A hónap folyamán minden pillanatban igyekeztünk a gyermekekkel észre venni/észre vetetni a jót, a szépet, azt ami igazán örömöt okoz. Sokat beszélgettünk arról, hogy a sok apró kis öröm adja nekünk az igazi nagy boldogságot. Hallgattuk a madarak csiripelését, a szellő fújását, az eső kopogását. Örültünk ha sütött a nap, örültünk ha esett az eső. A közös játék, a közös mozgás, a barátokkal eltöltött hasznos idő mind örömet okozott a Gyöngyvirág csoportban.
Apró örömök élvezete
Az apró örömök téma feldolgozását az ajánlott tevékenységeken keresztül valósítottam meg, melyet nagyon élveztek a gyerekek. Kihasználva az elmúlt időszak kedvező időjárását a napimádó és simogató gyakorlatokat a hónap során többször is alkalmaztuk, élveztük. A mese, a rajzoló és az érzékelő játékok és a beszélgetőkörök remek alkalmak voltak arra, hogy az eddig megszerzett tudásukon kívül, érzékenységük fejlődéséről is még pontosabb képet kapjak. Örömömre szolgált, hogy egyre nagyobb számban-egymástól tanulva egyre többen tudják észrevenni és kifejezni, akár az apróbb örömeiket is.
Ebben a hónapban, sokat foglalkoztunk az érzékszervekkel, ezért ez a “Tapintós lufik” téma nagyon jól illeszkedett a csoportunk életébe.
A gyerekek is nagyon szeretik azokat a játékokat, amivel minél több érzékszervükre hatunk, vagy jelen esetben, valamely érzékszervüket kizárva, kénytelenek a tapasztalataikra hagyatkozni. Imádták találgatni, mit rejthetnek a lufik, utána pedig párosítani az azonos tartalommal bírókat!
Jó móka volt!
Zárásként meghallgattuk a hónap dalát, ami szintén nagy sikert aratott!
Ebben a hónapban, sokat foglalkoztunk az érzékszervekkel, ezért ez a “Tapintós lufik” téma nagyon jól illeszkedett a csoportunk életébe.
A gyerekek is nagyon szeretik azokat a játékokat, amivel minél több érzékszervükre hatunk, vagy jelen esetben, valamely érzékszervüket kizárva, kénytelenek a tapasztalataikra hagyatkozni. Imádták találgatni, mit rejthetnek a lufik, utána pedig párosítani az azonos tartalommal bírókat!
Jó móka volt!
Zárásként meghallgattuk a hónap dalát, ami szintén nagy sikert aratott!
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Az Örömfánkat a kissé sötét, barna színű lépcsőházban tettük ki, ahol életet és vidámságot hozott a diákoknak, mikor jönnek felefelé a szünet végéről a terembe.
Ebben a hónapban sokan betegek voltak, ezért tényleg mindennek és mindenkinek tudtunk örülni. Szépen összegyűltek a színes pillangók a fán, sokszor gyönyörködünk bennük, felidézve ki, melyiket készítette.
Az e havi boldogság óránkra a hónap zenéjével hangolódtunk (Bagdi Bella: Imádok élni…)
A zene meghallgatása után egy beszélgetőkört kezdeményeztem, hogy kiderüljön számomra, hogy a gyerekek mit gondolnak, mik azok az apró örömök, amik nem megvásárolhatóak. Rávezetéssel ugyan, de sikerült érthetővé tenni a gyerekek számára, hogy az egyik legfontosabb dolog az életünkben, hogy az érzékszerveink segítségével csodálatosabbnál csodálatosabb dolgokat tapasztalhatunk meg.
A beszélgetőkör után megragasztottuk minden érzékszervünkhöz, hogy milyen dolgokat észlelhetünk és hogy azok miért okozhatnak számunkra örömet, vagy esetleg szomorúságot. A tevékenykedtetés után elmeséltük Bartos Erika: Bogyó és Babóca: Karikázó című meséjét, és megkerestük a történetben fellelhető apró örömöket. Ekkor jött a gyerekek ötlete, hogy készíteni szeretnének valami szépet, valami tavasziast, valami virágosat. Így ragasztottunk egy tavaszi, virágzó fát, ami ezután a csoportszobánk dísze lett, és ha ránézünk, a látvány egyből örömmel tölt el bennünket. A délelőtt lezárásaként a gyerekek a munkafüzetből kimásolt feladatokat kiszínezték, majd akinek még kedve volt megtanulhatta a sündisznó rajzolás lépéseit a hozzá kapcsolódó mondókával együtt.
Nagyon szorgosak, és lelkesek voltak a nap folyamán a gyerekek. Örömmel munkálkodtak, és vettek részt a változatos tevékenységeken.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Az örömfát időben elkészítettük. Bárki, bármikor tehetett rá pillangót, ha volt kedve, elmesélhette, hogy miért tette fel. Ez alkalommal Fésűs Éva: Búvalbélelt király jókedve című meséje hangzott el. Az összhangba kerülés feladata, valamint a kedvenc étel kitalálása abból, hogy hogyan fogyasztjuk el, népszerű feladat volt. Az óra végén név nélkül mindenki felírta egy lapra, hogy mi okoz most neki örömöt. Felolvastam a válaszokat. A leggyakoribb: „Az, hogy boldogságóra van.”
Szófelhőt készítettünk, összegyűjtve, mi okoz örömet a hétköznapokban. Egy kis segítség kellet a gyerekeknek, hogy ne úgy kezdjék a mondatot, hogy: ha nem…Most sokan hiányoztak, de így is többen azonos dolgokat írtak: megdicsérnek, meghallgatnak, kedvesek velem, segítenek.
Mi nagyon szeretjük a boldogságóra programot, az osztályközösségünk egyre összetartóbb, barátságosabb. Sok téma van, amihez újból visszatérünk. Látványosan pozitív a változás.
Örömerdő örömfája, örömpille száll az osztályra. A hónap témája keretén belül elkészítettük az osztályterem dekorációjaként is szolgáló örömfát. Csoportokban dolgoztunk, ezzel is erősítve őket, hogy hogyan alkalmazkodjanak társaikhoz. A közös cél örömének megmutatása, mely jobban összekovácsolta az osztály közösségét. A hónap végére az örömöt szimbolizáló fánk megtelt pillangókkal, melyek egyenként egy örömérzetet jelképeznek.