Az iskolánk kedvező környezeti feltételekkel rendelkezik. Van nagy iskolaudvarunk, szép parkunk hatalmas fákkal és kertészetünk gyümölcsössel. A világot, így Magyarországot és minden lakóját is érintő klímaválság kisebb-nagyobb mértékben mindenhol érezteti hatását. Ezért az ökológiai egyensúlyt elősegítő mozgalomhoz csatlakoztunk mi is, mint a Boldog Iskola címet viselő intézmény bekapcsolódtunk a Nemzeti Faültetés Napjához. A Csodakertész Barna Faiskola ingyenesen felajánlott a faültetéshez egy szabadon választott gyümölcsfa csemetét. A projektfeladatban az ültetést megelőzte a környezeti adottságok és a kertművelési feltételek vizsgálata alapján a csemete kiválasztása. A talajunk közepesen kötött, napos fekvésű a kertünk. A választásnál másik fő szempont volt, hogy ízletes gyümölcse legyen és az őszi időben teremjen, mikor a tanulók visszajönnek a nyári szünetről. Figyelembe kellett venni, hogy jó ellenállóképességű legyen, mivel az iskolánkban nem használunk vegyszeres permetezést. Így esett a választás a „Bagoly könnye” szilvafára, mely régi fajta, biztonsággal terem nagy ízletes gyümölcsöket. Nyersen és feldolgozva is fogyasztható. Közepesen késői és öntermékeny fajta, a közepesen kötött talajokat kedveli, amilyen nálunk is van és napos helyen lesz, melyet szintén szeret. A hely kiválasztása után az ültető gödröt a nagyobb tanulók kiásták. A belocsolást követően szerves trágya került az aljára, erre pedig kis föld lett szórva, hogy a gyökér ne érintkezzen közvetlenül a trágyával. A fa beállítása után kezdődött a betakarás, időnként locsolással. A munkában több osztály is kivette a részét, egymást lelkesítették. Nagyon jó volt a közös tevékenység, mely hasznos a számunkra és a Föld javára is szolgál. Szívesen veszünk részt a kezdeményezésben a későbbiekben is.
Apró örömök élvezete
Micsoda örömök vannak körülöttünk! Ahhoz, hogy ezt észre vegyük csak egy csodálatos nagyító kellett. Nagyon élveztük a felfedezéseket. A foglalkozás óta úton-útfélen apró örömökbe botlunk, felismerjük őket, ki is mondjuk és ÉLVEZZÜK!
Apró örömök élvezete
A hónap témájához több iskolai tevékenység is kapcsolódott. Március elején a Nemzeti Emlékezetpedagógiai program keretében múzeumlátogatáson vettünk részt, amely kiváló lehetőség volt az örömszerzésre. Ezt követően a megyei szavalóversenyen egy tanulónk első helyezést ért el, amire rendkívül büszkék vagyunk. A nőnap alkalmából az osztály fiú tanulói saját készítésű virággal köszöntötték az osztály lánytanulóit, valamint mézeskalács virágokkal lepték meg az iskola valamennyi lánytanulóját és női dolgozóját, mellyel mosolyt csaltak az arcukra. A boldogság nemzetközi világnapján igyekeztünk minél több boldog percet ajándékozni egymásnak kedvességgel, öleléssel, mosollyal.
A boldogságórán több feladatot is elvégeztünk. Elkészítettük az apró örömök kincsesládáját, majd elhelyeztük benne a cetlikre felírt, átélt örömöket. Beszélgettünk az önszeretetről, a szivecskékbe beleírták, milyen tulajdonságokat szeretnek magukban. Átélték a zene és tánc együttes örömét. Virágot is ültettünk, melynek gondozása a tanulók feladata lesz. Úgy gondolom, hogy igyekeztünk megragadni minden olyan pillanatot, ami örömet okozott számunkra.
A gyerekek meghallgatták Éda történetét, a feladatok és a kérdések segítségével beszélgettünk róla. Elkészítettük az Örömkereső Nagyítót, ezzel örömforrásokat kerestek a nap folyamán.
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
Márciusban egy szívünknek kedves témával, a mindennapjainkban felfedezhető apró örömökkel foglalkoztunk.
Lazító mondókával kezdtük az órát, majd beszélgettünk arról, hogy mi az, ami örömet okozhat számunkra, mivel tudunk örömet szerezni másoknak is akár…
Mindenki kapott egy „örömkereső nagyítót”, melyet kiszínezhetett kedve szerint, majd le is rajzolta, hogy mi okozna számára éppen örömet. Rajzolás, színezés közben boldogságórás dalokat hallgattunk Bellától.
