Beköszöntött a tavasz. A mi osztályunk készült a március 15-ei műsorra. Ennek a próbái a falu művelődési házában voltak. Ezeket a próbákat összekötöttük egy kis sétával. Mindig másfelé indultunk el, a feladat pedig az volt, hogy figyeljünk arra, hogy a séta során mi okoz örömöt. Az első sétán szinte semmi visszajelzés nem érkezett. Kicsit beszélgettünk erről, mire is lehet gondolni, mint apró öröm. A második sétától kezdve már nem győztük kapkodni a fejünket, hiszen azon a pár száz méteren rengeteg örömöt fedeztünk fel! Az utolsó együtt töltött apró öröm az volt, hogy ugyan a műsort már nem adhattuk elő, de az iskola nevében mi koszorúzhattunk az utolsó iskolában töltött napon. (bár ekkor még nem tudtuk, hogy az utolsó lesz ebben az évben)
Apró örömök élvezete
Március 13-án bezártak az iskolák. Nem tudunk a egymással találkozni, mindenki elszigetelődött. Ebben a bezártságban felértékelődnek az élet apró örömei. Azok is amiket most a speciális helyzet miatt nem élvezhetünk, és azok is, amik ebben a helyzetben is megmaradtak, és örömet okozhatnak nekünk.
A gyerekeknek két linket küldtem, ahol az élet apró örömei vannak megörökítve, fénykpeken, illetve festményeken:
http://petofilive.hu/hirek/cikk/2019/01/12/varazslatos-kepeken-az-elet-apro-oromei/
20 ember, aki bizonyítja, hogy az élet apró örömei tesznek igazán boldoggá
A karanténban minden nagyobbnak tűnik, mint amilyen valójában. A bajt is fokozottabban érezzük, de az apróságokat is jobban értékeljük, mint máskor. Az online tartott osztályfőnöki órák egyikén erről beszélgettünk. Hogy ami máskor természetes, az most nem az. Példákat is soroltak a fiúk: milyen jó, hogy mindenki otthon van, milyen jó látni az osztálytársaimat, pedig máskor folyton szekálnak, milyen jó kimenni sétálni, már milyen rég nem voltunk, de az is egy apró öröm, ha találunk valami nassolnivalót a hűtőben, holott máskor ez természetes. És még az is nagy örömet okoz nekik, ha valamiért be kell ugrani az iskolába.
Azt gondolom, ez a karantén mindannyiunkat kicsit átformált, ha csak átmenetileg is, de akkor is pozitív irányba, egy boldogabb élet felé.
A karantén alatt otthon dolgoztunk…
Mindenki megtervezte azt a kis szigetet,amelyen látható,hogy kinek mi jelent örömforrást❣️
Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
Márciusban a minket boldogító apró örömök észrevételével, megteremtésével, értékelésével foglalkoztunk. A gyerekek apró rajzokat készítettek saját örömeikről.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
A COVID 19 vírus megjelenése miatt, március 16-tól mi is próbáltunk online módon kapcsolatot tartani a gyerekekkel és szülőkkel. Az egész óvodánk kapcsolódott ahhoz a felhíváshoz, hogy rajzoljunk szívecskéket és hálánk jeléül ragasszuk ki az ablakba. Ezt a témát az én csoportommal boldogságórává alakítottam: Boldog Dóra videó üzenetben szólt a gyerekekhez, rajzolják le a szívecskébe, hogy ebben a nehéz helyzetben is minek tudnak örülni, milyen örömök érik őket, kinek, miért lehetnek hálásak. Az üzenet mellé elküldtem a gyerekeknek Bella egyik dalát is, ami a kedvencünk volt egész évben. A gyerekek nagyon megörültek az üzenetnek és sokat küldték el, hogyan táncoltak a dalra. Nagyon sokat vettek részt ebben az online feladatban, a szülők is kifejezték hálájukat, örömüket. A családok háláját látva én is kifejeztek hálámat a szuper csoportomért.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– érzékszervekhez kapcsolódó színező,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– örömleltár (hétköznapi dolgok, amitől szép a világ),
– érzékszerves játék, (képet mutatok valamelyik érzékszervvel, álljunk fel/guggoljunk le stb., ha az adott érzékszervvel érzékeljük),
– rajz készítése, ami a legnagyobb örömöt okozza,
– meditáció
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– érzékszervekhez kapcsolódó színező,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– örömleltár (hétköznapi dolgok, amitől szép a világ),
– érzékszerves játék, (képet mutatok valamelyik érzékszervvel, álljunk fel/guggoljunk le stb., ha az adott érzékszervvel érzékeljük),
– rajz készítése, ami a legnagyobb örömöt okozza,
– meditáció