Március hónapban az „apró örömökkel” foglalkoztunk. Játékosan beszélgettünk az érzékszervekről, majd a munkafüzetből elkészítettük az ehhez kapcsolódó feladatokat.
Énekeltünk, relaxáltunk, majd a tavaszi fánkra elkészítettük az apró örömök jelét.
Foglalkozás zárásaként közösen elfogyasztottuk a gyümölcsös tálunkat.
Apró örömök élvezete
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
I. „Abban a pillanatban, amikor…….”; „Az apró örömök…..” idézetek megbeszélése, értelmezése
II. Közösségi öröm
III. Egyéni öröm
IV. Jelenlegi apró örömök: barátokkal kapcsolattartás,séta, kerékpározás,edzés,házi kedvencek,én-idő,testvérek,zene,festés,rendrakás,közös tanulás,stresszmentesség; ezeket emelték ki a gyerekek.
A járványügyi helyzet következtében rendkìvüli szünet volt óvodánkban. Az ügyeletben lévő gyerekek minden pillanatot apró örömként élték meg. Közös barkácsolás, festés, virágzó növények megfigyelése, éneklés mind-mind örömforrás volt a nem könnyű napokban.
Elkészítettük egyedi maszkjainkat! Remélem mindenkinek jobb kedve lett tőle!
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Az online tanítási órán mesét olvastam a gyerekeknek. Ebben megfigyelhették, hogy vannak olyan emberek, akik könnyen észreveszik maguk körül az örömöt adó dolgokat, vannak, akik egyáltalán nem látják meg a dolgok pozitív oldalát. Mindenki elmondta, melyik hónap a kedvence és miért. Sőt, valahogyan az évszakokra is ráterelődött a beszélgetés. Minden évszakban találtunk sok, sok jó dolgot, aminek örülhetünk! Annyira a pozitív dolgokra koncentráltunk, hogy az esetleges negatívumok szóba sem kerültek! Végül mindenki lerajzolta melyik évszakban mit szeret.
Minden tanuló készített örömtéglákat, amiből felépítette és lerajzolta a saját örömvárát.
A gyerekekkel ötletroham keretében összegyűjtöttük, hogy a hozzájuk közel állóknak milyen tevékenységgel tudnak örömet okozni. Az összeállított listához képeket kerestek újságokból, s a képanyagból állt össze az ” Örömóra „.
Csólyospálosi Általános Iskola
A márciusi időszakban a gyerekek nem tudtak szabadon találkozni társaikkal, barátaikkal. Nem meglepő módon majdnem mindnyájan örömforrásként kedvenc állatukat jelölték meg és róla készítettek képet. Ezekből a képekből alkottuk meg a tablónkat.
Csólyospálosi Általános Iskola
A márciusi időszakban a gyerekek nem tudtak szabadon találkozni társaikkal, barátaikkal. Nem meglepő módon majdnem mindnyájan örömforrásként kedvenc állatukat jelölték meg és róla készítettek képet. Ezekből a képekből alkottuk meg a tablónkat.
Meg kell találni minden apró pillanatot, amit megoszthatunk egymással!