Ebben a hónapban már online oktatásba vonultunk. A TEAMS volt az a digitális platform, amin keresztül tartottuk a gyerekekkel a kapcsolatot. Osztályfőnökként fontosak tartottam a tanórákon kívüli kapcsolattartást ebben a különleges helyzetben is. A karantén helyzetben is érték a gyerekeket apró örömök. Voltak pozitív velejárói is ennek a különleges helyzetnek. Készítettem a gyerekeknek egy szerencsekereket, melynek cikkeiben kérdéseket intéztem a gyerekekhez arra vonatkozóan, hogy milyen apró örömöket tartogatott számukra ez a megváltozott helyzet. A nyilvánvalóan nem könnyű helyzetben megtalálták a gyerekeim a pozitívumokat, apró örömöket. mondhtajuk, hogy tudnak a citromból limonádét csinálni.
Apró örömök élvezete
Az osztály együtt vagy csoportban szívesen készített gyümölcssalátát vagy zöldségbábot.
A digitális oktatás nagy fordulatot hozott az oktató munkámban. Péntekről hétfőre, minden előkészületek nélkül kellett tovább haladni a gyerekekkel. A boldogságóra megtartása is más keretek között történt, sajnos azt kell mondjam, hogy így sokat veszített hangulatából, eredményességéből. A gyerekek kikerültek egy motiváló csoportból, egyedül kellett a napi tennivalókat teljesíteni, nekünk pedagógusoknak sem állt rendelkezésünkre az az inspiráló közeg, amely eredményessé tette munkánkat.
El kell azonban mondani, hogy a szervező csapat mindent megtett annak érdekében, hogy az adott helyzethez alkalmazkodva, a lehető legtöbb segítséget igyekeztek megadni a további munka folytatásához. Gondolok itt boldogságórás feleületre feltöltött anyagok, segédletek elérhetőségére.
Tanítványaimtól azt kértem készítsenek boldogságkonzervet, amelybe kerüljenek bele azok a tevékenységek, amelyek ebben a különleges helyzetben számukra némi kis boldogságot, felüdülést jelentenek. A kis konzervek kinyitására szeptemberben kerül sor.
Ebben a különleges helyzetben átértékelődtek a dolgok: sokszor akkor kezdünk el értékelni valamit, amikor már elveszítettük, mert a megszokottság nem engedi, hogy élvezzük azokat az apró dolgokat, amelyekre, ha idővel visszatekintünk, kiderülnek róluk, hogy azok voltak az igazán nagy dolgok.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Dalolás, és relaxáció járta át ezt a témát is. A Pozitív gyerek vagyok kártyajátékkal játszottunk, valamint örömnaplót is vezettünk.
A koronavírus miatti járványhelyzet következtében sajnos a mi óvódánk is rövid időre kiürült. Gyermekeink számára húsvétra online meglepetést készítettünk, hogy ebben a nehéz helyzetben sem szakadjon meg teljesen belsőséges kapcsolatunk, melyet eddig oly gondosan ápoltunk.
Előkészületek közben a gyerekek helyébe képzeltük magunkat, találgattuk, minek örülnének – végül egy húsvéti videó elkészítése mellett döntöttünk. Minden óvodai dolgozó – óvó- és dadusnénit videóra rögzítettünk, amint a gyerekeknek mondókát-, vagy mesét mesél, énekel, rajzol. Különböző élethelyzetekben nyuszi-plüssöket fényképeztünk az udvaron és a csoportszobában egyaránt. Természetesen, sok-sok váratlan technikai akadályt kellett leküzdenünk a kamera-állványt helyettesítő eszköz beszerzésétől a videó feltöltéséig.
Az ajándékot húsvét előtt online postáztuk minden gyermek számára. A szülők visszajelzései alapján tudjuk, hogy a gyermekeknek sikerült egy kis apró örömöt szereznünk ebbe a rendhagyó körülmények között elérkezett ünnepbe.
Beszédes József Általános Iskola
Amikor ehhez a témakörhöz értünk, elkezdődött a koronavírus okozta karantén időszaka. A boldogságórákat ezután is megtartottam. Feladatként azt kértem a gyerekektől, hogy fogalmazzák meg a receptet a koronavírus okozta negatív hangulat ellen. A gyerekek ötleteit receptre írtam fel.
Dunavarsányi Árpád Fejedelem Általános Iskola
A téma feldolgozását még az iskolában kezdtük, de már otthon fejezték be a gyerekek. Megrajzolták, elkészítették az Apró örömök Kincses – szigetét.
Miután a gyerekek ismét jöhettek óvodába, újra folytathattuk utunkat a „Boldogság várába”. A következő lépcsőfok az apró örömök átélése volt, ami nagyon közel állt a gyerekekhez, hiszen ők még a legapróbb dolgoknak is tudnak örülni. Sorra vettük érzékszerveinket és nem győzték sorolni élményeiket. Ki minek tud örülni: egy szép dalnak, egy virág illatának, vagy épp valami finomság okoz örömet számára.
Március hónapban megváltozott néhány dolog… A szokásos módon már nem tudtuk megtartani a foglalkozásainkat, így a szülők segítségét kértem, küldjenek fotókat az „Apró örömök élvezete” témakörben. Ők és a gyermekeik is nagyon motiváltak voltak, így számtalan kedvesebbnél kedvesebb kép érkezett, alig tudtam választani közülük.