülőknek egyaránt.
A megváltozott helyzetben a szülőkhöz fordultunk segítségért. Arra kértük őket, hogy a tőlünk kapott képeket felhasználva segítsék a tanulókat abban, hogy otthon folytathassák a kártyák gyűjtését amikor apró örömök érik őket, ezekről a pillanatokról készítsenek fényképet is. A szülők kitartó fotózásának és videózásának hála, rengeteg ilyen pillanatnak lehettünk mi is részesei.
Az örömkártyák gyűjtése mellett havi mesét is kaptak a családok (A 12 hónap). A mese szövegén kívül részletes útmutató és néhány közösen megoldható feladatot küldtünk otthonra. Záró feladatként pedig mindenki készített otthon egy nagy tablót, amin összegyűjtötte, milyen kis dolgok kellenek ahhoz, hogy örülni tudjunk.
Azt tapasztaltuk, hogy az apró örömökre való odafigyelés lassan a családok mindennapjainak részévé vált. Sorban kaptuk a képeket, videókat az apró mosolyokról, és a széles vigyorokról is. Ezzel a feladattal talán egy kicsit jobban telnek az otthon töltött napok.
Apró örömök
A hónap feléig voltunk együtt a gyerekekkel, így nem volt idő minden közös játékra, amit beterveztem.
Kerestünk apró örömöket, ami a mindennapi életünkben előfordulnak. Sokat használtam az „örülök, ez öröm számomra, ez biztosan öröm a Te számodra is” szavakat, kifejezéseket. Felhasználtuk ehhez az érzékszerveinket. Találtunk jó illatot, örömet adó zenét, hangokat, kellemes fogású ruhadarabokat, ízleltünk finom csokit, stb. Megoldották a gyerekek a munkafüzet feladatait.
Bezzeg Andrea Újra együtt meséje nagyon tetszett mindenkinek, így még a fiúk is szívesen színezték a mese illusztrációját a munkafüzetből, pedig őket nehéz rávenni a rajzolásra. Tornyot építettünk, amivel érzékelték a magas – alacsony ellentétpárokat.
Zenét hallgattunk, táncoltunk Bagdi Bella dalaira, hogy ne legyünk szomorúak.
Március 16-tól bezárt az óvoda.
Nálunk sok a hátrányos helyzetű család, akiknek nincs a faluban internet. Gondolkodom, mivel tudnék nekik segíteni.
2020-03-31.
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
A havi tematika feldolgozására igen kevés időnk maradt az intézmények bezárása miatt, azonban még hónap elején tudtunk beszélni arról, hogy ki minek örül leginkább és a rajzversenyre készülve, amely intézményünkön belül lett megszervezve, a gyerekek arról készítettek rajzokat illetve fotót, hogy mi az, ami számukra boldogságot jelent, mi az, aminek örülni tudnak.
Előtérbe került a nosztalgiázás, ugyanis olyan fotókat kerestünk közösen, melyek a Boldogságóra tevékenységeink belül készültek és örömet jelentettek a gyerekeknek.Ilyen volt pl. a Béke Nemzetközi Világnapjának az ünneplése, de legfőképpen a decemberi jótékonysági akcióink.
Jelenleg a “jobbveledavilagotthon” tartalmaiból küldtünk haza a szülőknek és legfőképpen Bella dalainak elérhetőségét melyet örömmel hallgatnak otthon a diákok ! Kiragasztottuk az ablakunkba a Jobb Veled a Világ szivecskét is, amivel jelezzük, hogy hálásak vagyunk minden egyes dolgozónak, aki ezekben a pillanatokban értünk tevékenykedik !
