Március hónapban az „Apró örömök élvezete” volt a témánk. Sajnos a körülmények nem tették lehetővé, hogy a gyermekekkel személyesen dolgozzuk fel ezt a témakört, de igyekeztem beépíteni a minden nap online elküldött feladatok közé, egy-egy kis szösszenetet az e havi Boldogságóra témájának feldolgozásához. Véleményem szerint ez a témakör pontosan beleillik a mostani helyzetbe. Bíztattam a szülőket, gyermekeket, hogy minél több minőségi időt töltsenek együtt, és vegyék észre az élet apró örömeit, ebben a nehéz helyzetben is. Sajnos élő bejelentkezésre nem volt lehetőségem, de az IKT eszközöket segítségül hívva, sok pozitív és minőségi tartalmat sikerült megosztanom a szülőkkel, gyermekekkel, amelyre néhány szülőtől visszajelzést is kaptam.
Apró örömök élvezete
Az apró örömöket az osztályom tanulói kincsesládába rejtették.
2020. március – apró örömök élvezete (Szorgos Hangya csoport)
Boldogág = öröm. Jó érzés egy nagy ölelés.
Felülni a ló hátára, mert az a kedvenc állatom, élvezetes.
Virágot ültetni, magot vetni, maradandót alkotni, hogy szebb legyen a csoportszobánk, felemelő érzés.
Ajándékot készíteni egyes egyedül nőnapra, páratlan élmény.
Felfedezni, hogy kipattant a rügy, és rózsaszín szirmot bontogat a vízbe állított faág.
A tíz hónapos személyiségfejlesztés hetedik témáját, (az „apró örömök élvezete”) sajnos a koronavírus járvány miatt, már nem tudtuk az oviban feldolgozni. Mivel a gyerekekkel és a szülőkkel a facebook zárt csoportján keresztül tartottuk a kapcsolatot, így online formában zajlott a megvalósítás. A szülőkkel részletesen ismertettem a választható feladatokat. Csoportunk 14 gyermekétől kaptunk visszajelzést. Kivétel nélkül mindenki a kincsesláda elkészítését választotta. Sok apró öröm került bele mindenki részéről. A szülőket kértem, hogy őrizzék meg a ládikákat, melyeket majd elhelyezünk a csoportunkba, ha újra megnyit az óvoda és akkor azok a gyerekek is elmondhatják, hogy ők mit tennének egy ilyen kincsesládába és miért.
Nyírmártonfalvi Általános Művelődéi Központ
Megfogalmaztuk, lerajzoltuk, eltáncoltuk milyen helyzetekbe érezzük jól magunkat.
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
A kollégium biológia tanára a BISEL-verseny döntőjére készítette fel négyfős csapatunkat, amelyen a feladat egy, a program teljesítését bemutató prezentáció készítése volt. A járvány kitörése előtt még készülhettek csoportos képek, a későbbiekben különböző digitális kommunikációs csatornákat találtunk,hogy befejezhessük a munkát.
Létrehoztunk egy közös Google-ppt. bemutatót, ahova mindenki a saját diáit bemásolhatta. Az elkészült fotókat összeválogattuk és az egyik diák vállalta a közös design megalkotását. Növényhatározás és forráskutatás után elkészült a ppt. , amit a digitális térben ugyan de mégis együtt készítettünk.
Az óra témája az örömök jelen pillanatban való megélésének feldolgozása volt. A lehetséges örömöket kategóriákra osztottuk fel és így rendeztük el az apró örömöket. A plakát elkészítése közben megbeszéltük, ki milyen megélését tudja a jelennek leginkább kihasználni saját lelki életének támogatására és rekreációra. „Tudni kell megállni” történetét olvastuk el és mondtuk el a véleményünket. Ötletgyártással próbáltunk még lehetséges tevékenységeket gyűjteni, amelyekkel az apró örömöket becsempészhetjük az életünkbe így örömleltárt állítottunk össze.
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
Ez a téma az, amely szinte az óvodás mindennapokban jelen van, hiszem ez a fajta pozitivítás a gyermekek tevékenységeiben, játékában szinte mindig ott van. Sokszor elég egy mosoly, amikor már úgy érkezik reggel, képzeld ez történt velem, ők a legkisebb dolgokat is örömmel élik meg. A témafeldolgozáshoz kis relaxálás után, mindig a mesét választom ráhangolódásnak, ez nem történt másként most sem. Amint elmondtam a mesecsalogató mondókát, a gyerekek többsége a szőnyegre kuporodott. Bezzeg Andrea: Újra együtt! című meséjét meséltem. A mese végén a kérdésekre is válaszokat kerestünk, majd kíváncsi voltam a gyerekeknek ki a legkedvesebb, kit szeretnek a legjobban……. Hát persze, hogy az anyukákat mondták! Ugyanis ajándékkészítést terveztem ebben a hónapban, így nekiálltunk az anyák napi ajándékok elkészítésének, mert mi lehetne annál nagyobb örömforrás, mint saját készítésű ajándékkal készülni az édesanyáknak.
3 különböző nehézségű meglepetés készítésének fogtunk, hogy mindenkinek sikerélménye, és öröme leljen benne, miközben készíti. Közben is sokat beszélgettünk arról, hogy még mi okozhat nekik örömöt, mi minden lehet örömforrás egy – egy napjuk során. Egyik délelőtt, pedig örömsétára is indultunk, nem is kellett sokat mennünk, mert örömünkben meg is csodáltuk, hogy a gólya épp a fészkében napozott!
Halászy Károly Általános Iskola
Örömet szerezni mindenki szokott. Maximum nem tudja, hogy fogjon hozzá. de ha egyszer megtalálja az első ötletet,már mindenkit szeretne meglepni! És ez így jó.
Március hónap a nemzeti ünnepünket juttatta eszünkbe. Osztályom nagyon szeret rajzolni, színezni. Boldogság tölti el őket alkotás közben, így egy Vámos Robi által rajzolt képet színeztünk ki. A színezés közben Bagdi Bella dalát hallgattuk. A munkánk befejezése után beszélgettünk a rajzon található kifejezésekről: boldogság, öröm, szeretet, csodák, bizalom , hit, hála, megértés, varázslat. Apró örömökről beszélgettünk, s tervezgettünk. Nem gondoltuk volna , hogy ez lesz sokáig az utolsó iskolában megtartott Boldogságóra.