Aki szeretett volna, készíthetett még kreatív figurákat is formákból. 😊
Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
A Boldogság Világnapját a március 20.-án ünnepeltük.Cêlom volt,hogy az Örökös Boldog óvodánkban a boldogság pontok kialakulásának megteremtése,majd a szülők tovább vigyék az óvodánkon kívüli pontokra az ajándékokat.(Napi üzenet,szivecske szinezése)A szülőket véletlenszerűen szólítottam meg ,,hogy lenne e kedve a boldogság pontra menni”?Hagytam,hogy maguk élvezzék ,majd inspirálódjanak,hogy hova visznek még meglepetést maguktól is,nemcsak az irányított helyre.Tapasztalatom az volt,hogy nagyon jó volt a szülők bevonása,jól álltak hozzá a dolgokhoz.A gyerekek csak a szüleiknek adták át reggel az oviban a szivecskés indítókat. Korán reggel már a feldíszített kapu figyelem felkeltően ragyogott.Ahogy kinyílt a kapu ,,Szia!Már vártalak!”Hívó szavak voltak olvashatók,melyeket krétával rajzoltam.A szivecskés ugró iskola,majd az ölelő kör nagyon feldobta a reggel érkezőket.A gyerekek akik iskolába mentek és elkísérték ovis testvéreiket vissza fele is újból végig járták a boldogság járdát.A bölcsibe érkezők szülei is örömmel mondták gyermeküknek,hogy ,,nézd mennyi szívecske van mindenhol!”Egy a bejáratunk a bölcsisekkel,így ők is részesei lehettek ennek a napnak.Az előző napon pedig bölcsőde megnyitónk is volt,melyre óvodánk is készült.Igy ajándékként boldogság üzenetet adtunk át az Államtitkár asszonynak,melynek nagyon örült.Bagdi Bella dalai voltak hallhatóak a bejáratnál,majd egész délelőtt és haza induláskor is az aulában .A tízóraira mosolyós szenvics készült,melyet nagy örömmel fogyasztottak el.Ezt követően ellátogattam a másik telephelyen lévő oviba ahol egy játékos,zenés boldogság órát tartottam a gyerekeknek meglepetésként.Előző nap pedig boldogság pontként jelöltem meg őket.Sűrgés-forgás volt és már nekik is volt krétával rajzolt ôlelõ kör ,kapu díszek.Az óvodákban a boldogság láncot megalkottuk és ők pedig a szivecskés fotóval válaszoltak vissza.Ezt követően zenés,játékos programot tartottam itt is..A nap végén pedig az összes gyermekkel a játszótérre sétáltunk.Ahol mindenki vidám és derűs volt,még a map is kisütött.Ez egy különleges nap volt,de azt kívántam mindenkinek,hogy őrizze meg és vigye magával a pozitív érzését a további napokra is.Reméljük,hogy meghódítottuk a boldogságunkkal mi is a világot!
Iskolánkban a boldogság világnapján minden tanárt és tanulót egy kedves üzenettel köszöntöttünk . Egész nap zene szólt a szünetekben és hála plakátokat készítettek az osztályok .
Az osztály kicsit nehezen fejezi ki magát mondatokban így bevetettem a Pozitivity kártyákat.
Ezekkel a képekkel próbáltuk megfejteni kinek mi lehet az erőssége „Szuperereje” !
Azt hiszem jól sikerült, mert végre elkezdték értékelni azokat az apró dolgokat is amit látnak tőlünk de most már magukon is észre vehetik.
Ilyenek mint: közös játék, közös öröm átélése, társainkkal való játékok megosztása, kedvesség, udvariasság!
Apró örömök élvezete
A foglalkozást „Hervad a virágom, éled a virágom” relaxációs gyakorlattal kezdtük. Meghallgattuk Bagdi Bella: Imádok élni című dalát, majd kiszíneztük a munkafüzetben található rajzot.
Összegyűjtöttük, hogy milyen apró örömök érték a csoportunkat a mai napon, majd a téma feldolgozását a kép elemzésével kezdtük.
Megismerkedtünk A tizenkét hónap mesével, beszélgettünk róla, hogy kinek melyik a kedvenc hónapja. Összefoglalót készítettünk képek segítségével egy év örömforrásairól, majd az érzékszervekhez gyűjtöttünk olyan dolgokat, amik örömet okoznak. Megoldottuk a „Pipáld ki, ami rád is igaz” feladatot. Beszélgettünk róla, hogy miért fontos a jó befogadása és az örömteli érzések kifejezéséről.
Készítettünk közös örömleltárt és plakátot az óra összefoglalására.
Az óra lezárásaként kiszíneztük az örömmandalát és közösen énekeltük a hónap dalát.