Apró örömeink megszínesítik a napjainkat, feldobják hangulatunkat, egyszerűen jobb kedvre derítenek! Kis osztályommal együtt nagyon vártam ezt a hónapot, mert a hónap elején még azt hittük, hogy februárban sikeresen megküzdöttünk nehézségeinkkel, félelmeinkkel, feszültségeinkkel és végre egy kicsit lazábban örömködhetünk…
Tele voltam ötlettel, energiával, megvalósításra váró feladatokkal, tervekkel, amiben természetesen a gyerekek partnerek voltak és nagyon lelkesek is egyben. A mi kis osztályunk vállalta az iskolai március 15-ei ünnepi műsor megszervezését és lebonyolítását. Együtt ötleteltünk a gyerekekkel és az osztályban segítő gyógypedagógiai asszisztens kollégával: verseket, zenéket kerestünk, tanultunk. Furulyaszólóval, tánccal színesítettük a műsort. Elkészítettük a díszletet, sokat próbáltunk, dolgoztunk. Érdekes módon nem munkának fogtuk fel! Aztán műsor előtt egy nappal jött a bejelentés, hogy nem biztos, hogy lesz műsor. Biztosan sokan voltatok így! Egy kicsit elkeseredtünk, de nem adtuk fel! Március 13-án reggel videóra vettük, az osztályok így láthatták. A következő két hétben minden megváltozott, meg kellett szervezni a kapcsolattartást és az oktatást. A kezdeti félelmek, bizonytalanságok után kialakult a napok rendje, amit bár most nem együtt töltünk, de talán még szorosabban, mint azelőtt. Annyira örülök, amikor délután vagy estefelé megérkeznek a várva várt fényképek, videóüzenetek vagy csak úgy felhívjuk egymást. Ami eddig csak apró öröm volt, felértékelődött! Nagyon sok Boldogságórás játékot idéztünk fel ebben a két hétben, örömmel tapasztalom, hogy a gyerekek nem felejtették el és otthon is szívesen játszák (pizzasütés, pókháló, Mi lennél, ha?) Megkértem őket, hogy otthon is készítsenek Hálafát! Most talán még szebb lesz, mint az őszi, amit közösen csináltunk a tanteremben. Az én Hálafám folyamatosan bővül, és természetesen rajta van kis csoportom: a Pimpikék és a Boldogságórák! Apró örömeinket, Kincsesládánkat pár fotóval próbálom szemléltetni, amik még az iskolában készültek: rajta az ünnepi készülődés, nőnapi meglepetés, a kinyílt virágunk szépségében való elmerülés, közös játék és kacagás és sok minden más…
„ A szép mindenütt jelen van, csak kevesen veszik észre.”
Vegyük észre, tegyünk érte, vigyázzunk rá, mert így boldogabb a világ!
Február – március a havi tematikán kívül dinamikus jelleggel bírt ugyanis megyeszintű rajz / fotó versenyt és kiállítást szerveztünk, ami nagyon jól sikerült.Intézményünkben minden egyes Boldogságóra csoport gyerekei és tanárai részt vettek az alkotásban, azonban, ami igazán sikerélményt okozott az az, hogy Kovászna megyéből tíz intézményből is jelentkeztek kedves alkotásokkal. Ovisok, elemisek, középiskolások, liceumi diákok és természetesen mi, a tanulásban akadályozottak.
Az elmúlt hetek világszintű problémája miatt, az kiállítást egyelőre sajnos csak elektrónikusan tudtuk megvalósítani, de, amint újból lesz tanítás megvalósul az az álmunk is.
Emellett, lehetőségünk nyílt, hogy az idei megyeszintű pedagógiai körön, mint tematika a Boldogságóra legyen bemutatva.Közel 50 pedagógus vett részt : elhangzott az alapítvány részéről kapott PPT-s bemutató tartalma és ugyanakkor az intézményen belüli négy év munkássága valamint a Boldogságórák módszertanának mélyebb magyarázata is.
Sajnos szakmai napunk egyelőre elmaradt, de, amint lehetővé válik bepótoljuk !
A havi tematika feldolgozására igen kevés időnk maradt az intézmények bezárása miatt, azonban még hónap elején tudtunk beszélni arról, hogy ki minek örül leginkább és a rajzversenyre készülve is a gyerekek arról készítettek rajzokat illetve fotót, hogy mi az, ami számukra boldogságot jelent, mi az, aminek örülni tudnak.
Jelenleg a „jobbveledavilagotthon” tartalmaiból küldtünk haza a szülőknek és legfőképpen Bella dalainak elérhetőségét melyet örömmel hallgatnak otthon a diákok ! Kiragasztottuk az ablakunkba a Jobb Veled a Világ szivecskét is, amivel jelezzük, hogy hálásak vagyunk minden egyes dolgozónak, aki ezekben a pillanatokban értünk tevékenykedik !