A gyerekek egy napjukról készítettek rajzot mégpedig arról milyen apró örömöt tartogatott az számukra. 🙂
Apró örömök élvezete
A gyerekek egy napjukról készítettek rajzot mégpedig arról milyen apró örömöt tartogatott az számukra. 🙂
Ezen az órán rajzot készítettek a gyerekek arról, hogy mi okoz nekik örömöt a mindennapok során.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Még a járvány kirobbanása előtt sikerült az iskolában elkészítenünk a kincsesládáinkat, melyekbe olyan apró örömeiket dobhatták a gyerekek, melyeket tudatosan vagy kevésbé tudatosan megfigyeltek és átéltek az adott napokban… Azóta már csak virtuálisan dobhatunk bele egy-egy történetet, ami velünk történt…:)
A március egy teljesen új élethelyzetet hozott számunkra, átálltunk a digitális oktatásra. Az e havi témánkat Video Chat órával tartottuk meg, a gyerekek nagyon ügyesen alkalmazkodtak az új helyzethez. Elmondták miért jó, és miért nem jó otthon lenni. „Mi az az apró öröm, ami ma boldoggá tenne?” – kérdéssel zártuk az órát. Szóban válaszoltak, volt aki megrajzolta az Apró örömök szigetét.
Ebben a megváltozott helyzetben is fontosnak tartom az osztályfőnöki feladatokat, lehetőségekhez mérten a közösség együtt tartását, ha máshogyan nem lehet, hát az interneten keresztül. Arra kértem a gyerekeket, küldjenek nekem folyamatosan fotókat arról, milyen apró örömök érik őket annak ellenére, hogy nem mehetnek közösségbe. A képekből készítettem nekik egy videót, amit húsvétkor osztottam meg velük meglepetésként. Ezekből a fotókból készült a tablónk az apró örömök hónapjában teljesítendő feladatként.
Csemeteliget Napközi Otthonos Óvoda és Mini Bolcsöde, Sződliget
Apró örömök megélése
Ez a téma most hangsúlyosan fontossá vált. A kialakult krízishelyzet megkövetelte ennek a kiemelését és szinte „túlélő technikává” változott
Első gyakorlását még az oviban éltük meg kihangsúlyozva minden apró pici jót, ami történik velünk. A méhecske projekt tovább folytatódott, ez az icipici rovar volt végig a mozgatórugója a témának. Köré építettünk számtalan fejlesztési lehetőséget. A természeti megfigyelésekből indultunk ki, milyen sok apró változás áll be most a természetben és mindezeknek mekkora súlya van a körforgásban és mennyire kell örülni minden változásnak, mert mindez jót hoz. Háromszor volt lehetőségünk elmenni sétálni ugyanazon a terepen és útvonalon, így tudtuk felfedezni az apró változásoka: egy virág szirombontását, illetve hervadását, egy rügy fakadását, a hőmérséklet változását. Nagy örömmel igyekeztünk ezeket megélni. Varázs fényképezőnkkel mindent megörökítettünk, szívünkbe zártunk. Apró meglepetéssel kedveskedtünk a lányoknak, akik ezt egy apró sütivel és hálaöleléssel viszonozták. A feszültséget sejtető napokba a közös ovis ünneplés már nem , de egy huszáros lovasbemutató, még belefért.
Aztán a folytatásba beleszólt a karantén. A kezdeti zavarodottság lassan letisztult és kialakult a folytatás. A családok örömfalat, örömbödönt, hálafüzetet kezdtek készíteni, amiben a napi örömöket rögzítették. Fontosnak éreztük tudatosítani, hogy a sok kellemetlen, szokatlan és gyakran nehezen elviselhető körülmény ellenére ez a helyzet is hozhat apró örömöket. Elkészültek az otthoni ablakokra a különböző technikákkal elkészült szivecskék, az apró kőbékák, az anyának készített varázsvirág Víz Világnapi kísérlet keretében. A vízben kivirágzó papír tavirózsa kísérlet megunhatatlan örömforrásnak bizonyult. A digitális kapcsolattartásnak is napi részévé vált a boldogságóra elemek becsempészése mind a gyerekek, mind a szülők számára. A bábjátékkal összekötött mesevideó, melyet a gyerekeknek küldtünk, közel hozta hozzájuk a mesetündérünket, aki számtalan apró örömmel ajándékozott meg eddig minket hétről- hétre, amikor mesét hozott nekünk. Ez szokott lenni a hetek fénypontja, most is nagy örömet szerzett a gyerekeknek a meglepetés:)
Ezt a témakört több hónapon át ápolgatjuk még, hiszen míg ki nem alakul az új rend az életünkben, nagyon nagy szükség lesz rá.
Egy új helyzetet tárt elénk a sors. Digitálisan, online kellett feldolgoznunk ezt a témát. Felolvastam nekik a 12 hónap című görög népmesét. Beszélgettünk arról, hogy mi minden okozhat nekünk örömet, mik azok a pillanatok, amelyek boldoggá tudnak tenni egy rossz napunkat, vagy feltudnak vidítani. Arra kértem őket, menjenek ki a természetbe és csináljanak valami olyasmit, ami boldoggá teszi őket. Illetve technika óra keretein belül is feladatot kaptak, hogy próbáljanak meg otthon kedveskedni apróságokkal a szüleiknek és a testvéreiknek.
KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Március az egyik legnehezebb hónappá vált szinte minden ember számára.
Fontos, hogy ebben az időszakban is megtaláljuk az apró örömöket.
Mi megtaláljuk, Téged is erre biztatunk.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
A vírus miatt sajnos csak online tudju tartani a kapcsolatot a családokkal, így minden nap megosztunk velük ötleteket, amelyekkel közösen foglalatoskodhatnak. Ebben próbálunk különböző tartalmakat megosztani. Szívesen használom az elkészült ötlettárat, amelyből bátran válogathatnak a családok.
Öröm látni a mosolyuat, mégha csak képernyőn keresztül is.