A soron következett feladatunk kivitelezése merőben eltért az előzőekhez képest. A kialakult helyzet miatt csak az internet volt a segítségünkre. A gyerekek otthon meghallgatták a hónap dalát, rövid instrukciót adtam a megvalósításhoz. Sajnos a személyes kapcsolat hiányában volt olyan tanuló, akit csak hosszas noszogtatás árán sikerült a szülővel együtt munkára bírnunk. Végül mégiscsak remek képet tudtunk összeállítani!
Apró örömök élvezete
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskola tanulóinak a járvány idején sem fejeződtek be a boldogságórái. Örömolimpiát hirdettünk. Az olimpiára apró örömök leírásával, lerajzolásával lehetett benevezni. Oklevél és kis „újságcikk” lett a nyeremény.
Apró örömök: szép az élet.
Azt hiszem most van a legnagyobb szükség a mindennapi apró örömöknek. Mivel nem találkozhatok a gyerekeimmel, csak visszagondolni tudok milyen örömet, vidámságot, jókedvet hoztak a mindennapjaimba. Mennyit nevettünk, beszélgettünk, tanácsot kértek a problémáikra. Sokszor voltam a lelki támaszuk, nekem meg ők voltak. Sajnos az élet úgy hozta, hogy elzártak minket egymástól Mostanában minden legkisebb jókedv is jól jön. Készíttettem velük egy mosolyalbumot, ahol egy hétig leírták minek örültek. Ahogy olvastam, valóban nagyon kis dolgok kellenek, hogy a napuk jó legyen, ha szomorú vagy felvidítson, ha csak rövid időre is.
Örülni lehetett, hogy esett a hó, legalább egy kis ízelítőt kaptunk a télből, hogy újra kisütött a nap, kinyíltak a virágok, vagy rám mosolygott valaki, ölelések helyett csak integetés, ha szépen szólnak hozzám….. Folytathatnám még! Most nagyon sokat számít a türelem egymás iránt, a megértés, a segítőkészség, hogy ne hagyjunk senkit magára, ha csak telefonon is halljuk a szeretteink hangját.
Csak azt tudom mondani: maradj otthon és vigyázzatok magatokra és mindenkire!
„Nem kell ahhoz semmi különleges ok, hogy jól érezd magad – egyszerűen elhatározod, hogy azonnal boldog leszel, egyszerűen csak azért, mert élsz, egyszerűen azért, mert így akarod. „
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
A tananyag digitálisan jutott el a tanulókhoz, megosztottam velük a zenék és az otthonra kidolgozott új ötletek linkjeit!
Kértem, hogy rajzoljanak arról, hogy minek tudnak örülni.
Kis-középső csoportunkban feladatként a Apró örömök kincsesládáját választottam a csoportnak. Miután elkészültek a kincsesládák fiúknak, lányoknak mindenki beletehette (képzeletben) valamilyen apró örömét. (Tavasz, jó idő, finom reggeli, anya puszija stb.)
Játékként készítettem egy érzékszerv órát, melynek mutatóját egy dobókocka segítségével lehetett a megfelelő helyre állítani. Ilyenkor az adott érzékszervvel kapcsolatban megfogalmazhatták apró örömeiket az ébredéstől a feladatig eltelt intervallumban. Mégegy játék készült, tavaszi kisvirág formában. A virág közepe az érzékszerveket ábrázolta. A szirmok pedig különböző érzékelhető dolgokat ábrázoltak. A megfelelő helyre kellett illeszteni. Pl: szivárvány képe a szemhez.
A digitális oktatás nehézségei ellenére sikerült egy kis öröm-tablót összehoznunk, melyet mellékelek.
A gyerekekkel facebook csoporton keresztül kommunikálunk. Mivel ezt én még soha nem használtam, most én tanulok tőlük.
Márciusi hónap egy új évszak kezdete. A gyerekekkel arról beszélgettük, hogy a különböző évszakokat mi jellemzi. Majd négy csoportra osztottam őket, s minden csoport egy -egy évszakot kapott témául, hogy rajzolják le, hogy abban az időszakban, milyen apró öröm érheti őket. A feladat elkészülte után, egy -egy beszámoló bemutatta a csoportja rajzát, amit a végén egy nagy plakátra összesítettünk.