Beszámoló
Boldogságóra 7. : Apró örömök élvezete
Az óra időpontja: 2021. március 5.
Résztvevők: 3. osztály
A járványhelyzet miatti iskola bezárás előtt örültünk annak, hogy egészségesek vagyunk, s együtt lehetünk, így a boldogságóra megtartása mellett döntöttem. Közösségben sokkal jobb, mint otthon az online térben. Közös énekléssel felelevenítettük azt a mozgásos dalt, amit az érzékszervekről és a testrészekről tanultunk. A tizenkét hónap meséjét olvastuk. A gyerekek beszélgetőkörben feleleveníthették minden hónaphoz tartozó apró örömeiket. A gyerekek nagyon élvezték a témához kapcsolódó kézműves feladatot. A fiúk örömvárat készítettek, a lányok a virágnyílik témát rajzolták meg saját élményeik alapján. A rajzolás közben többször meghallgattuk a hónap dalát. Az örömmeditáció után értékeltük a boldogságórát, az önértékelések meghallgatása után megfogalmaztuk az óra hozadékát.
Szakosné Biczó Marianna (tanítónő, Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola)
Apró örömök élvezete
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Március első napjaiban nagyon élveztük az első tavaszi napsugarakat, énekeltünk, mondókáztunk, és sok időt töltöttünk a szabadban. A kisfiúkkal kicsit másként ünnepeltük a lányokat. Elénekeltük nekik a kedvenc tavasz csalogató dalukat, figyelmesebbek, udvariasabbak voltak (rendrakásnál, öltözőben, mosdóban). Az étkezéseket pedig családiasabbá tettük az összetolt szépen megterített asztallal.
Sajnos vírushelyzet miatt márciusban csak egy hetet töltött együtt a csoport, de a szülőket folyamatosan bevontuk a boldogság foglalkozásokba, így ebben a hónapban több kedves képet is kaptunk ebben a témában.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Csengőszóra megérkezett Boldogság Dóra, aki a kis mondókájával maga köré gyűjtötte a gyerekeket. A meseszőnyegen elmesélte Bezzeg Anna: Újra együtt! meséjét, mely két jó barátról és azok apró örömeiről szólt. Ehhez kapcsolódóan a gyereke is megosztották egymással, hogy számukra milyen örömforrások vannak a mindennapokban. Beszélgetés során igyekeztem éreztetni a gyerekekkel, hogy minden pillanatnak vannak szépségei, próbáljuk azokat észre venni és örülni ezeknek a csodáknak amik körülvesznek minket. Ezt követően az asztaloknál érzékelő -virágokat lehetett kirakni és tapintásos játékot játszani ami nagyon tetszett nekik. A héten az állatok téma köré csoportosítottuk a tevékenységeinek, így vasalható gyöngyből állatokat rakhattak ki, ami szintén örömforrás volt számukra. A kisfiúk titokban vasalható gyöngyből anyukájuknak virágot, a kislányoknak szivecskét készítettek Nőnapra, és egy rövid verset is tanultak a köszöntéshez. A vírus helyzet miatt csoportunkban pénteken ünnepeltük meg a Nőnapot. A kislányok szépen megterítettek, a kisfiúk pedig a meglepetés verssel és a kis szivecskékkel köszöntötték fel a lányokat. Ezt követően a lányok megvendégelték a fiúkat, közösen ettek, ittak és egy kis táncolással ért véget a délelőtt.
Sajnos ebben a tanévben is veszélyhelyzet fenn áll, így a március hónapnak csak egy részét tölthettük együtt a csoportommal.
A Nemzetközi Nőnapra közeledtével, összekötöttem a Boldogságóra témáját az ünnepre való készülődésünkkel.
A foglalkozás kezdő relaxációt a „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad a madár” – gyakorlattal kezdtük, melyet a „Dagasztás” mozdulattal oldottuk fel.
Miután lelazultunk, megbeszéltük a gyerekekkel hogy mi az ami örömöt okozhat a hétköznapokra is számunkra.
Milyen élményt okoz számunkra ha adhatunk, ha meglepetést készítünk valakinek, akit szeretünk.
A Nemzetközi Nőnap alkalmából a fiúk meglepetéssel készültek az anyukájuknak, amit titokban kellett tartaniuk hétfőig. Ez különösen tetszett Nekik, hogy van egy titok, van egy esemény, ami közeleg és Ők lesznek az ajándékozók.
Örömölelés játékkal fejeződött be a foglalkozásunk, amit Bagdi Bella- Imádok élni című dalára játszottunk el többször is.
Kedves, a gyerekekhez közel álló volt az e-havi téma, sajnos az idő rövidsége miatt nem sikerült a mesét elolvasnom, megbeszélnem a gyerekekkel.
Sokáig terveztük, hogy a hónap témáján belül, melyik feladatot válasszuk, és azt hogyan oldjuk meg. Diákjaim érdeklődését felkeltette az „örömbomba” készítése. Vállaltam a kivitelezést, felhasználtam hozzá segítségként: https://www.youtube.com/watch?v=flK4PhQHzhQ
Az online beszélgetés témája ez volt: Mi jó neked ebben a pillanatban? Jöttek a gondolatok, összegyűjtöttek több dolgot (zenehallgatás, séta, tornázás, otthoni edzés, főzés, finom étel, beszélgetés a barátokkal, társasozás családtaggal), ezután ezeket le is írták és rajzolták, elküldték nekem, én kinyomtattam, majd összevágtam.
A következő alkalommal a messenger szobánkban, ahol mindannyian ott voltunk, a bombát felfelé tartva kezdődött a virtuális kilövés, a képernyőn keresztül! A fényképes beszámolón látszik, hogyan hullott minél több apró öröm mindenkire! Hálával tölt el, hogy láthattam fiatal tanítványaim szemében az apró örömök megsokszorozódását.
A rajz az online oktatás előtti hétvégén készült. Bizonytalan időre ismét elköszönve a társaktól, az iskolától. Most apró örömöket kell keresnünk. Legyen az első az, hogy az online tér előnyeit kihasználva, teljesen mégsem kell elszakadnunk egymástól.
Rimóci Szent István Általános Iskola
Milyen apró örömöktől lesz boldog a váram (életem)?
Egy éve is így volt…..sajnos már a karantén idején dolgoztuk fel a témát, akkor egy Kincsesládánk volt.
Az idén egy Szigetet álmodunk magunknak, ahol a mindennapi apró örömeink találhatóak….de csak virtuálisan, és online, és távol egymástól!
De azért még bízunk abban, hogy lesz még egyszer igazán önfeledt, boldog együttlét.
Amikor igazán, félelem nélkül merünk álmodni a jövőnkről!
A csoport tagjai apró örömöket soroltak fel, amivel szüleiknek szoktak kedveskedni.
Megvitattuk, miért is fontosak ezek a kis dolgok.
Elmondták a gyerekek, hogy ők milyen apró örömöknek tudnának most örülni a legjobban.
Ezután elkészítettük a rajzot.
A csoport tagjai apró örömöket soroltak fel, amivel szüleiknek szoktak kedveskedni.
Megvitattuk, miért is fontosak ezek a kis dolgok.
Elmondták a gyerekek, hogy ők milyen apró örömöknek tudnának most örülni a legjobban.
Ezután elkészítettük a rajzot.