A témakör feldolgozása nagyon kedvünkre való volt. Tudatosan figyeltük egymást, egyre több pillangó röpködött az örömfánk körül. A mesét többször is elolvastuk, megbeszéltük, véleményt alkottunk. A képzeletbeli szivárvány alatt kívánságaink is megszülettek. Leginkább kórházban lévő társunkat vártjuk vissza!
Apró örömök élvezete
A foglalkozáson minden tanuló érdeklődéssel, örömmel vett részt. A mese hallgatása után, többféle színes feladatokat készítettek el közösen, közben huncut nevetések hallatszódtak. Ismét jókedvűen telt el az idő.
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerekekkel készítettünk egy „örömfát”. Ha öröm éri őket, kihelyeznek egy kis pillangót a fára.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek leírták, majd lerajzolták azokat a dolgokat, amik apró örömöket okoznak a mindennapokban.
Zajzoni Rab István Középiskola
A mi örömfánkon minden pillangó, virág, levél egy-egy örömteli pillanatot, eseményt jelent.
Örömfal
A csoporttal az Örömfal feladatot választottuk. Iskolánkban az a szokás, hogy hétfő reggelenként minden tanuló és tanár az iskola aulájában egy közös áhítaton vesz részt. Itt megemlékezünk azokról az eredményekről, amelyet tanítványaink az előző héten elértek tanulmányi, sport vagy művészeti versenyen. Az oklevelek fénymásolatát kitűzzük, hogy mindenki láthassa.
Ennek mintájára készítettünk mi is egy olyan falat, ahová az ünnepélyes díjátadó után kitűztük a tanulók által alkotott okleveleket. A tanulók könnyen ráhangolódtak a feladatra, miután tisztáztuk, hogy most nem a tanulmányi vagy sporteredményeket vesszük sorra, hanem azokat a cselekedeteket, amelyekkel számukra örömet okoztak. Egy-két példa után beindult a fantáziájuk, s oklevelet kaptak a „legjobb barátok” /padtársak/ legjobb osztályközösség/ legsegítőkészebb / legkedvesebb.. stb.
Természetesen ünnepélyes átadás is történt, hiszen a ceremónia is emelte a hangulatot, a feladat komolyságát. Minden tanuló adott és kapott oklevelet, ami számomra azt jelzi, hogy a tanulók egymásra odafigyelve, társkén és valódi közösségként élik itt a mindennapjaikat.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Barátokkal labdázni,
önfeledten mókázni,
utakat járva, valamit rágva,
fényfürdőben hintázni.
Üres utcákon sétálni,
össze-vissza firkálni,
utakat járva, valamit rágva,
tengervízben úszkálni.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Barátokkal labdázni,
önfeledten mókázni,
utakat járva, valamit rágva,
fényfürdőben hintázni.
Üres utcákon sétálni,
össze-vissza firkálni,
utakat járva, valamit rágva,
tengervízben úszkálni.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Barátokkal labdázni,
önfeledten mókázni,
utakat járva, valamit rágva,
fényfürdőben hintázni.
Üres utcákon sétálni,
össze-vissza firkálni,
utakat járva, valamit rágva,
tengervízben úszkálni.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Barátokkal labdázni,
önfeledten mókázni,
utakat járva, valamit rágva,
fényfürdőben hintázni.
Üres utcákon sétálni,
össze-vissza firkálni,
utakat járva, valamit rágva,
tengervízben úszkálni.